Mustang kopen V6 3,5 of 4,0
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang kopen V6 3,5 of 4,0
Ik rij momenteel een Dodge Caliber op lpg. Dus ben wel iets gewend met problemen !!
Heeft iemand ervaring met een V6 op lpg ?
Is klepsmering nodig, kan de cilinderkop tegen lpg ?
Moeten kleppen gesteld worden bij deze motor ?
Zit er een distributieketting of riem in ?
Is een milesstand van haast 100.000 een probleem voor deze motor ?
Nog andere tips waar ik op moet letten voordat ik tot aanschaf overga ?
Is een dekra keuring verstandig ?
Is een dekra keuring verstandig ?
- chrisrombouts
- Donateur 2014
Dat van die kapotte thermostaat huis heb ik inderdaad 2 jaar geleden ook al ondervonden.Mark5 schreef:Van problemen met de stuurbekrachtiging heb ik nooit gehoord. Wel die van het tanken, ik heb dat ook en inmiddels weet ik waar het wel en niet lukt en hoe om ik moet gaan staan. Wel een bekend probleem is het plastic thermostaat huis, die kan gaan lekken. Als je een beetje handig bent kun je die zelf vervangen.
Lekken is dan wel een under statement, gewoon kompleet open gebarsten en m'n koelvloeistof lag overal over straat en in de motor ruimte.
Ik heb nu bijna 170.000 km op de teller staan en dat van die stuurbekrachtiging is ook nieuw voor me.
Gelukkig heb ik tot op heden geen andere gekke dingen gehad.
Ben wel een beetje bang voor wat er op deze leeftijd allemaal te wachten staat. En dan heb ik het wel over de auto !
Ik wil er over 3 weken mee naar Noorwegen dus hij mag me nog niet in de steek laten.
Maar ja, dat is in 8 jaar tijd nog maar 1 keer gebeurd dus ik mag niet klagen. Prima auto als daily driver.
Groetjes van Chris.
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT
"A stampede is louder than a heartbeat"
- 2017 Mustang GT
Als je een late model V6 zoekt zou ik zonder twijfel doorzoeken naar een nieuwere 3.7, veel meer vermogen en zuiniger dan de 4.0...
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
- grandmaster n
Mijn Mustang is iets ouder en ik ben al overal en nergens geweest (ook met andere amerikaanse oldtimers), en dan bedoel ik Frankrijk, Italië, Engeland, noem maar op.chrisrombouts schreef:...............en wel een beetje bang voor wat er op deze leeftijd allemaal te wachten staat. En dan heb ik het wel over de auto !![]()
Ik wil er over 3 weken mee naar Noorwegen dus hij mag me nog niet in de steek laten.
Als je een beetje onderhoud pleegt op zijn tijd, hoef je je geen zorgen te maken. Aan de andere kant blijft het techniek en kan er altijd iets stuk gaan ( ook met nieuwe auto's). Dus niet bang zijn, maar gewoon rijden met die hap!!
gr
- chrisrombouts
- Donateur 2014
Ik ben niet bang om te rijden maar begin me wel af te vragen wat er allemaal kan gaan begeven bij deze km stand !?grandmaster n schreef:Mijn Mustang is iets ouder en ik ben al overal en nergens geweest (ook met andere amerikaanse oldtimers), en dan bedoel ik Frankrijk, Italië, Engeland, noem maar op.chrisrombouts schreef:...............en wel een beetje bang voor wat er op deze leeftijd allemaal te wachten staat. En dan heb ik het wel over de auto !![]()
Als je een beetje onderhoud pleegt op zijn tijd, hoef je je geen zorgen te maken. Aan de andere kant blijft het techniek en kan er altijd iets stuk gaan ( ook met nieuwe auto's). Dus niet bang zijn, maar gewoon rijden met die hap!!
gr
Weet niet wat de bekende punten zijn anders zou je misschien voorkomend onderhoud kunnen plegen.
Kortom wat zijn de bekende gebreken en wat zou ik kunnen doen om shit te voorkomen. Snap je ?
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2017 Mustang GT
- 2017 Mustang GT
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
nieuwe kopen 
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
Kan iemand nog reactie hierop geven ?
Is een dekra keuring verstandig ?[/quote]
Is een dekra keuring verstandig ?[/quote]
Ben geen gas kenner ivm klepsmering,de ene zegt dat dit nodig is de andere weer niet.
Kleppen zijn niet afstelbaar en de V6 heeft een distributieketting net zoals de V8.
Een milesstand van 100.000 moet geen probleem zijn.Check de onderhoud van de mustang.Check automatische transmissie of de olie al eens is ververst,is dit nog niet gebeurd zeker doen.Tijdens proefrit moet hij zonder schokken schakelen. Suc6
Gr, RedGT
Kleppen zijn niet afstelbaar en de V6 heeft een distributieketting net zoals de V8.
Een milesstand van 100.000 moet geen probleem zijn.Check de onderhoud van de mustang.Check automatische transmissie of de olie al eens is ververst,is dit nog niet gebeurd zeker doen.Tijdens proefrit moet hij zonder schokken schakelen. Suc6
Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Er schijnen geen onderhoudsboekjes bij de auto te zijn.
Is dit een grote "red flag" ?.
Van mijn auto is die er ook niet omdat ik alles zelf doe. Doe een proefrit met een koude motor, kijk en luister goed. Het blijft een budget auto, roest aan de aandijflijn, piepje en kraakjes en een bumper die hier en daar niet perfect past hoort er allemaal bij.
Maar je rijdt wel een Mustang.
Maar je rijdt wel een Mustang.
Tenzij je avontuurlijk bent ingesteldFpower schreef:Er schijnen geen onderhoudsboekjes bij de auto te zijn.
Geen onderhoudshistorie betekent dat je geen idee hebt wat er allemaal vervangen is in de loop der jaren en dat je dus feitelijk om zeker te zijn een volledige grote onderhoudsbeurt moet gaan doen. Het betekent ook dat een eventuele NAP niets zegt en er dus ook met de teller geklooid zou kunnen zijn. Persoonlijk kan ik er met mn pet niet bij dat mensen de onderhoudshIstorie van hun auto niet bewaren en meeleveren bij verkoop of inruil, het maakt een auto alleen maar verdacht en minder waard.
Dat, in combinatie met een interieur dat lijkt te zijn samengesteld uit 2 auto's zou mij wel doen afhaken iig.
Hier staat er nog 1 te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag gewoon om garantie voor een jaar , heb ik ook gedaan, kan zijn dat je iets meer betaald maar dan heb je rust en soms moet je gewoon eens gek doen en de stap wagen, ik heb er geen spijt van
Ben net wezen kijken.
Lastig, auto ziet er van buiten leuk uit.
Hij klinkt geweldig met de magnaflow uitlaten.
En een mooi K&N filter.
Volgens de sticker op het motorblok is het inderdaad een 4.0 l V6 en dus geen 3.5 l.
Maar,
-geen onderhoudsboekjes, helemaal niets, ook geen owners manual !!!
-dus totaal niets bekend over het al dan niet gepleegde onderhoud (volgens de verkoper was de vorige eigenaar meer een type van rijden ermee !!)
-ster barst in voorbumper en lak
-meerdere lakbeschadigingen bij nadere inspectie, slecht tot zeer slecht bijgewerkt.
-slechts 1 sleutel met een afgebroken afstandsbediening
-vrijwel alle knoppen van de radio beschadigd door gebruik
-shaker1000 radio ipv shaker500 radio, klopt dat wel ?
-gat in bumper voor linkeruitlaatpijp simpel eruit gezaagd, maar niet netjes afgewerkt
-automaat maakt redelijk wat geluid als je door de versnellingen schakelt (weet niet of dit wel of niet normaal is)
-motorkap gecorrodeerd aan onder zijde, zeer slechte poging gedaan om over te spuiten
-onderhuids een algehele indruk van slecht of geen onderhoud, motorruimte niet schoon, motor leek wel droog.
-geen originele velgen
Allemaal zaken waardoor ik normaal hard weg zou lopen bij een auto.
Maar hij is wel erg leuk !!!
En een prachtig motorgeluid.
Twijfel, twijfel, twijfel.
Lastig, auto ziet er van buiten leuk uit.
Hij klinkt geweldig met de magnaflow uitlaten.
En een mooi K&N filter.
Volgens de sticker op het motorblok is het inderdaad een 4.0 l V6 en dus geen 3.5 l.
Maar,
-geen onderhoudsboekjes, helemaal niets, ook geen owners manual !!!
-dus totaal niets bekend over het al dan niet gepleegde onderhoud (volgens de verkoper was de vorige eigenaar meer een type van rijden ermee !!)
-ster barst in voorbumper en lak
-meerdere lakbeschadigingen bij nadere inspectie, slecht tot zeer slecht bijgewerkt.
-slechts 1 sleutel met een afgebroken afstandsbediening
-vrijwel alle knoppen van de radio beschadigd door gebruik
-shaker1000 radio ipv shaker500 radio, klopt dat wel ?
-gat in bumper voor linkeruitlaatpijp simpel eruit gezaagd, maar niet netjes afgewerkt
-automaat maakt redelijk wat geluid als je door de versnellingen schakelt (weet niet of dit wel of niet normaal is)
-motorkap gecorrodeerd aan onder zijde, zeer slechte poging gedaan om over te spuiten
-onderhuids een algehele indruk van slecht of geen onderhoud, motorruimte niet schoon, motor leek wel droog.
-geen originele velgen
Allemaal zaken waardoor ik normaal hard weg zou lopen bij een auto.
De dingen die jij noemt als positief vind je praktisch op elke Mustang. Daar hoef je dus niet specifiek deze Mustang voor te hebben. Reden dus om deze te laten staan en naar de volgende te gaan kijken.Fpower schreef:Allemaal zaken waardoor ik normaal hard weg zou lopen bij een auto.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Fpower schreef: Allemaal zaken waardoor ik normaal hard weg zou lopen bij een auto.
Weglopen dus, niet twijfelen. Er komen er echt nog wel meer langs. Kopen met je verstand niet met gevoel!
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu