Schijfremconversie, alles wat je wou weten
Moderator: Shelby GT-H
Re: Schijfremconversie, alles wat je wou weten
Hoi Robin,ben je inmiddels al opgeschoten met de remmen? Mijn remmen zijn ook na honderd keer ontluchten nog steeds sponzig,ik ga morgen wat rondjes rijden en kijken of die dan wat meer op druk komt gr huib
Huib, ik ben er inderdaad verder mee gekomen.
De vrije slag is er wel nog maar niet meer sponzig en de remmen reageren en vertragen nu zoals het hoort.
Ik heb de master cilinder er weer uit gehaald en nogmaals ontlucht in de bankschroef, de achterremmen zo afgesteld dat de trommels nog maar net met de hand te draaien zijn, de achterste remslang nog vervangen (ivm evt. expansie) dat was nog niet gedaan en ik wilde 100% zeker zijn dat de remmerij in orde was, met een kunststof hamertje op de remklauwen getikt om er alle lucht uit te krijgen tijdens het ontluchten en hierna alles nog rondom 3 keer ontlucht totdat ook de microbubbels eruit waren ( vooral achter). Ik weet niet wat het meeste effect heeft gehad maar bij de testrit merkte ik direct verschil, rempedaal intrappen is ook vertragen en goede respons van pedaal. Ik denk achteraf dat het juist afstellen van de achterremmen ook veel effect heeft gehad. Oh ja, en de pct valve afgesteld natuurlijk, makt ook erg veel verschil. Ik heb er tijdens het rijden mee gespeeld, wereld van verschil tussen bijv. Open en dicht. Bij juiste afstelling duikt de wagen echt in de voorremmen zoals een moderne auto ook doet maar je moet opletten dat je niet teveel of te weinig draait. Je wil niet dat de wagen achter uitbreekt als je achterwilen te snel blokkeren. Maar ook niet dat er achter helemaal niet meegeremd wordt. Ff zoeken dus, best bij vochtig weer, dan blokkeren de wielen snel en heb je de zaak zo onder controle.
Zoals gezegd, welnog een lange slag maar dat went snel gelukkig. Als het vertrouwen in het " remgevoel" goed is, komt de rest ook goed.....zoiets
Alles bij elkaar mog een uurtje of 4 werk maar well worth it!
Ik hoop dat jij of misschien anderen er nog iets aan hebt?
Succes!
De vrije slag is er wel nog maar niet meer sponzig en de remmen reageren en vertragen nu zoals het hoort.
Ik heb de master cilinder er weer uit gehaald en nogmaals ontlucht in de bankschroef, de achterremmen zo afgesteld dat de trommels nog maar net met de hand te draaien zijn, de achterste remslang nog vervangen (ivm evt. expansie) dat was nog niet gedaan en ik wilde 100% zeker zijn dat de remmerij in orde was, met een kunststof hamertje op de remklauwen getikt om er alle lucht uit te krijgen tijdens het ontluchten en hierna alles nog rondom 3 keer ontlucht totdat ook de microbubbels eruit waren ( vooral achter). Ik weet niet wat het meeste effect heeft gehad maar bij de testrit merkte ik direct verschil, rempedaal intrappen is ook vertragen en goede respons van pedaal. Ik denk achteraf dat het juist afstellen van de achterremmen ook veel effect heeft gehad. Oh ja, en de pct valve afgesteld natuurlijk, makt ook erg veel verschil. Ik heb er tijdens het rijden mee gespeeld, wereld van verschil tussen bijv. Open en dicht. Bij juiste afstelling duikt de wagen echt in de voorremmen zoals een moderne auto ook doet maar je moet opletten dat je niet teveel of te weinig draait. Je wil niet dat de wagen achter uitbreekt als je achterwilen te snel blokkeren. Maar ook niet dat er achter helemaal niet meegeremd wordt. Ff zoeken dus, best bij vochtig weer, dan blokkeren de wielen snel en heb je de zaak zo onder controle.
Zoals gezegd, welnog een lange slag maar dat went snel gelukkig. Als het vertrouwen in het " remgevoel" goed is, komt de rest ook goed.....zoiets
Alles bij elkaar mog een uurtje of 4 werk maar well worth it!
Ik hoop dat jij of misschien anderen er nog iets aan hebt?
Succes!
Groetjes, Robin
Dat is goed nieuws,ik heb gister het pedaal constant onder druk gehouden met een houten balk en vanmiddag nogmaals ontlucht.Er kwam links achter nog een speldenkop lucht uit maar niet meer dan dat,ook heb ik de slag van het rem pedaal helemaal in gedraaid en heb ook met die regelaar lopen spelen,hij werd daardoor wel iets beter maar niet keihard.Scheint ook zo te wezen dat door een beetje voor en achteruit te rijden en te remmen ,de remmen zich een beetje moeten zetten?Ik ga het morgen allemaal maar nog eens proberen en laat wel weten of het het een beetje is gelukt
Hallo,ik ben er uit.pedaal nog steeds wel iets diep maaaaar hij remt wel als een jekko.Ik denk dat ik er maar een beetje aan moet wennen dat het pedaal nu eenmaal iets dieper zit net wat jij ook al zei.Gr Huib
Mooi, goed nieuws.
Wat heb je nu gedaan?
Wat heb je nu gedaan?
Groetjes, Robin
Een paar rondjes gereden in voor en achteruit en dan flink remmen,ik heb de regelaar nu ongeveer halverwege staan ik ben dik tevreden zo gr Huib