Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Mitchie

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Mitchie »

Mack schreef:Hoe hebben ze de lakschades opgelost? Stuk opnieuw spuiten?
Ja klopt. Lokaal opnieuw gespoten. Je ziet er echt niks meer van. Geen kleurverschil of iets dergelijks
2005 Mustang GT
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Ik heb zelf ook wat info gevraagd bij een spuiter, omdat ik zelf ook wat steenslag enzo heb. Volgens hem blijf je het echter altijd zien, o.a. vanwege de blanke lak.

Hoe groot zijn de plekken die zijn overgespoten?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Mitchie

Bericht door Mitchie »

Mack schreef:Ik heb zelf ook wat info gevraagd bij een spuiter, omdat ik zelf ook wat steenslag enzo heb. Volgens hem blijf je het echter altijd zien, o.a. vanwege de blanke lak.

Hoe groot zijn de plekken die zijn overgespoten?
Ze waren ongeveer 5cm². Misschien ligt het ook wel aan de kleur hoor. Bijzondere blauw van jou is misschien lastiger te spuiten dan eigenlijk de basic rood die ik heb.
2005 Mustang GT
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Dat zou kunnen. Ik zal het hem toch eens vragen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
dolphin

Bericht door dolphin »

Velgen gepoetst en netjes op zolder opgeborgen. Hele handige standaard en wielhoezen gekocht bij de ANWB shop.
Op de hoezen staat zelfs aangegeven waar de velg op de auto gemonteerd moet worden.
Met de oude stalen wielen en doppen kunnen we van de winter toch eventueel nog een tripje doen en ziet het er toch nog netjes uit.

vr gr Arie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mustang Coupe 1966 V8 289 A code. Restauratieproces, klik op de link viewtopic.php?f=87&t=26657#p326798

Ford Model A Pheaton Deluxe 2drs. 180A body, bj. 1931, klik op de link viewtopic.php?f=13&t=28114
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

Vandaag dan toch maar eens winterbanden besteld, gezien het blijkbaar slechter weer gaat worden de komende dagen. Hele tijd al overwogen om winterbanden op velg aan te schaffen ivm het mogelijke beschadigen van de bandenspanningssensoren, maar uiteindelijk nu alleen winterbanden.

Wat me de gelegenheid geeft om nog 4 a 5 maanden na te denken over andere velgen. Die gepolijste Pony Package velgen zijn zo mooi, dat er wellicht toch nog een gepolijst setje bij komt voor de 4seasons. Maar welke?????
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Het leven is ook zo moeilijk met een mustang he Randy :mrgreen:

Je weet dat winterbanden eigenlijk voor temperaturen beneden de 7 graden zijn he. Ik weet met regen e.d. is de waterafvoer beter bij winterbanden maar bij droog weer en temperaturen boven de 7 graden slijten ze wel sneller.

Succes met de keuze

Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Tsja, vandaag was niet zo'n goede dag...

Ik had vandaag uitgeroepen om beide Mustangs winterklaar te maken, storm of geen storm.

Dus eerst: banden oppompen van de 98er. Keurig naar de pomp gereden, sta ik te wachten op degene voor me: Mustang dood. Helemaal niks meer. Beetje aan de accu gerammeld, want die had ik net terug aangesloten. Maar ik had niks aan gereedschap bij me, sleuteltjes ofzo. Starten: niks. Geen licht, geen radio, geen >klik<. ANWB gebeld.

Na een tijdje weer aan de accu gerammeld. Waarempel ging de auto weer op slot! Dus geprobeerd: auto startte weer. Accu zat dus toch niet helemaal lekker aangesloten? ANWB afgebeld, banden opgepompt, getankt, naar huis gereden. Thuis accu aan de lader. Dat was één.

Cabrio opgehaald van de stalling, banden opgepompt, naar huis gereden. Even drooggemaakt want ik moest foto's hebben en ik had in de regen gereden (doettie normaal nooit). Foto's genomen. Het was droog, dus dak naar beneden voor wat cabrio-foto's.

Ineens: rook! En een gloeiplek onder de bestuurdersstoel. Dus contact uit, accu los, brandblusser erbij. Gelukkig was het al uit. Maar als ik de accu aansluit, hoor ik nog gesis. Kortsluiting vanwege regenwater?

Enfin, ANWB maar weer gebeld... En ondertussen staat de cabrio met het dak open in de regen, er ligt een hoes overheen maar die wait er steeds vanaf. Wachtend op de ANWB...

:cry:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Electrisch bedienbare stoel? Zoja kijk dan even naar de bedrading onder je stoel. Misschien dat die ergens tussen is gekomen (rail) en kortsluiting veroorzaakt. Zekering zou er dan moeten uitspringen maar je weet maar nooit.

Gr
Rene
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Vervolg:
Wegenwacht-meneer was er redelijk snel. Stoel verwijderd, maar hij zag geen brandschade. Accu maar even aansluiten? Is goed. Uit! Uit! Uit! Hij zag het meteen weer branden :shock:

De bedrading (van o.a. de kap) bleek dus onder de stoel door te lopen: niet in de geleidegoot langs de stoel, maar ONDER de stoel. De stoel stond er dus bovenop, en door wrijving (van het zitten op de stoel) was de draad geplet en kapot gegaan. En misschien door de vochtige dag maakte dit nu kortsluiting.

Wegenwacht-meneer heeft in de stromende regen de draad ingekort en de stoel weer teruggeplaatst. Accu aangesloten en toen kon eindelijk de kap weer dicht. Het interieur is flink nat geworden.

Daarna heb ik de auto weer naar de stalling gereden, waar hij nu staat met de ramen open om het vocht eruit te laten. Niet zoals ik me de laatste Mustang-kilometers van 2015 had voorgesteld! Maar goed, het had allemaal anders kunnen aflopen.

Afbeelding
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
WietseH

Bericht door WietseH »

Ai, dat had ook anders kunnen aflopen :shock:
Hopelijk kan de auto goed drogen in de stalling!
philip

Bericht door philip »

Damn Mack, dat zijn idd dingen die je liever niet meemaakt! Een aantal van die bakjes/zakjes vochtvreters plaatsen, die ze soms in kelder zetten, in de auto leggen kan ook helpen.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Zo'n beetje wat ik dus dacht maar vreemd dat de zekering erin bleef zitten.

gelukkig goed afgelopen.

Gr
Rene
Mack
Super User

Bericht door Mack »

philip schreef:Een aantal van die bakjes/zakjes vochtvreters plaatsen,
Oude sokken met kattenbakkorrels :wink:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Welk een malheur :?

Zouden die draden daar af fabriek al gezeten hebben? Of misschien een half assed reparatie uit het verleden?
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”