Discswap & Wielophanging - Nieuwe Roller Spring Perches...

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Claire schreef:Ed, is het niet zo dat buiten de spring rate, ook de hoogte nog een verschil is tussen de GT en de 620's? (volgens mij zijn de 620's lager)
Piet 8)
Klopt als een bus,Piet

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
wout_cougar

Bericht door wout_cougar »

Voor strak weggedrag & comfort kun je ook nog denken aan n swaybar achter. Wellicht niet orgineel voor jouw jaar maar M-Unlim heeft ze wel. 1'' voor betekent 3/4'' of 5/8'' achter. Of eventueel een afstelbare.

Zorgt voor (nog) minder overhellen in de bocht. Verandert wel weer de balans (onderstuur/overstuur) in je auto. Maar dat wijzigt toch al danig met shelby drop en 1'' swaybar voor. Vandaar is de afstelbae swaybar achter wel leuk.

Wellicht zijn er forum-genoten die ervaring hebben hiermee?
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Claire schreef:Ed, is het niet zo dat buiten de spring rate, ook de hoogte nog een verschil is tussen de GT en de 620's? (volgens mij zijn de 620's lager)
Piet 8)
Klopt idd Piet, al betekent niet bij ieder merk dat bijv. 620 de spring rate is maar de diameter van de veer.
Ik weet van bijvoorbeeld Grab A Trak dat dit wel de spring rate is.

Overigens is het erg wijs om achter ook stuggere bladveren te monteren als je aan de voorzijde stuggere veren monteert.

gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Claire

Bericht door Claire »

Zit al in de planning, Ed
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
capri v8 driver

Bericht door capri v8 driver »

ooit gedacht aan een panhard stang? dit voorkomt dat de achteras van links naar rechts kan schuiven bij het wisselen van richting. en je zou verbaast zijn hoeveel zijdelinkse beweging blad veren hebben.

ik heb bij mijn oude capri's, een panhard stang gemaakt en die stuurde met een panhard stang een stuk beter, minder de neiging om uit te breken en was meer voorspelbaar qua weg gedrag.
Bartmann

Bericht door Bartmann »

351-V8-power schreef:
Piet 8)
Klopt idd Piet, al betekent niet bij ieder merk dat bijv. 620 de spring rate is maar de diameter van de veer.
Ik weet van bijvoorbeeld Grab A Trak dat dit wel de spring rate is.

gr Ed
Daarom gaan we ook meten wat origineel en de blauwe veren voor spring rate hebben.. meten is weten :) Ik weet wel dat ik toch regelmatig wat stuiter-gevoel had op die mooie gladde asfalt wegen hier NOT :P
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Bartmann

Bericht door Bartmann »

Roller Spring Perches klaar :)

Na de tip van Tonie gezien te hebben m.b.t. de tussenas, heb ik een mooi stuk kachelslang gevonden, wat mooi strak over de as past. Die lagers gaan dus niet meer naar elkaar toe :)

Buis uitgehoond, en de lagers met as en al er rustig in getikt.

Buitenkanten gezorgt voor een borging, zodat de lagers ook niet meer naar buiten kunnen, maar ik ze er nog wel uit kan halen, mochten ze het een x begeven..

De lagers draaien mooi vrij rond!

Het midden van de buis moest toch behoorlijk worden ingedeukt zodat de 2 moeren van de shocks er vrij op gezet kunnen worden... Mja ook hier zijn vast wel mooiere oplossingen voor. De prefab perches heb ik ook gezien dat ze uit 2 buizen bestaan met een open stuk er tussen.

Afbeelding

Afbeelding

het weekend maar even goed in de zink zetten en mooi zwart maken...
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Je zou uiteraard ook kunnen denken aan de aanschaf van mid eye of reverse eye springleafs voor de achterzijde om rijhoogte van de wagen evt aan te passen. Ik meen dat je beiden zelfs ook in een heavy duty uitvoering hebt. E.e.a is natuurlijk ook weer afhankelijk van o.a bandenmaat etc.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Bartmann schreef:Roller Spring Perches klaar :)
De prefab perches heb ik ook gezien dat ze uit 2 buizen bestaan met een open stuk er tussen.
Die zien er zo uit:

Afbeelding

of ze net zo stevig zijn als jouw uitvoering weet ik niet maar er zijn er al zo veel van verkocht dat ik er wel vertouwen in heb.
Voor de originele "looks" spuit ik ze in een metaalkleur maar eerst wachten tot het weer eens wat warmer wordt.......k?tkou!
Erwin

1966 convertible
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Goed werk Bart

Ik denk dat het vies tegen gaat vallen om de lagers er nog uit te krijgen naderhand ivm het vervormen van de buis :wink:

Ik heb ook een mooiere manier gezien om de inkepingen in de pijp te maken ivm de schokbreker moeren

als het wat word zal ik nog wel een foto neer gooien hier 8)

Ga zo door Bart :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Bartmann

Bericht door Bartmann »

66hipowannebee schreef:Goed werk Bart

Ik denk dat het vies tegen gaat vallen om de lagers er nog uit te krijgen naderhand ivm het vervormen van de buis :wink:
Tonie
Got a point there ;)
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Bartmann

Bericht door Bartmann »

weer een stap verder:

Brakebooster zit erin en nieuw rempedaal zit erin

Tering wat een rotklus is dat...

Stuurkolom moest er eerst uit om netjes bij de brakesupport te komen!
Afbeelding

Brakesupport eruit:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zaten er al 2 gaten op de nieuwe plek voor het nieuwe rempedaal.
Oude vastgelaste moeren afgeslepen zodat hier netjes de bouten van de brakebooster doorheen kunnen, en nieuwe moeren erop.

Oude gat van de rempot groter geboord/gezaagd/gevijlt... djeez wat een klus..
Afbeelding

Brakebooster past er nu mooi in.

Nu de volgende uitdaging: De brakelight switch weer terugsteken... dat irritante pokke ding wil niet..GRRrr Er zal vast een veel makkelijkere manier zijn, maar ik zie hem nog niet..

Ik krijg hem wel voor de helft over die pal samen met de boosterring, maar die dichte ring van die switch wil dus gewoon niet op die pal...

Mhaw begin van de week nog maar ff een frisse poging...
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Bartmann

Bericht door Bartmann »

Voor brakebooster heb ik een langer rempedaal gekregen. Dat is denk om ervoor te zorgen dat je met dezelfde voetbeweging minder druk zet. En dit is weer goed omdat de druk verder geboost wordt door de brakebooster...

Omdat het pedaal langer is, maar wel op dezelfde hoogte moet uitkomen als het gaspedaal moet hij bovenaan in de support hoger scharnieren als de oude. Deze gaten zaten er gelukkig al. Maar om er een lange bout in te steken, en om het pedaal goed in de support te krijgen moest ik langs de stuurkolom. Dit ging weer niet omdat er een bocht in het rempedaal zit. Daarom stuurkolom eruit. En als je die er dan toch uit heb, kun je ook vrij simpel de support eruit halen om makkelijker te bewerken...

Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Claire

Bericht door Claire »

Bart,
Ook ik krijg de brake switch er niet op. Zoals jij het beschrijft heb je hetzelfde probleem. Dus brake booster eruit :shock: en de bevestiging van de booster op het pedaal controleren. Bij mij is deze iets te "lang" waardoor de brake switch er niet opgaat. Ik weet overigens niet of dat bij een 67 / 68 model hetzelfde zit als bij een 65 / 66.
Je stang gaat in ieder geval wel helemaal uit elkaar :lol:
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Bartmann

Bericht door Bartmann »

Grappig dat jij ook zoiets heb!

Ik ga maandag zorgen voor een paar pics ervan.

Volgens mij heb ik echt 0 speling in het nieuwe gat voor het nieuwe rempedaal...
Na wat speurwerk kwam ik er wel achter dat ik een plastic kokertje anders op de pal heb teruggezet als origineel, dus dat gaan we maandag opnieuw proberen goed te doen...

Vind wel apart dat uitgerekend zo'n klein dingetje dan moeilijk gaat doen... Nja het moet niet allemaal van een leie dakkie gaan ;)
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”