Als de data bekend zijn en als dat nodig en handig is, kan ik wel bij de medegebruikers informeren of het 'bij ons' in de loods kan.
(het is natuurlijk ook een poging om het geheel lekker dicht bij huis hier in het oosten te krijgen
Pascal
Moderator: Shelby GT-H
Nou eigenlijk was ik niet van plan om het te gaan reviseren, maar om het te gaan inruilen, omdat het niet veel geld scheelt en ik dan zeker weet dat het goed is....Marchel schreef:@6-Banger: Het idee van een blok uitelkaar halen en weer terug in elkaar zetten vind ik heel goed. Zoals je weet ben ik momenteel met mijn blok bezig en heb al een beetje ervaring intussen. Vanuit deze ervaring lijkt het mij vrijwel onmogelijk om dit in 1 dag te doen. Zeker het werken met 2 of meer sessies zoals met Schuur&Plamuur is ook niet haalbaar lijkt me.
@Eggie: Ik denk dat een blok als het jouwe heel goed als "meewerkend" voorwerp kan dienen tijdens zo'n workshop. Zeker als je toch al van plan bent het te gaan reviseren. Het is ook mooi als het op zo'n manier te regelen is. Immers een blok reviseren heeft een heel ander kosten plaatje dan een workshop Schuur&Plamuur.
Wat betreft de docenten ervaring... er is maar 1 manier om die op te doen!!
Het lijkt me dat ruimte en gereedschap te regelen moet zijn....
Laten we dit topic vooral warm houden!
Greetz Marchel
Dan heb ik dat dus niet helemaal goed begrepeneggie schreef:Nou eigenlijk was ik niet van plan om het te gaan reviseren, maar om het te gaan inruilen, omdat het niet veel geld scheelt en ik dan zeker weet dat het goed is....Marchel schreef:@6-Banger: Het idee van een blok uitelkaar halen en weer terug in elkaar zetten vind ik heel goed. Zoals je weet ben ik momenteel met mijn blok bezig en heb al een beetje ervaring intussen. Vanuit deze ervaring lijkt het mij vrijwel onmogelijk om dit in 1 dag te doen. Zeker het werken met 2 of meer sessies zoals met Schuur&Plamuur is ook niet haalbaar lijkt me.
@Eggie: Ik denk dat een blok als het jouwe heel goed als "meewerkend" voorwerp kan dienen tijdens zo'n workshop. Zeker als je toch al van plan bent het te gaan reviseren. Het is ook mooi als het op zo'n manier te regelen is. Immers een blok reviseren heeft een heel ander kosten plaatje dan een workshop Schuur&Plamuur.
Wat betreft de docenten ervaring... er is maar 1 manier om die op te doen!!
Het lijkt me dat ruimte en gereedschap te regelen moet zijn....
Laten we dit topic vooral warm houden!
Greetz Marchel
Eigenlijk heeft het voor mij alleen zin als we dan ook echt daadwerkelijk mijn blok helemaal gaan reviseren.. zonder dat het een 6-jaren plan wordt..![]()
Voor mij is reizen niet zo'n probleem hoor, je moet er wat voor over hebben.. en tja dat krijg je als je aan het einde van de wereld woont6-banger schreef:...
Wat sommigen al zeggen hier ,dat dit niet in 1 dag te doen is,denk ik ook ja.
Tja,en hoe kunnen we dat dan eventueel aanpakken?Voor de mensen die ver moeten reizen is meerdere dagen wel wat al teveel van het goede denk ik.
Op zich best een optie, een stukje 'hands-on' experience zou echter wel handig zijn voor mij althans.6-banger schreef:...
Daarom mischien een andere idee:
Ik ga er nu vanuit dat er verspreid over het land meerderen met hun blok bezig zijn.Zou het dan een optie zijn dat je bij zo iemand een dagje mee mag "draaien"?
Op die manier steek je er toch iets van op,en hoeft waarschijnlijk niet iedereen een heel eind te reizen.
Inderdaad zij praktisch alle V8 blokken hydraulisch.6-banger schreef:En zo komen de ideen los.
Dat onderhoud leren is in een dag wel te doen Marchel.
Kleppen stellen is een secuur werkje,maar bij mijn weten zijn al die blokken met hydraulische kleppen,daar hoef je in principe niks aan te stellen.
Maar carb. afstellen,ontsteking,olie verversen,oliefilter vervangen enz. da's in een dag wel te doen.
groet Jan