wanneer big block?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het enige wat nog uitwisselbaar is met een ander blok zijn misschien nog een paar bouten
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Hier heb ik al eens eerder een topic over geopend op het forum.... maar ik kan 'm niet terugvinden.

Is iemand beter in zoeken als ik?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ando schreef:Is iemand beter in zoeken als ik?
Ik niet in ieder geval :mrhappy:

Ik weet ook zeker dat er een topic over geweest is en toen hebben we het ook over die blokhoek in graden gehad (die volgens mij niet altijd 90 graden is).

Ik heb van de week al gezocht, maar kon het ook niet vinden.....

Marc
Marc
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Marc, de blokhoek moet wel 90 graden zijn anders zouden de contactpunten van de distributor niet om de 45 graden [360:8] maar versprongen.
Hierdoor zou het ook uitmaken als je distributor op een verkeerd punt in zou zetten.
Dit is echter niet het geval. Steek je 'm er verkeerd in dan pak je gewoon een andere uitgang van de distributor-cap als nr 1 cilinder.
Zou het blok een andere [dan 90 graden] hoek hebben, dan zou het blok erg onregelmatig lopen.
grtz, Ronald
efefes

Bericht door efefes »

@Marc: volgens mij is de zoekfunctie "van slag". Als ik bijvoorbeeld convertible invoer krijg ik maar drie hits, alledrie van vandaag gewijzigde posts. Autoalarm, startonderbreker etc leveren allemaal 0 hits op. Ergens is er denk ik iets helemaal :not_working:
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bij bvb een Harley Davidson [kwa bouw vergelijkbaar met een V-8] met een blokhoek van 45 graden
ontsteekt ie de ene slag de voorste cilinder en na 315 graden de achterste, en dan na 405 graden de voorste weer. Hier zitten de ontstekingstijdstippen ook versprongen.
grtz, Ronald
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

1970TwisterSpecial schreef:Het enige wat nog uitwisselbaar is met een ander blok zijn misschien nog een paar bouten
de cilinder koppen zijn zo'n beetje het enigste onderdeel wat op een Windsor past...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Cobra302 schreef:
1970TwisterSpecial schreef:Het enige wat nog uitwisselbaar is met een ander blok zijn misschien nog een paar bouten
de cilinder koppen zijn zo'n beetje het enigste onderdeel wat op een Windsor past...
Ze passen wel, maar je moet dan zoveel aanpassen.
De Cleveland intake heeft geen aansluiting voor de radiator.
Deze zit op het blok zelf.
Er gaat namelijk helemaal geen koelwater door de intake, in tegenstelling tot andere blokken
grtz, Ronald
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Klopt, zo heb ik namelijk ook het blok kunnen identificeren. Vorige eigenaar dacht dat er een gm blok in lag. Na wat speurwerk erachter gekomen dat het een 351C is. Er is een ander blok ingezet, maar sommige dingen hadden ze wat beter moeten afwerken. Zo heb ik ook geen verwarming meer in de auto. Hoop dit probleempje en een aantal andere noodoplossingen van de winter in permanente goed werkende oplossingen te veranderen.

Maar als een cleveland van zichzelf al veel pk heeft, waarom worden er dan zo vaak windsor motoren gebruikt voor het tunen? Of heb ik toevallig gewoon heel veel over getunede windsors gelezen?

Sjoerd
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Blizzard schreef:Maar als een cleveland van zichzelf al veel pk heeft, waarom worden er dan zo vaak windsor motoren gebruikt voor het tunen?
Omdat er zoveel voor te krijgen is en nog goedkoop ook. Met een Cleveland heb je toch wat meer een exoot in huis.

(mocht het anders zijn dan hoor ik het graag)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Johnvanschoubroek
Contacteer:

Bericht door Johnvanschoubroek »

Edar slaat de nagel op de kop, clevands zij ook snel(ler) te maken maar het kost het dubbele van een windsor!!!

Groeten John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ok dan, kijk dat is helder uitgelegd. Nu ben ik gelukkig meer dan tevreden met de power output van de motor dus zal hem niet snel gaan tunen. De meeste filmpjes die ik op internet had gezien van opgevoerde mustangs waren met een windsor motor dus daarom was ik erg benieuwd waarom dat nou juist vaak windsor motoren waren. Dacht dat dat kwam omdat ze meer toeren konden draaien ofzo.

Thnx

Sjoerd
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Blizzard schreef:Ok dan, kijk dat is helder uitgelegd. Nu ben ik gelukkig meer dan tevreden met de power output van de motor dus zal hem niet snel gaan tunen. De meeste filmpjes die ik op internet had gezien van opgevoerde mustangs waren met een windsor motor dus daarom was ik erg benieuwd waarom dat nou juist vaak windsor motoren waren. Dacht dat dat kwam omdat ze meer toeren konden draaien ofzo.

Thnx

Sjoerd
in tegenstelling, de mainbearings van de krukas van een Cleveland zijn kleiner waardoor ze sneller in toeren willen klimmen dan een Windsor, maar de hedendaagse aftermarket onderblokken kun je kopen met Cleveland mains...

de aftermarket onderdelen voor een W zijn veel goedkoper dan voor een C, alhoewel er langzaam aan steeds meer voor de C in de schappen komt,
'65 F100
2007 KTM 950 SM
rebe

Bericht door rebe »

Cobra302 schreef:
Blizzard schreef:Dus een cleveland is geen small maar ook geen big block, erg vaag. Dan denk ik dat ik maar een boek die specifiek de cleveland behandelt ga zoeken. Iemand nog tips voor een goede manual?

Sjoerd
ga er maar vanuit dat een Cleveland een Smallblock is, maar dan 1 van een totaal eigen bouw,.. dr zijn vrijwel geen onderdelen uitwisselbaar met andere smallblocks...

zoek eens via Google op SA Books, of HP books, die hebben er wel die alleen C-tjes behandelen..
hoi ik heb een boek van de cleveland thuis liggen. 351c om precies te zijn. het heet how to rebuild your ford v8. het isbn nummer is 0-89586-036-8 ze hebben het bij moviecars in goirle zo op vooraad liggen succes!
hooge zwaluwe. mustang 1968 351 cleveland motor 5,8 liter. coupe
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Hardstikke bedankt rebe, misschien dat ik die wel onder de kerstboom leg voor mezelf. Eens even na het weekend met moviecars bellen.

Ik zag trouwens ook dat jij een cleveland in je 68 mustang hebt liggen. Dat hoop ik nog wel eens te zien. Altijd leuk om te kunnen vergelijken

Groeten

Sjoerd
- Yagyu Munenori
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”