Benzinetank reinigen
Moderator: Shelby GT-H
Benzinetank reinigen
Zoals gezegd moet de tank eens doorgespoeld worden en dus is de vraag: wie weet waar op de tank van een Mustang II de plug zit om de benzine er uit te laten stromen?
Harry
Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op do 15 jun, 2006 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.
maar hoe krijg je de benzine er dan uit? er moet toch ergens een dop zitten of zo. of moet je de hele handel overhevelen door middel van een tuinslang?
harry
harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op wo 14 jun, 2006 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
6-banger
- mustangpatje
als er veel plofsop in zit:
Luchtspuit pakken, doek eromheen in de vulopening plaatsen.
Benzine toevoer bij benzinepomp los halen
Kannetje dr onder zetten.
Kalm aan lucht de tank in laten stromen net zolang dat de benzine dr uit is
tank demonteren
Vlotter dr uit halen e.d.
Dan kan je er lekker bij om m schoon te maken
Als er weinig plofsop inzit:
Tank demonteren en schoonmaken
Luchtspuit pakken, doek eromheen in de vulopening plaatsen.
Benzine toevoer bij benzinepomp los halen
Kannetje dr onder zetten.
Kalm aan lucht de tank in laten stromen net zolang dat de benzine dr uit is
tank demonteren
Vlotter dr uit halen e.d.
Dan kan je er lekker bij om m schoon te maken
Als er weinig plofsop inzit:
Tank demonteren en schoonmaken
Don`t eat the
yellow snow !?
MII Ghia 302 V8 1976, MET hoodornament
Sierra 2.0 dohc 1992
yellow snow !?
MII Ghia 302 V8 1976, MET hoodornament
Sierra 2.0 dohc 1992
Ziezo, da's ook weer gedaan, een hele klus maar het moest: de tank van de gouwe ouwe ligt eraf. en dat was maar goed ook, want in eerste instantie bleek de vuiligheid mee te vallen: de benzine was gelig. maar bij het latere spoelen werd de benzine eerst roestbruin, en daarna donkerbruin. zoals verwacht bleek er een massa sediment in de tank te zitten. in de opvangbak lag een hoop roest en wat nog meer aan rotzooi. in de tank klotst ook nog wat rond, dus al die boel is er nog niet uit.
even een vraagje: ben benieuwd naar tips om de tank schoon te krijgen van binnen. ik hoorde op zwolle al grint met water erin stoppen en dan shaken maar: goed voor het loskloppen van roest. zijn er nog andere middelen? dan was er kortgeleden op het Forum nog iets over het behandelen van de tank met een primer die hem van binnen helemaal beschermt. zou dat Vertan kunnen zijn. wie weet er meer over?
Als laatste: bij het loshalen bleek de main tank inlet neck, het verbindingsstuk tussen de gas filler pipe en de main tank, aan een kant en van binnen behoorlijk roestig te zijn. op de plek van de kratertjes en bobbels (op de foto op de rechteruiteinde van de buis, dit stuk komt in de tank uit) zitten hier en daar heel kleine gaatjes. ook de rubberen afdichter (op de foto boven de buis) is niet meer wat hij geweest is. heeft iemand beide onderdelen (voor een II) nog ergens liggen in betere staat? met een staalborstel en schuurpapier kwam ik een heel eind, zoals je kunt zien, maar ik vertrouw die miniscule gaatjes niet zo, alhoewel dat rechter uiteinde in de main tank uitkomt.

thanks,
Harry
even een vraagje: ben benieuwd naar tips om de tank schoon te krijgen van binnen. ik hoorde op zwolle al grint met water erin stoppen en dan shaken maar: goed voor het loskloppen van roest. zijn er nog andere middelen? dan was er kortgeleden op het Forum nog iets over het behandelen van de tank met een primer die hem van binnen helemaal beschermt. zou dat Vertan kunnen zijn. wie weet er meer over?
Als laatste: bij het loshalen bleek de main tank inlet neck, het verbindingsstuk tussen de gas filler pipe en de main tank, aan een kant en van binnen behoorlijk roestig te zijn. op de plek van de kratertjes en bobbels (op de foto op de rechteruiteinde van de buis, dit stuk komt in de tank uit) zitten hier en daar heel kleine gaatjes. ook de rubberen afdichter (op de foto boven de buis) is niet meer wat hij geweest is. heeft iemand beide onderdelen (voor een II) nog ergens liggen in betere staat? met een staalborstel en schuurpapier kwam ik een heel eind, zoals je kunt zien, maar ik vertrouw die miniscule gaatjes niet zo, alhoewel dat rechter uiteinde in de main tank uitkomt.

thanks,
Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op wo 14 jun, 2006 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
-
6-banger
harrie,grind met water gaat wel maar je krijgt er alleen wat al wat los zit eruit.er zal dus altijd aanslag in je tank blijven zitten wat in de toekomst weer op kan gaan spelen natuurlijk
dat spul voor in je tank wat jij vraagt,dat is geen primer maar een middel op 2 componenten polyester basis.merk weet ik zo niet,maar er zijn diverse merken van.even op google proberen.kost rond de 30 a 40 pleuro's maar voorkom je een hoop ellende mee.
maar in elk geval ben je ermee begonnen.goed werk!!
succes,jan
dat spul voor in je tank wat jij vraagt,dat is geen primer maar een middel op 2 componenten polyester basis.merk weet ik zo niet,maar er zijn diverse merken van.even op google proberen.kost rond de 30 a 40 pleuro's maar voorkom je een hoop ellende mee.
maar in elk geval ben je ermee begonnen.goed werk!!
succes,jan
- Mustang Den Haag
- †
ik zal het je sterker zeggen, Rob. straks ben ik de enige (Nederlander) die een hele II uit elkaar heeft geschroefd en precies weet hoe zo'n ding in elkaar steekt! nooit gek natuurlijk, kan je anderen weer van dienst zijn... zo weet ik onderhand exact hoe een achterbumper in elkaar zit, en dat kan niet iedereen je vertellen. wat dit betreft vind ik het geen straf om nu en dan een onderdeel eraf te slopen.
nu maar hopen dat iemand nog een 'main tank inlet neck' met rubberen afdichtring heeft liggen.
Harry
nu maar hopen dat iemand nog een 'main tank inlet neck' met rubberen afdichtring heeft liggen.
Harry
Ik vond daarnet reinigings-, ontroesting- en coatingsmiddelen voor benzintetanks van TankCure. Best wel interessant moet ik zeggen. alleen op de site geeft men niet aan waar de dealer zit (lekker handig), alleen dat hij ergens tussen Rotterdam en Den Haag zit (waarschijnlijk Delft). Heeft iemand ervaring met deze middelen van deze leverancier?
Harry
Harry
Thinner met moeren en bouten erin. Shaken.
Vervolgens EC Tanksealer (2 componenten) en nog meer shaken.
Euro Claddings:
rust.arrestor@wxs.nl
of 0592 - 272559
GJ
Vervolgens EC Tanksealer (2 componenten) en nog meer shaken.
Euro Claddings:
rust.arrestor@wxs.nl
of 0592 - 272559
GJ
Ik heb een paar tanks gedaan en tot opheden (+/- 3 jaar) werkt het goed.
Op de site www.tankcure.com kun je dealers vinden of rechtstreeks bestellen.
Je hebt btw de 600ml verpakking nodig voor een autotank.
Jacco
Op de site www.tankcure.com kun je dealers vinden of rechtstreeks bestellen.
Je hebt btw de 600ml verpakking nodig voor een autotank.
Jacco