De onverwoestbare........Toyota.

Voor een beetje lol op het Forum en voor allerlei video's en filmpjes......

Moderator: Shelby GT-H

Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Toyota

Bericht door Ando »

Zelf heb ik een Nissan King Cab gehad. De remblokken voor gingen gewoon 100.000Km mee. Heb 'm weggedaan met 365.000Km op de teller. Achterremschoenen nog nooit vervangen en ook de eerste koppeling zat er nog in....

Ben een keer vanuit Friesland naar Rotterdam gereden zonder koelvloeistof... dat ding bleef lopen!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik ga er nog eens wat tegenaan gooien:

Het is absoluut zeker dat de Amerikaanse automobielindustrie in hun zelfgenoegzaamheid de Japanse concurrentie niet heeft zien aankomen. Dan heb je het met name over de zeventiger jaren waarin het publiek in de gaten begon te krijgen dat het totaal ontwerp van de Japanse auto misschien (nog) niet superieur was, maar de bouwkwaliteit wel. Het heeft vervolgens veel te lang geduurd voor de Amerikaanse industrie de inhaalslag kon maken.

Maar dan stuit je toch op sociaal-culturele factoren die wij hier in Europa ook kunnen herkennen. Hoe voedt je je werknemer op in de zin dat hij hart voor de zaak en het product moet hebben? Iets dat er in Japan vanaf de wieg al in geramd is. Hoe overtuig je de machtige UAW (United Auto Workers, de vakbond) dat de productiviteit omhoog moet en de loonkosten omlaag? Daar heb je, zo is inmiddels bewezen, twee à drie decennia voor nodig. De discussie die wij hier laatst op het forum hadden over het parkeren van niet-Fords op het Ford terrein was wel illustratief: als wij met forumleden een auto moesten gaan bouwen zaten we nog steeds over de secundaire arbeidsvoorwaarden en bedrijfskleding te steggelen in plaats van met gedrevenheid een auto te bouwen. In de Aziatische culturen (gekoppeld aan de gedrevenheid wegens economische en sociale achterstand) speelt dat probleem helemaal niet. Waarom lees je periodiek in het nieuws dat Philips de productie van het één of ander verplaatst naar een ander land. Dat is niet omdat we het hier niet zouden kunnen, maar wel omdat we het door een scala aan sociaal-culturele factoren niet voor een goede prijs kunnen. De hele ICT sector is zich naar India en omringende landen aan het verplaatsen, inclusief Helpdesks. En dat laatste is geen productie meer, maar dienstverlening....

Terug naar de auto zou je kunnen zeggen dat je daar als consument allemaal geen boodschap aan hebt. Maar zelfs dan verbaast het mij dat een zeer chauvinistisch en nationalistisch volk als de Amerikanen zo massaal aan de Japanse auto is gegaan. En vervolgens verbaast het mij, zowel in Europa als in Amerika, dat bij een product dat toch zo met emotie is omgeven (de auto dus) de keuze valt op een (in het algemeen gesproken) veel emotielozer product als de Aziatische auto. Neem nou Kia: dat je een Kia Sorrento kiest snap ik (een auto die zeker bij introductie concurrentieloos was), maar al die andere modellen hebben toch de emotie van een strijkijzer of broodbakmachine?

En terug naar de opmerking van Erwin:
Kijk maar eens hoe goed het gaat met Ford en GM de laatste tijd, waar zou dat toch aan liggen?
Dat ligt nu echt niet meer aan de technische potentie van die merken, maar wel aan het bedrag per auto zou moeten worden berekend om de pensioenpremies en de ziektekostenverzekeringen van het legioen van gepensioneerden te betalen. Ooit afgedwongen door de UAW….

Marc
Marc
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

oh oh oh, wat heb ik nu weer opgestart.

Nou ja, het blijft een fantastisch filmpje. De filmpjes van top gear geef ik een goede derde plek na Fawlty Towers en The Office.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Welnee joh!

Daar is een forum toch voor, om het ergens over te hebben?

Ik vond het wel leuk om een stukje te schrijven, éénregelige berichten zien we al genoeg.

En het is toch prima, wat verschillende gezichtspunten?

Marc
Marc
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Er zijn meer redenen waarom de grote drie niet zo goed draaien. Wat ze aan gezinsauto's produceren is, over het algemeen, nog saaier en zonder emotie dan de Japanse auto's. Ze kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt en smijten met duizenden dollars korting. Daarnaast is de markt voor pick-ups en SUV's aardig gekelderd. Dan hebben ze ook nog honderden (misschien wel duizenden) oproepkrachten die eigenlijk maar een paar uur in de week werken maar voor het volle pond op de loonlijst staan.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Funny topic & Video's”