Verschil tussen stuurslot en deurslot met pony keys ?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Musty66

Bericht door Musty66 »

Hallo, ik heb een klein probleem aangaande de sleutels van mijn 66 Mustang.

Ik heb onlangs de Mustang gekregen en hierbij waren de deursloten en starterslot pas vervangen door repro-onderdelen, hierbij krijg je dus van die sleutels zonder het pony-embleem (zie foto beneden aan het bericht). Daar ik graag de originele "style" van sleutels wilde gebruiken ( zie hier Afbeelding ) heb ik deze dus maar besteld. Eenmaal deze sleutels ontvangen ze laten copieren bij de lokale sleutelman, en nu komt het.

De sleutel van de koffer werkt perfect, echter deze van de deur/starterslot werkt de kopie enkel op de deur maar niet op het starterslot (krijg hem er niet in geduwt). Blijkbaar is er een verschil tussen beide sleutels, de pony-kopie sleutel ontbreekt een sleuf aan de kant van het Mustang embleem.

Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad, en hoe kan ik dit nu oplossen. Ik had al gedacht aan het slijpen van de betreffende sleuf, maar ik weet niet of dat wel gaat lukken. Misschien dat er iets kan gedaan worden aan het starterslot??

Hier is een foto van de sleutelset zoals ie erbij geleverd was.
Afbeelding
66mustangcoupe200ci

Bericht door 66mustangcoupe200ci »

Hoi,

Misschien te simpel gedacht, heb je ze goed laten afbramen?
Als het goed is is de foto van het plaatje een contact/deur sleutel, als je die vergelijkt met je oude sleutel moet die exact het zelfde zijn. dus ook de verticale gleuven die er al inzaten toen je de sleutel thuis kreeg voor je naar de sleutel boer ging.
Als het goed is is de sleutel van de koffer ruimte een ovale sleutel.
Als je idd de vierkante voor het contact hebt en hij is exact het zelfde als je "originele" dan zou hij het gewoon moeten doen.
Ik heb wel eens gehad dat het niet werkte, maar toen nog een keer goed aflaten bramen en het was voor de bakker.

Groeten en succes Ronald
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Ik heb bij mijn '66 coupe 3 sleutels.

1 met een ovale bovenkant , deze is voor de kofferbak.

Dan heb ik 2 met een rechthoekige bovenkant , de ene is voor de deursloten.
De andere is voor het contactslot.

Toen wij onze mustang kochten zaten er ook geen originele sleutels meer bij.
Dus op een meeting een setje van 3 blanks gekocht en bij de lokale sleutelboer na laten maken.
Ze werkten alle 3 perfect.
Laatst gewijzigd door Edze op wo 23 nov, 2005 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
66mustangcoupe200ci

bij mij zijn m'n deurslot en m'n contact beide het zelfde, zo hoort het ook te zijn.
Er is echter niet onderuit te komen dat bij veel auto's dit niet meer het geval is, want na 40 jaar is er meestal wel een slot vervangen en heb je dus 3 of zelfs meer sleutels nodig.

maar origineel kan alles met 2 sleutels bediend worden.

Gr Ronald
easy1

Bericht door easy1 »

't zal wel niet meer origineel zijn maar ik heb slechts 1 sleutel nodig in mijn '66er
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
dimitri

Bericht door dimitri »

Ik heb ook slechts 1 sleutel nodig.
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Musty66

Bericht door Musty66 »

Het is zeker geen probleem van afbramen.

De blanco key (ongeslepen) kan je normaal altijd induwen in het slot, dit is dus ook mogelijk op het portierslot. Echter de blanco key kan niet ingeduwt zorden op het startslot, blijkbaar heeft het startslot een palletje meer waarvoor er een gleuf moet zijn die niet aanwezig is op de blanco "pony"-key.

Dit vindt ik dus raar voor een setje repro keys dat die niet overeenkomen met een set originele sleutels.
danwen

Bericht door danwen »

Klopt Erwin, wij hebben ook een ronde voor de kofferbak en een rechthoekige voor de deur en startslot en dat zijn nog de originele
Danny en Wendy
Sportsroof 1970 grabber blue

"a stranger's just a friend you do not know"
66mustangcoupe200ci

Musty,

Als je auto sleutel welke wel in je contact past de zelfde sleuven heeft als jou repro key, dan moet het dus gewoon passen.
Wat ik me voor kan stellen is dat je sleutel en slot die je nu hebt welke niet origineel zijn, niet overeen komen met de repro key.

Het gekke blijft dan dat hij in je deur wel past en werkt en in je contact niet, want normaal is dit de zelfde sleutel en als ik jou begrijp is dit nu bij jou ook zo.

gr ronald
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Ik heb altijd veel meer sleutels nodig bij mijn mustang.
Ook inbus trouwens!!
UNTAMED67

Bericht door UNTAMED67 »

Zwijg me van sleutels....

Bij aanschaf wagen had ik er 2 maar deuren gingen niet op slot met contact sleutel. Nieuwe set ingestoken en de dag dat ik de wagen ophaal vergeet m'n zoontje de kofferbak sleutel in de kofferbak....Uitboren en nieuw slot en daar ging de laatste originele sleutel, nu heb ik allemaal fake maar alles werkt....... plezier gegarandeerd !
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Musty66

Bericht door Musty66 »

66mustangcoupe200ci schreef:Musty,

Als je auto sleutel welke wel in je contact past de zelfde sleuven heeft als jou repro key, dan moet het dus gewoon passen.
Dit is dus al niet het geval. De meegeleverde contact/deursleutel heeft een sleuf extra aan de andere zijde. Voor de repro "pony" key is dit geen probleem voor het portier maar wel een probleem voor het startslot.

Daar Mustang unlimited dezelfde sleutels verkoopt (vervangset en repro "pony" key) begrijp ik dus niet goed dat ze niet met mekaar compatibel zijn.

Misschien moet ik een nokje verwijderen in de cylinder van het startslot, ofwel een sleuf bijslijpen op de repro "pony" key.

Dit is wel echt balen natuurlijk. Hopelijk vind ik iemand die weet hoe ik dit nokje kan verwijderen zonder dat mijn startslot naar de knoppen gaat.
stang67

Bericht door stang67 »

Ofwel hebje 2 sleutels voor een kofferslot.

Ofwel heb je sleutels van een ander bouwjaar.
De sleutels van voor en na 1967 verschillen.

Allee, dit is toch het geval bij mijn '65 fastback en '67 convertible.

Greetz
Tim
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”