351
Moderator: Shelby GT-H
351
Dag mensen.
Ik loop al geruime tijd met het idee rond om een 351 blok in mijn Cougar
te stoppen.Nou is het niet zo dat ze voor het oprapen liggen maar af en toe kom je wel wat tegen.Ik heb de voorkeur voor een 351 windsor,om dat ik sterk het idee heb dat daar veel meer (performance o.a.) onderdelen voor te krijgen zijn en tegen een lagere prijs dan spullen voor de cleveland.
Nou heb ik dus de mogelijkheid om een 351 cleveland te kopen,en ik dacht dat er hier op het forum ook wel mensen zijn met clevelands.
Wat zijn jullie ervaringen met het verkijgen van onderdelen voor dit beestje?
De 351c zou (wat ik gehoord heb) zonder al te veel problemen ingebouwd kunnen worden,ik denk dat ik alleen op zoek moet naar een flexplate.(het block zat aan een c6 en ik heb een c4),en headers ..
Oh, en als iemand toevallig nog een 351windsor kwijt wil,hoor ik dat natuurlijk graag :mrhappy:
Ik loop al geruime tijd met het idee rond om een 351 blok in mijn Cougar
te stoppen.Nou is het niet zo dat ze voor het oprapen liggen maar af en toe kom je wel wat tegen.Ik heb de voorkeur voor een 351 windsor,om dat ik sterk het idee heb dat daar veel meer (performance o.a.) onderdelen voor te krijgen zijn en tegen een lagere prijs dan spullen voor de cleveland.
Nou heb ik dus de mogelijkheid om een 351 cleveland te kopen,en ik dacht dat er hier op het forum ook wel mensen zijn met clevelands.
Wat zijn jullie ervaringen met het verkijgen van onderdelen voor dit beestje?
De 351c zou (wat ik gehoord heb) zonder al te veel problemen ingebouwd kunnen worden,ik denk dat ik alleen op zoek moet naar een flexplate.(het block zat aan een c6 en ik heb een c4),en headers ..
Oh, en als iemand toevallig nog een 351windsor kwijt wil,hoor ik dat natuurlijk graag :mrhappy:
'68 Cougar,302HO
'75 Ranchero ,351M
'75 Ranchero ,351M
- 71convertible
Mijn 302tje is nog aardig hoor...Ik heb er eigenlijk nog niet zo veel mee gereden,ben altijd bezig met het karretje te verbeteren maar dat duurt nogal lang..weinig tijd enzo.
Ik wil dus ook liever een 351w omdat een hoop onderdelen van een 302 ook op een 351w passen(behalve inlaat).
Ik wil dus ook liever een 351w omdat een hoop onderdelen van een 302 ook op een 351w passen(behalve inlaat).
'68 Cougar,302HO
'75 Ranchero ,351M
'75 Ranchero ,351M
cleveland
Ik weet iemand die een winsor heeft liggen, wat hij voor vraagd weet ik niet, zal info voor je vragen als je wilt.
cleveland blokken zijn goed maar veel zwaarder, als je een 4 voud neemt
kan je er veel vermogen uithalen, en de blokken zijn 4 bolts onderin.
neem je een 2 voud cleveland dan kan je net zo goed een winsor nemen want daar kan je meer uithalen.
winsor is een lichter blok als een 2 voud cleveland en beide 2 bolts.
gr sjuul
cleveland blokken zijn goed maar veel zwaarder, als je een 4 voud neemt
kan je er veel vermogen uithalen, en de blokken zijn 4 bolts onderin.
neem je een 2 voud cleveland dan kan je net zo goed een winsor nemen want daar kan je meer uithalen.
winsor is een lichter blok als een 2 voud cleveland en beide 2 bolts.
gr sjuul
- 71convertible
Ik denk eerder aan ruilen.
de fmx bak is sterker dan de c4 en hoort gewoon bij deze motor.
De motor is compleet met uilaatspruitstukken en carb en waterpomp-
stuurbekrachtigingspomp en startmotor endynamo uit de auto gehaald.
dit was een convertible,dus waarschijnlijk niet mee geraced of iets dergelijks.
Ik heb voor het slopen van de wagen er nog even mee gereden.
De carrosserie was niet meer te redden .
mail mij anders persoonlijk peteralgra@wanadoo.nl
de fmx bak is sterker dan de c4 en hoort gewoon bij deze motor.
De motor is compleet met uilaatspruitstukken en carb en waterpomp-
stuurbekrachtigingspomp en startmotor endynamo uit de auto gehaald.
dit was een convertible,dus waarschijnlijk niet mee geraced of iets dergelijks.
Ik heb voor het slopen van de wagen er nog even mee gereden.
De carrosserie was niet meer te redden .
mail mij anders persoonlijk peteralgra@wanadoo.nl
hier mijn licht op dit onderwerp,
het is een kwestie van smaak, de Cleveland is een vreselijk goed toeren blok...simpel..maar........... ga je deze serieus kietelen en dan bedoel ik serieus...dan maakt het blok meer vermogen dan hij zelf aan kan.... dat is de enigste zwakte van de Cleveland.. hij is te krachtig!!! en het feit dat hij maar 4 jaar gebouwd is maakt het niet makkelijk in onderdelen.
de 351W,..dat dit een minder blok is gel@l... sorry.... een Windsor is gereed om er 500pk uit te stampen, de hele dag op de dragstrip te raggen en daarna nog vragen om meer.. simpel... gaat hij kapot , dan is hij niet goed gebouwd...
waarom denk je dat er zo'n aftermarket markt voor is?????omdat het zo'n slecht blok is????? nee hoor,...dan zouden de lada dealers ook wel beter draaien denk je ook niet...
ga voor je zelf na wat je wilt en hoe je het wil... je kan een blok vandaag de dag naar je eigen wensen bouwen, er is keuze genoeg in leveranciers dus....
zal ik je een voorbeeld geven..mijn broer heeft een 351W.Hij heeft hem op laten bouwen als een koppelmotor, dus vanuit onderin gelijk koppel bij zo min mogelijk toeren..... de layout is zo.. World Windsor jr cil. koppen,.. wat hogere cr, crane nokkenas,edelbrock intake met een 600cfm edelbrock carb.. dit ding is pasgeleden op de dyno geweest,...757nm bij 1350rpm.... en 288pk bij 3800rpm.... dit is dus puur een koppel blok..., en zeg nou zelf, zelfs de nieuwste Corvette komt niet aan deze waardes.....
het is een kwestie van smaak, de Cleveland is een vreselijk goed toeren blok...simpel..maar........... ga je deze serieus kietelen en dan bedoel ik serieus...dan maakt het blok meer vermogen dan hij zelf aan kan.... dat is de enigste zwakte van de Cleveland.. hij is te krachtig!!! en het feit dat hij maar 4 jaar gebouwd is maakt het niet makkelijk in onderdelen.
de 351W,..dat dit een minder blok is gel@l... sorry.... een Windsor is gereed om er 500pk uit te stampen, de hele dag op de dragstrip te raggen en daarna nog vragen om meer.. simpel... gaat hij kapot , dan is hij niet goed gebouwd...
waarom denk je dat er zo'n aftermarket markt voor is?????omdat het zo'n slecht blok is????? nee hoor,...dan zouden de lada dealers ook wel beter draaien denk je ook niet...
ga voor je zelf na wat je wilt en hoe je het wil... je kan een blok vandaag de dag naar je eigen wensen bouwen, er is keuze genoeg in leveranciers dus....
zal ik je een voorbeeld geven..mijn broer heeft een 351W.Hij heeft hem op laten bouwen als een koppelmotor, dus vanuit onderin gelijk koppel bij zo min mogelijk toeren..... de layout is zo.. World Windsor jr cil. koppen,.. wat hogere cr, crane nokkenas,edelbrock intake met een 600cfm edelbrock carb.. dit ding is pasgeleden op de dyno geweest,...757nm bij 1350rpm.... en 288pk bij 3800rpm.... dit is dus puur een koppel blok..., en zeg nou zelf, zelfs de nieuwste Corvette komt niet aan deze waardes.....
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Sjuul ik had je al een pb gestuurd,maar ook nog even langs deze weg dan.
Ik ben wel geinteresseerd in het blok.
Dus alle info die je kunt vergaren is welkom:
Welk jaar(casting nrs)
Wat zit er allemaal wel/niet bij
En uiteraard de (richt)prijs.
etc.
Een fotootje zou helemaal super zijn..
Bedankt,
Tom
Ik ben wel geinteresseerd in het blok.
Dus alle info die je kunt vergaren is welkom:
Welk jaar(casting nrs)
Wat zit er allemaal wel/niet bij
En uiteraard de (richt)prijs.
etc.
Een fotootje zou helemaal super zijn..
Bedankt,
Tom
'68 Cougar,302HO
'75 Ranchero ,351M
'75 Ranchero ,351M
De 351 C is sneller als een windsor, om een windsor op het zelfde niveau te krijgen moet je aluminium koppen monteren.
Voordat die verkrijgbaar werden was de Cleveland het enige blok om te gebruiken .
Kijk maar eens wat een debiel grote kleppen er in een cleveland 4V zitten.
De Cleveland is ontworpen voor de Transamerican races, en tegenwoordig worden deze blokken voorzien van 2V cilinderkoppen, om wat meer vermogen onderin hebben.
Deze koppen komen uit Australie ,waar ze tot 1980 gemaakt zijn.
Trouwens zijn dit niet altijd 4 bouts blokken, meestal 2 bouts.
Ik ben zelf een 351C 4V aan het bouwen met rollen nokkenas conversie,roller rockers , torker manifold, rvs kleppen, headers ,MSD ontsteking, speciale zuigers, dubbelle klepveren, march pullies,enz.
Met de rollen nokkenas los je het probleem op dat je onderin wat meer vermogen krijgt,en bovenin breekt de pleuris uit.
Waarom denk je dat in een deTamaso Pantera een 351 Cleveland als krachtbron wordt gebruikt????
Voordat die verkrijgbaar werden was de Cleveland het enige blok om te gebruiken .
Kijk maar eens wat een debiel grote kleppen er in een cleveland 4V zitten.
De Cleveland is ontworpen voor de Transamerican races, en tegenwoordig worden deze blokken voorzien van 2V cilinderkoppen, om wat meer vermogen onderin hebben.
Deze koppen komen uit Australie ,waar ze tot 1980 gemaakt zijn.
Trouwens zijn dit niet altijd 4 bouts blokken, meestal 2 bouts.
Ik ben zelf een 351C 4V aan het bouwen met rollen nokkenas conversie,roller rockers , torker manifold, rvs kleppen, headers ,MSD ontsteking, speciale zuigers, dubbelle klepveren, march pullies,enz.
Met de rollen nokkenas los je het probleem op dat je onderin wat meer vermogen krijgt,en bovenin breekt de pleuris uit.
Waarom denk je dat in een deTamaso Pantera een 351 Cleveland als krachtbron wordt gebruikt????
- 65-fastback
meningen zijn verdeeld merk ik.... hmmm
trouwens: trans am = boss 302; een 302 (winsor) blok met cleveland koppen. uiteraard aangepast.
mijn mening is dat cleveland zwaarder is en niet sneller dan een W (standaard).
de een prefereerd een C, de ander weer een W.
iemand eens met beide motoren gereden? :chew:
weten we het verschil eens.
probleem is bij mij meer dat een C niet in mijn motorruimte past.
detomaso? -> gewichtsverdeling? verkrijgbaarheid? imago?
wie zal het zeggen....
gj
trouwens: trans am = boss 302; een 302 (winsor) blok met cleveland koppen. uiteraard aangepast.
mijn mening is dat cleveland zwaarder is en niet sneller dan een W (standaard).
de een prefereerd een C, de ander weer een W.
iemand eens met beide motoren gereden? :chew:
weten we het verschil eens.
probleem is bij mij meer dat een C niet in mijn motorruimte past.
detomaso? -> gewichtsverdeling? verkrijgbaarheid? imago?
wie zal het zeggen....
gj
Inderdaad,de cleveland is zwaarder..maar niet veel.
De cleveland was een performance gerichte motor,terwijl de windsor veelal in trucks werd gebruikt.Door de oliecrisis en stijgende emissie normen zijn de clevelands na 72 geknepen dmv een verlate nokkenas timing en een lagere compressie.Even later stopte de productie helemaal en bouwde men verder op de windsor.
Omdat de windsor nog lang geproduceerd werd en het ook een aardig blokje was is er een gigantische aftermarket ontstaan voor dit blok.
De cleveland aftermarket is nu ook in opmars,en de prijzen voor onderdelen verschillen niet eens zo heel veel.
Het moet gezegd worden,de cleveland is gewoon makkelijker op te voeren,en dat ligt hem vooral aan de koppen die zelfs bij de (usa)2v variant nog idioot grote in en uitlaat poorten hebben.
Bij de windsor is het gebruikelijk om de D0OE koppen te gebruiken,of de "bumps" uit de uitlaat poorten te frezen,of de goed ademende nieuwere E7TE/E7AE koppen te gebruiken.En dan nog zijn die van de Clevo beter.punt.
btw,HWYSTANG,waar haal jij de onderdelen voor de 351 c vandaan?
De cleveland was een performance gerichte motor,terwijl de windsor veelal in trucks werd gebruikt.Door de oliecrisis en stijgende emissie normen zijn de clevelands na 72 geknepen dmv een verlate nokkenas timing en een lagere compressie.Even later stopte de productie helemaal en bouwde men verder op de windsor.
Omdat de windsor nog lang geproduceerd werd en het ook een aardig blokje was is er een gigantische aftermarket ontstaan voor dit blok.
De cleveland aftermarket is nu ook in opmars,en de prijzen voor onderdelen verschillen niet eens zo heel veel.
Het moet gezegd worden,de cleveland is gewoon makkelijker op te voeren,en dat ligt hem vooral aan de koppen die zelfs bij de (usa)2v variant nog idioot grote in en uitlaat poorten hebben.
Bij de windsor is het gebruikelijk om de D0OE koppen te gebruiken,of de "bumps" uit de uitlaat poorten te frezen,of de goed ademende nieuwere E7TE/E7AE koppen te gebruiken.En dan nog zijn die van de Clevo beter.punt.
btw,HWYSTANG,waar haal jij de onderdelen voor de 351 c vandaan?
'68 Cougar,302HO
'75 Ranchero ,351M
'75 Ranchero ,351M