Gearz schreef: ma 27 apr, 2026 21:47
MarcoMustang1968 schreef: ma 27 apr, 2026 08:16
Is een brom geluid/gevoel zowel bij stilstand als bij 70km/uur bij een bepaald toerental. Een soort onbalans.
De symptomen die je beschrijft klinken alsof je transmissie steun (ophanging van de versnellingsbak) aan vervanging toe is.
Vaak voorkomend issue bij Mustangs met een automaat, hele auto gaat dan resoneren, brommen, trillen bij een bepaalde snelheid.
Rubber ziet er dan opties nog prima uit maar is uitgehard of soms zelfs gescheurd.
Kun je zelf prima thuis vervangen met behulp van een potkrik.
Check ook meteen even de motorsteunen.
Moeite waard om eerst even te checken voordat je jezelf op kosten jaagt.
Michel.
Hee Michel,
bedankt voor je duidelijke uitleg.
Die steun had ik zelf ook al aan gedacht, maar aangezien hij het ook heeft als hij stilstaat en ik alleen de motor laat draaien naar een bepaald toerental in de neutrale stand, dacht ik dat dit het niet kon zijn. Of zit ik fout ?
Zou een stuk gemakkelijker zijn als het die rubber is.
Wat denk jij ? Kan het dan toch die rubber zijn ?
Ondertussen heb ik een toerenteller geplaatst en het is rond de 1800 toeren, iets hoger dan weer zo goed als weg. Harder dan 100km/uur heb ik nog niet gereden, maar bij 100km/uur is er ook niks.
Het is niet dat de auto trilt of schudt, het is een soort van tja, hoe omschrijf ik het, brommend gevoel,vibratie. Mijn achteruitkijk spiegel trilt dan wel iets. Moeilijk uit te leggen.
Maar als het die rubber kan zijn ga ik er gelijk aan beginnen.
Hoor het hopelijk wel van je.
Groetjes Marco.