P1048382 by Marc Noordink, on Flickr
Ik had vorige week het geluk in California te mogen zijn: van Los Angeles naar San Francisco via de Pacific Coast Highway. Weinig Mustangs gezien, behalve een aantal huur-convertibles langs de Pacific Coast. Eén fraaie kwamen we wel tegen, deze ogenschijnlijk nog originele 1968 Hardtop. Hij had zeker gebruikssporen, dus het leek wel een daily driver. De kleur lijkt Seafoam Green, wat natuurlijk een supermooie en exclusieve kleur is op een klassieke Mustang. Fotografisch is er wel wat op aan te merken, maar het plaatje met Bay Bridge, Mustang, San Francisco Skyline en Golden Gate Bridge vind ik toch wel de moeite van het delen waard.
In de Los Angeles Area ken ik het bestaan van de “Worldfamous Supercar Sunday” (ik was er in 2013 ook al eens). Iedere zondag, tussen 7.00 uur en 10.00 uur ’s morgens, verzamelen autoliefhebbers zich in Woodland Hills. Het kenmerk van Supercar Sunday is dat je een letterlijke supercar (denk Ferrari, Porsche, Lamborghini, enzovoort) aan kunt treffen naast een bescheiden Japannertje uit de jaren ’70 met zijn originele eigenaar en daar weer naast een verbouwde Muscle Car uit Detroit. Enzovoort. Kijken naar elkaars auto’s en praten over elkaars auto’s van een zo groot mogelijke verscheidenheid is het doel! Dus zondagmorgen 8.45 uur meldden wij ons op het parkeerterrein van het Pierce College in Woodland Hills. Een kleine impressie:

DSC04466 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04465 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04474 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04478 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04481 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04484 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04533 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04488 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04487 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04528 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04511 by Marc Noordink, on Flickr

DSC04491 by Marc Noordink, on Flickr