Motorgeluid en onrustig lopen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 356
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door DennisStang »

Ik ben voorzichtig weer aan het rondkijken voor een Mustang en nu heb ik er vandaag één bekeken en bereden. Deze voelt (en klinkt) helaas niet zo goed als ik mij herinner van mijn vorige Mustang.

De motor loopt nogal onrustig, ondanks dat deze enkele jaren geleden gereviseerd zou zijn. Mijn Mustang liep destijds veel stiller en rustiger. Het kan volgens mij van alles zijn. Hij loopt, en rijdt en blijft ook lopen, maar echt lekker klinkt het niet. En hij loopt ook erg onrustig, waardoor de auto schud en trilt.

Wellicht dat één van jullie dit al eens eerder heeft gehoord/meegemaakt en wat meer kan vertellen?

Hier een opname: KLIK
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 931
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door sjirafje »

Die loopt inderdaad niet echt mooi. Klinkt of er een of meer cilinders niet lekker mee doen?

Mijn eerste stap zou zijn de bougiekabels allemaal aan beide kanten even goed aandrukken, bij geen verbetering de distrubutorcap en rotor inspecteren en vervolgens de bougies inspecteren.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 356
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door DennisStang »

Thanks! Kabels heb ik wel even snel gecheckt. Ik zag op een factuur dat er eind vorig jaar al aan de ontsteking is gewerkt. Nieuwe bougies, kabels, bobine. Zit volgens de factuur elektronische ontsteking in. Wellicht liep ie toen ook al niet zo lekker, maar dat weet ik niet.

Kan dat "kopen" met een slechte ontsteking te maken hebben?
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1811
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door Big_fun_58 »

Kan van alles zijn.
Lekken de uitlaatpakkingen niet?

Systematisch aanpakken. Eerst compressie meten. Dat zegt iets over het blok en de kleppen.
Dan vacuummeter aansluiten en het gedrag van de naald analiseren (zie you-tube of Googlen op "engine vacuum meter analises" (zie afbeeldingen)).
Dan kan je vaak zien waar het probleem zit.
Stand van de onsteking opnieuw checken.
Als dat goed zit dan carburateur (stationair draaiend, 800 tpm) op hoogste vacuum zetten (2 stationair schroeven in of uitdraaien).
Als deze dan nog niet goed loopt dan is de carburateur en/of nokkenas verrot of is het blok toch niet zo goed als ze beweren.
Laat ze het dan eerst maar eens oplossen voordat jij met de ellende zit.
Succes.
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op za 04 mei, 2024 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 356
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door DennisStang »

Thanks! Goede info! Ik heb nog wel met een zaklamp gekeken, maar zag niets bij de spruitstukken. Het rook ook niet naar uitlaatgassen in de motorruimte.

Ik weet nog niet of ik de mogelijkheid krijg om verder onderzoek te doen. Er zijn nog meer gegadigden. Maar ga sowieso aangeven dat ik eerst meer duidelijkheid wil hebben over de staat van het blok.

Er zijn daarnaast nog meer zaken die aangepakt moeten worden. Hij rijdt qua sturen en remmen echt als een dweil. Ik voelde me er niet prettig in. Mijn Mustang was wat dat betreft vrijwel origineel (qua setup), maar reed en stuurde beduidend beter dan deze. Alles bij elkaar opgeteld (er zijn nog meer dingen) denk ik dat ik deze laat staan.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door Cobretti »

DennisStang schreef: za 04 mei, 2024 12:27 Alles bij elkaar opgeteld (er zijn nog meer dingen) denk ik dat ik deze laat staan.
Klinkt als de juiste keuze, op naar de volgende :up:
Grts, C. 8)
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 476
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Motorgeluid en onrustig lopen

Bericht door richard66coupe »

Poeh, als die van mij zo klonk reed ik er niet meer in.
Zoals ik het hoor lijkt het op een drijfstang lager die het opgegeven heeft. Dit draait vermoedelijk uit op een motor revisie. Dus ik zou hem ook laten staan of een revisie erbij calculeren.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”