problemen achterverlichting

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Migi
Berichten: 7
Lid geworden op: di 31 jan, 2023 09:38

problemen achterverlichting

Bericht door Migi »

Hoi, vraagje
Ik heb een mustang die vanuit Duitsland komt en nu hebben ze voor de tuv
waarschijnlijk aparte knippers in moeten bouwen, dit hebben ze dus gedaan in
de onderkant van de originele units.

Nu hebben ze daarvoor aparte kabels getrokken naar achter, ik heb op het moment nog
geen idee waar ze die op aangesloten hebben.

Maar nu is het probleem dat ik er achter ben gekomen dat er het 1 en ander niet klopte,
Als ik geen verlichting aan had, en ik remde, branden alleen de buitenste lampen, dus oke.
Zette ik de verlichting aan, branden de middelste en de binnenste lampen, alleen aan de rechterkant
brand de binnenste feller, als of het een remlicht is.
Trap ik vervolgens de rem in, dan licht alleen mijn rechter remlicht op en van de linker unit
gaat de middelste uit en de buitenste(het remlicht) gaat niet aan?!

Nu heb ik inmiddels alles bij de achterlichten los gekoppeld en door gemeten, nu bleek dat ze met
linker unit iets gedaan hadden met de massa, dit heb ik nu weer het zelfde gemaakt als de rechter unit.
Nu had ik de draden van de aansluiting door gemeten, en nu kom op 2 aansluiting op 14v met
de verlichting aan, dat was de bruin/rode en de blauw/witte draad.
Op twee andere draden meet ik 14v bij het remmen, wit/rood en bij blauw/rood.
Dit was op de linker unit.

De rechter aansluiting ook door gemeten, alleen stom genoeg niet genoteerd omdat ik eerst het probleem
aan de linkerkant wilde tackle. Maar volgens mij had ik alleen spanning op de 2 rood/witte draden en
op de bruin/rode, maar ik weet niet meer of het nu bij verlichting was of bij remmen.

Maar bij de linker unit de massa weer correct gemaakt en de boel aangesloten,
die heeft dus drie lampen en de achteruit, en in mijn geval een led knipperlicht
die worden dus apart gevoed.
nu het volgende:
binnenste lamp -blauw/geel------------------blauw/wit
-zwart ------------------------zwart
middelste lamp - bruin/rood------------------bruin/rood -
-wit/rood--------------------wit/rood I
-zwart------------------------zwart I
buitensten lamp -bruin/rood------------------bruin/rood -
-wit/rood--------------------blauw/rood
-zwart------------------------zwart
achteruitrijlicht -wit---------------------------groen/geel
-zwart------------------------zwart

zo heb ik het nu aangesloten, en de rechter unit niet aan gekoppeld, om eerst de ene te doen.
Maar....nu, bij remmen, lichten de buitenste en de middelste op, alleen de middelste blijft zwak
als in gewoon licht.
Verlichting aan, lichten de buitenste en de middelste op, alleen nu wordt de middelste fel !!
Conclusie lijkt als of de draden van de middelste omgedraaid moeten worden, want hij pakt dus de
schakel in de fitting anders om op....
En het volgende probleem diende zijn eigen op, achteruitrijlicht doet niks meer en de binnenste
lamp doet ook niks meer?!

Buiten dat, meet ik nu bij de rechter unit ook geen spanning meer op de draden, waar ik eerst wel
spanning op had.

Nu heb ik wel schema, maar ik snap de kleur afkorting niet helemaal en heb het idee dat het niet
helemaal overeen komt.

Zo flink verhaal geworden, zal kijken of foto/s kan toevoegen en eventueel een filmpje.

Maar als alvast iemand ideeën heeft graag... en of foto's van zijn aansluiting
filmpjes van werkende achterlichten zou ook al fijn zijn, ben inmiddels al dagen aan
het zoeken naar info, maar nog niks wat echt helpt

ps. het gaat hier om 2005 GT
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”