Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wilco1993
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 13:46

Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door Wilco1993 »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Wilco en ik ben trotse eigenaar van een mustang uit 1965! Nadat ik vorig jaar de film Ford v Ferrari had gezien wist ik het zeker: ik wil mijn L6 ombouwen naar een V8!

Zo gezegd zo gedaan (met veel bloed zweet en tranen haha), heel de wagen omgebouwd voor meer power. Denk aan achteras, remmerij etc.

Ik ben na import een paar jaar geleden begonnen met restaureren en heb hem nog niet bij de RDW gehad dus. Net gebeld en bleek dat ik naast mijn import ook een wijzigingskeuring moet doen. Geen probleem.

Nu mijn vraag: op basis van mij gietnummer heb ik een Mexicaans ford 302, gegoten voor een mustang 1971. Castingnummer kan ik dus gewoon vinden. Maar de partial VIN die evt op het vlakke stukje boven de bellhouse aan de bestuurderskant ingeslagen zou moeten zijn ontbreekt volledig. En op basis van mijn oordeel is dat ook nog nooit gedaan. Hele blok (denk ik) afgezocht maar geen partial VIN kunnen vinden. Nu zijn er een aantal opties: stop met zoeken, die partial VIN is überhaupt nooit geslagen in dat blok (las dat dat in basis niet standaard was bij de Mexicaanse blokken in die tijd), zoeken op een andere plek op het blok, hoop dat jullie tips hebben voor mij 8) of zelf met een paar slagletters er wat in slaan :shock:.

Ik weet dat die uit uiteindelijk uit een Ford Bronco kwam, maar geen idee of dIe daar ook ooit is ingebouwd.

Nu moet ik dus naar de RDW en eerlijk gezegd knijp ik hem wel een beetje. Ik weet niet wat ik moet verwachten, hoe gaat rdw hier mee om? Is er geen reden voor paniek of lijkt het spannender dan dat het is? Heb overal keurig m’n bonnetjes van. Mogen ze de auto in beslag nemen als ze vermoedens hebben van diefstal? Niet dat dat het geval is hoor maar ik zou graag ervaren van jullie willen horen als jullie die hebben.

Alvast duizendmaal dank voor je reactie.

Groet,
Wilco
Gebruikersavatar
john66
Berichten: 171
Lid geworden op: za 20 nov, 2004 23:48
Locatie: Stone Mountain

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door john66 »

Hoi Wilco,

Mijn standaard 289 66-er coupe heb ik laten keuren bij de RDW Zwijndrecht.
Na wat wachten mocht de mustang naar binnen, en ging de keurmeester eronder in de put.
Bleef daar met zijn zaklamp zoeken, en vroeg hem wat zoek je.
Hij zei motorblok nr, heeft hij uiteindelijk niet gevonden.
door naar remmen test CO2 en verlichting.
Geen opmerking over verdwenen nummer. en goedgekeurd :D

succes,
John
66er coupe 289-aut
Wilco1993
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 13:46

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door Wilco1993 »

Hey John,

Dank voor je snelle reactie. Ik moet zeggen je reactie mij gelukkig al wat minder beangstigend haha. Dus als ik het goed begrijp kan jij geen ‘matching Numbers’ met je blok en auto vinden? Aangezien je het bloknummer niet kan vinden?

Was jij hier op voorhand ook mee bezig of dacht je, joh ik zie wel.

Mooi dat je ondertussen lekker aan het cruisen bent!

Groet,
Wilco
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door sjirafje »

In 65-66 staat er toch helemaal geen vin nummer in het blok? Bij mijn weten bestaat er niet zoiets als een matching numbers 65 of 66er.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Wilco1993
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 13:46

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door Wilco1993 »

Hi Sjirafje,

Klopt dat heb ik ook begrepen. Alleen dit is natuurlijk een blok uit 1971 en ik dacht misschien gaat de RDW van mij eisen dat ik aantoon uit welke auto dit blok komt. Weet jij vanaf wanneer zij vin numbers in blokken sloegen?

Groet
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door sjirafje »

The VIN was Federal requirement starting in 1968, before that, Ford only stamped the high performance motor/trans bits.
https://www.vintage-mustang.com/threads ... ck.607138/
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
john66
Berichten: 171
Lid geworden op: za 20 nov, 2004 23:48
Locatie: Stone Mountain

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door john66 »

Hoi,

Waar ik mij heel druk om maakte, dat ik pas na lang zoeken het invoer document weer had gevonden.
De keurmeester deed nergens moeilijk over, zocht wel naar een nr maar kon het niet vinden.
Ik wist van geen nr en zei blok is net zo oud als de carrosserie en toen gaf hij schouder ophalend op.
66er coupe 289-aut
Wilco1993
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 13:46

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door Wilco1993 »

sjirafje schreef: vr 22 mar, 2024 12:07
The VIN was Federal requirement starting in 1968, before that, Ford only stamped the high performance motor/trans bits.
https://www.vintage-mustang.com/threads ... ck.607138/
Mijn blok komt uit 1971, na 1968 dus haha. Dus als ik het begrijp zou die wel ergens moeten staan als ik dit lees, toch?

Ik las ergens anders dat het bij die Mexicaanse 302 blokken zelfs na 1968 nog twijfelachtig was. Maar dat weet ik niet zeker dus, jij misschien? :)
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Help! RDW keuring voor mijn omgebouwde L6

Bericht door grandmaster n »

Gewoon doen of je neus bloed.
En dat je niet weet dat het blok ui71 komt.

gr
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”