Upgrades:
Moderator: Shelby GT-H
Upgrades:
Upgrades:
Afgelopen zomer een weekendje Eifel gedaan en tot de conclusie gekomen dat mijn Mustang met 4x trommelrem het wat minder deed in de afdalingen.
Dus me zelf voorgenomen om een discswap te gaan doen.
Bij CSRP de SWAP.1.3/PBU/AT besteld en afgelopen winter het setje gemonteerd.
Oja en ook nog een mooi houtenstuur gemonteerd.
Maar wat nog op mijn lijstje staat is een dubbele uitlaat met een mooi donker geluid en niet teveel herrie in de wagen, zodat de vrouw ook nog te genieten is.
Nou vraag ik mij af, kan ik dit zelf monteren zonder dat er gelast hoeft te worden. Dus een soort plug en play setje of is het beter om naar een uitlaten specialist te gaan?
Heeft er iemand tips of aanbevelingen? Bijvoorbeeld type uitlaat, dempers of montage.
Dit is dan bedoeld voor een Mustang 1966 V8 Convertible met een standaard blok en headers.
Alvast bedankt.
Johan.
Afgelopen zomer een weekendje Eifel gedaan en tot de conclusie gekomen dat mijn Mustang met 4x trommelrem het wat minder deed in de afdalingen.
Dus me zelf voorgenomen om een discswap te gaan doen.
Bij CSRP de SWAP.1.3/PBU/AT besteld en afgelopen winter het setje gemonteerd.
Oja en ook nog een mooi houtenstuur gemonteerd.
Maar wat nog op mijn lijstje staat is een dubbele uitlaat met een mooi donker geluid en niet teveel herrie in de wagen, zodat de vrouw ook nog te genieten is.
Nou vraag ik mij af, kan ik dit zelf monteren zonder dat er gelast hoeft te worden. Dus een soort plug en play setje of is het beter om naar een uitlaten specialist te gaan?
Heeft er iemand tips of aanbevelingen? Bijvoorbeeld type uitlaat, dempers of montage.
Dit is dan bedoeld voor een Mustang 1966 V8 Convertible met een standaard blok en headers.
Alvast bedankt.
Johan.
Re: Upgrades:
Ik kan van harte JM Tuning in Schagen aanbevelen, Jelmer is een tovenaar met uitlaten!!!
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Upgrades:
Goed bezig Johan! Mooi stuur
Ik heb destijds gekozen voor een standaard uitlaat gekocht bij Movie cars. 2" met Thrush dempers. Prima geluid, niet te luid, je kent het. Zelf geïnstalleerd met de auto op bokken. Hier en daar een assteun of een paar blokken hout ter ondersteuning en toen alles vastgedraaid. Wel even bezig geweest om de uitlaat netjes bij de verstevigingsplaat voor convertibles bij tunnelbak te krijgen. Ik maak niet veel kilometers dus de uitlaat ziet er nog uit als nieuw!
Ik heb destijds gekozen voor een standaard uitlaat gekocht bij Movie cars. 2" met Thrush dempers. Prima geluid, niet te luid, je kent het. Zelf geïnstalleerd met de auto op bokken. Hier en daar een assteun of een paar blokken hout ter ondersteuning en toen alles vastgedraaid. Wel even bezig geweest om de uitlaat netjes bij de verstevigingsplaat voor convertibles bij tunnelbak te krijgen. Ik maak niet veel kilometers dus de uitlaat ziet er nog uit als nieuw!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Upgrades:
Leuk zo'n houten stuur. Welke is het precies?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Upgrades:
Heb deze bij Summitracing besteld met alle onderdelen om het compleet te krijgen voor montage.
Tevens de turn signal switch vervangen. (contacten waren zo goed als op)
Scott Drake Replacement Steering Wheels C5ZZ-3600-N
Part Number: SDK-C5ZZ-3600-N
Re: Upgrades:
Movie cars ook maar op het lijstje zetten.Dakloos schreef: ↑di 12 mar, 2024 14:26 Goed bezig Johan! Mooi stuur
Ik heb destijds gekozen voor een standaard uitlaat gekocht bij Movie cars. 2" met Thrush dempers. Prima geluid, niet te luid, je kent het. Zelf geïnstalleerd met de auto op bokken. Hier en daar een assteun of een paar blokken hout ter ondersteuning en toen alles vastgedraaid. Wel even bezig geweest om de uitlaat netjes bij de verstevigingsplaat voor convertibles bij tunnelbak te krijgen. Ik maak niet veel kilometers dus de uitlaat ziet er nog uit als nieuw!
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Upgrades:
Dat zal vast een stukje beter remmen
Ik heb dezelfde set.
Qua uitlaat ben ik ook overgestapt naar dubbel icm standaard uitlaat spruitstukken. Destijds heb ik een kant en klare set zelf gemonteerd.
Achteraf voor mij niet de beste keuze. Een dubbele uitlaat hoort evenwijdig en op gelijke hoogte te hangen vind ik. Dit was onmogelijk. Ik denk dat er iets niet goed was. Uiteindelijk wel opgelost door een extra koppel stuk te plaatsen.
Zoals vaker vermeld op dit forum moet je ook even goed letten op de remleidingen achter. Dit loopt heel anders bij een mustang die af fabriek een dubbele uitlaat had.
Misschien is het wel het best om een kant en klare set te laten monteren bij een bedrijf die dit professioneel doet. Dan kunnen ze het evt. tweaken en goed lassen indien nodig.
Ik heb dezelfde set.
Qua uitlaat ben ik ook overgestapt naar dubbel icm standaard uitlaat spruitstukken. Destijds heb ik een kant en klare set zelf gemonteerd.
Achteraf voor mij niet de beste keuze. Een dubbele uitlaat hoort evenwijdig en op gelijke hoogte te hangen vind ik. Dit was onmogelijk. Ik denk dat er iets niet goed was. Uiteindelijk wel opgelost door een extra koppel stuk te plaatsen.
Zoals vaker vermeld op dit forum moet je ook even goed letten op de remleidingen achter. Dit loopt heel anders bij een mustang die af fabriek een dubbele uitlaat had.
Misschien is het wel het best om een kant en klare set te laten monteren bij een bedrijf die dit professioneel doet. Dan kunnen ze het evt. tweaken en goed lassen indien nodig.