Ik had een paar opmerkingen aan de wat meer ervaren monteurs onder ons, ik ben sinds kort trots eigenaar van een Ford mustang coupe uit 1966 met een mooie 289ci V8, Ik heb alleen enige opmerkingen gedaan aan de carburateur op het motorblok:
1. Zo is er een los slangetje dat met een bout is afgedopt, weet iemand waar deze voor dient? Tevens zit er ook een ongebruikte nippel op de carburateur.
2. Mijn acceleratie membraam lekt benzine als ik het gaspedaal bedien, er zitten 2 pakkingen tussen hoort dit of moet er maar 1 pakking tussen zitten?
Als iemand enig verstand hiervan heeft dan hoor ik dit graag!
Carburateur 2V 1966 coupe
Moderator: Shelby GT-H
Re: Carburateur 2V 1966 coupe
Welkom Rik,
Die afgedopte slang hoort niet ergens aan de carburateur te zitten. Zo te zien is dat de slang voor de vacuümaansluiting van de automaat.
Er hoort maar 1 pakking bij de acceleratie membraan te zitten. Het dekseltje waar de membraan achter zit wordt vaak te hard aangedraaid waardoor het ding kromtrekt en gaat lekken. Men probeert het dan met een extra pakking dicht te krijgen. Het dekseltje is goed te vlakken door het over een vlak liggend stuk schuurpapier te halen.
Mocht je foto's nodig hebben van hoe het hoort te zitten dan hoor ik het wel......
Die afgedopte slang hoort niet ergens aan de carburateur te zitten. Zo te zien is dat de slang voor de vacuümaansluiting van de automaat.
Er hoort maar 1 pakking bij de acceleratie membraan te zitten. Het dekseltje waar de membraan achter zit wordt vaak te hard aangedraaid waardoor het ding kromtrekt en gaat lekken. Men probeert het dan met een extra pakking dicht te krijgen. Het dekseltje is goed te vlakken door het over een vlak liggend stuk schuurpapier te halen.
Mocht je foto's nodig hebben van hoe het hoort te zitten dan hoor ik het wel......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2023 21:32
Re: Carburateur 2V 1966 coupe
Hallo Erwin,Dakloos schreef: ↑di 23 jan, 2024 06:54 Welkom Rik,
Die afgedopte slang hoort niet ergens aan de carburateur te zitten. Zo te zien is dat de slang voor de vacuümaansluiting van de automaat.
Er hoort maar 1 pakking bij de acceleratie membraan te zitten. Het dekseltje waar de membraan achter zit wordt vaak te hard aangedraaid waardoor het ding kromtrekt en gaat lekken. Men probeert het dan met een extra pakking dicht te krijgen. Het dekseltje is goed te vlakken door het over een vlak liggend stuk schuurpapier te halen.
Mocht je foto's nodig hebben van hoe het hoort te zitten dan hoor ik het wel......
dankjewel voor de snelle reactie! Die vacuüm aansluiting naar de automaatbak is het noodzakelijk dat deze is aangesloten? En deze vrije nippel op het carburateur, weet je toevallig waar deze voor dient? Heel erg bedankt voor de tip over het membraam! Ik ga het even proberen of het werkt! Een (of meerdere) foto('s) van hoe het hoort te zitten zou erg fijn zijn! Enorm bedankt voor de hulp!
Re: Carburateur 2V 1966 coupe
Rik,
En zo heurt het :
Niet aangesloten nippel hoort op een aansluiting te zitten op het uitlaatspruitstuk. Lucht wordt aangezogen door een gefilterd kanaal in het uitlaat spruitstuk, wordt verwarmd en gaat via een ander pijpje richting het chokehuis.
Achter het blok hoort een vacuümbuis te lopen naar vaccum modulator op de automaat. Het ding schakelt voor geen meter zonder deze aansluiting.
Dit is die vacuüm modulator. Rechts achter op de bak.
Krom dekseltje van de "power valve" na het een paar keer over een schuurpapiertje gehaald te hebben:
Zelfde dekseltje samen met die van de acceleratiepomp na het vlakken:
Groet,
Erwin
En zo heurt het :
Niet aangesloten nippel hoort op een aansluiting te zitten op het uitlaatspruitstuk. Lucht wordt aangezogen door een gefilterd kanaal in het uitlaat spruitstuk, wordt verwarmd en gaat via een ander pijpje richting het chokehuis.
Achter het blok hoort een vacuümbuis te lopen naar vaccum modulator op de automaat. Het ding schakelt voor geen meter zonder deze aansluiting.
Dit is die vacuüm modulator. Rechts achter op de bak.
Krom dekseltje van de "power valve" na het een paar keer over een schuurpapiertje gehaald te hebben:
Zelfde dekseltje samen met die van de acceleratiepomp na het vlakken:
Groet,
Erwin
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2023 21:32
Re: Carburateur 2V 1966 coupe
Hallo Erwin, super bedankt voor de foto's, duidelijke uitleg en snelle reactie!! Ik ga maar eens wat sleutel werk verrichten.