Piep vanuit motorruimte

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Piep vanuit motorruimte

Bericht door saf1908 »

richard66coupe schreef: do 21 sep, 2023 19:30
saf1908 schreef: di 19 sep, 2023 21:48 Heb nog niet gemerkt of hij sneller is, maar dat is ongetwijfeld zo. Ik kan het nog niet proberen omdat ik eerst mijn blok moet inrijden en hoge toeren vermijden.

De geleideplaatjes lijken me niet. Hebben hier goed naar gekeken en die vertonen geen enkele schuurplekken.

Tuimelaars, stoterstangen, nokkenas en lifters zijn allemaal behouden en zagen er goed uit. Lagers van de nokkenas zijn wel vervangen.

Hopelijk komt het bij jou ook goed. Veel succes in ieder geval!

Ik ga mijn blok goed inrijden en hopelijk is het straks helemaal verdwenen.
Ah, ja dat is ook zo. Wel even goed inrijden inderdaad.
Je weet in ieder geval dat er niks in twijfelachtige staat dus waarschijnlijk ook niks kapot maakt door er mee te rijden. Hopelijk is ie na wat mijlen weer mooi stil!
Ha Richard, jij nog iets verder gekomen met jouw project?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 472
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Piep vanuit motorruimte

Bericht door richard66coupe »

Nou, ik ben zeker wel verder gekomen maar ondervind nog steeds veel "hinder" van als je het toch los hebt liggen.
De krukas zit er weer in met nieuwe lagers en de bak zit er inmiddels weer achter. Verder druk geweest met alles nakijken zoals stoterstang lengte, klep-zuiger afstand, nokkenas timing, distributie tandwiel vervangen, nieuwe lifters checken op druk en klepveren vervangen. Momenteel ben ik bezig met de nieuwe waterpomp en timing cover klaarmaken en lakken. Als dat klaar(droog) is kan de oliepomp en pan er weer onder en schiet het aardig op. Het zal nog wel wat weken duren. Ik ben wel benieuwd hoe die straks loopt!

Achteraf had ik toch nog wat meer willen uitsluiten voordat ik de boel los trok. Ik heb er geen spijt van maar soms denk ik van: Het zou toch niet alsnog in 1 van die tuimelaars hebben gezeten. Jij hebt immers dezelfde als ik. Die van mij had ik 2 jaar geleden geinstalleerd met bijgeleverd assembly lube. De oliewissel begin dit jaar was de eerste na de nieuwe tuimelaars. Dus dat heeft de assembly lube weggespoelt. Ik was er van overtuigd dat het uit het midden van de motor kwam(nokkenas) maar kan ook gereflecteerd hebben. Links was het heel goed hoorbaar zoals in de video te zien. De rechter kleppen deksel waaronder de piepende cyl 3 zat heb ik alleen op het laatst er even af gehad met draaiende motor maar heb niks uitgewisseld oid en niet heel goed gecheckt ivm. beroerd lopen en smeerboel. De nokken van cyl 3 waren wel het slechts van alle dus hoop dat ik goed zit maar we gaan het meemaken :)

Heb jij nog meer kilometers kunnen maken Stefan?
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Piep vanuit motorruimte

Bericht door saf1908 »

Klinkt toch als een goede voortgang Richard. Even volhouden en je kunt in het vroege voorjaar weer lekker rijden! Gaat wel goed komen en het extra werk is nooit verloren. Dan weet je dat alles weer gecheckt en vernieuwd is.

Ik heb vorige week op de spaarzame zonnige zondag sinds maanden weer eens gereden. Het slechte weer en een nieuwe job zorgen ervoor dat het er weinig van komt.

Auto rijdt goed en heb hem voor het eerst eens goed doorgetrokken na de revisie. Ging goed. Met motorkap dicht en al helemaal tijdens het rijden hoor je niks. Had ook geen zin om weer te “zoeken” naar geluiden, door mijn hoofd op het blok te leggen. Het is nu iig (bijna) niet te horen en ik ga eerst gewoon flink rijden. Misschien wordt het vanzelf minder.

Eén ding viel me nog wel op: Ik had niet lang voor de revisie mijn bougies vervangen. Ik miste alleen een 8e bougie en die heb ik los bijgekocht (zelfde merk/type).
Vond nog een briefje met welke bougie in welke cilinder is gegaan, en toevallig (…) was de piep afkomstig van de omgeving van die ene “afwijkende” bougie. Maar kan gewoon toeval zijn.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”