Mijn gekochte Ford Mustang Cabrio werkt niet meer

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
musthavetang
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 jun, 2023 13:01

Mijn gekochte Ford Mustang Cabrio werkt niet meer

Bericht door musthavetang »

Dag iedereen (had hem per ongeluk in het verkeerde forum geplaatst, excuses, hier is hij goed)

Al vanaf jongs af aan vond ik de Ford USA Mustang Cabrio een fantastische auto om te zien. Ik heb er sinds 1 juni één gekocht. Maar kwam er al snel achter dat de auto enorm veel olie neemt en nu bij de garage aangekomen zeggen ze dat hij op 4 cilinders loopt (het is een 6 cilinder lijn motor). Bij de garage zeggen ze dat de motor op is. Super jammer natuurlijk, heb er slechts een paar ritjes in gemaakt en nu staat hij al stil.

Wat ik zelf merk: de motor loopt niet lekker, verbruikt enorm veel olie en de olie vervuilt de bougies waardoor de motor steeds op 4 cilinders loopt. De garage heeft er met een camera in gekeken en zegt dat de cilinders bekrast zijn. Wat adviseren jullie om te doen?

Een andere optie is om de motor te laten reviseren of te vervangen met een motor van een sloopauto. Weet iemand waar ik daarvoor het beste kan kijken of wellicht heeft iemand er hier nog één die hij wil verkopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mijn gekochte Ford Mustang Cabrio werkt niet meer

Bericht door saf1908 »

Vervelend voor je! Zeker net na de aanschaf. Je zou zelf al behoorlijk wat kunnen doen, er vanuit gaande dat het een Mustang van de eerste generaties is. Met YouTube en Google en een werkplaatshandboek kom je een heel eind. Zeker de zescilinder biedt veel ruimte om goed te kunnen sleutelen. Als je de motor zelf demonteert en wegbrengt voor revisie (en inbouw zelf doen), kun je de kosten beperkt houden.

Het gaat een hoop geld kosten, maar dan weet je wel dat het voorlopig goed is.

Als je geld genoeg hebt en je droom is toch een V8, dan is dit wellicht het moment. Maar wel prijzig, omdat je los van de motor ook andere zaken moet aanpakken zoals 5-gaats wielen, koelsysteem, enz.

Ik zou eens her en der informeren, bijv. bij motorrevisiebedrijven en Mustang garages.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1809
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Mijn gekochte Ford Mustang Cabrio werkt niet meer

Bericht door Big_fun_58 »

De 6-cilinderblokken worden vaak aangeboden door liefhebbers die er een V8 ingooien. Even zoeken lijkt mij dan vindt je er wel een. Ben je goedkoper uit maar als je zekerheid wilt en het mag wat kosten dan is revisie een optie.
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Mijn gekochte Ford Mustang Cabrio werkt niet meer

Bericht door Hamster »

Een goed ruilblok is zeker een optie en het minste werk. Hoe meer je erbij moet doen (bak, aandrijving, etc.) hoe dichter bij je de keuze voor een V8 ombouw komt.
Iedere dag is een schooldag
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”