schokdempers

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kokmans
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 jul, 2020 20:36
Locatie: Gouda

schokdempers

Bericht door Kokmans »

Een vraag.

Ik wil mijn Convertible 68 iets hoger hebben achter aangezien mijn uitlaat laag hangt en niet zo maar aangepast kan worden, (rvs systeem van voor tot achter) en een gas tank heb.
Nu had ik lucht veren erop zitten, maar als ik die op pomp dan staat hij hoog genoeg, maar als ik dan zacht een drempel over ga merk je toch dat hij ver doorzakt aan de achterkant.

Kunnen lucht dempers ook verslijten? ze zijn niet lek.
Ik wil best een nieuwe set kopen maar gaat dat dan wel goed aangezien ik niet weet of lucht dempers verslijten.

Ik heb dus laatst gastandaard gas veren erop gezet en nu staathij dus sowieso te laag! Dus dat is ook niet de oplossing.
(17 inch velg met 45 serie band)

En bestaan er ook dempers met een hulpveer? waardoor hij wel wat hoger blijft staan?
En zo ja , heeft iemand een linkje van een type dat past, en anders een andere oplossing.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een goed antwoord.

Gr Andre
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: schokdempers

Bericht door EeVeeWee »

Kokmans schreef: ma 19 jun, 2023 13:19 Een vraag.

Ik wil mijn Convertible 68 iets hoger hebben achter aangezien mijn uitlaat laag hangt en niet zo maar aangepast kan worden, (rvs systeem van voor tot achter) en een gas tank heb.
Nu had ik lucht veren erop zitten, maar als ik die op pomp dan staat hij hoog genoeg, maar als ik dan zacht een drempel over ga merk je toch dat hij ver doorzakt aan de achterkant.

Kunnen lucht dempers ook verslijten? ze zijn niet lek.
Ik wil best een nieuwe set kopen maar gaat dat dan wel goed aangezien ik niet weet of lucht dempers verslijten.

Ik heb dus laatst gastandaard gas veren erop gezet en nu staathij dus sowieso te laag! Dus dat is ook niet de oplossing.
(17 inch velg met 45 serie band)

En bestaan er ook dempers met een hulpveer? waardoor hij wel wat hoger blijft staan?
En zo ja , heeft iemand een linkje van een type dat past, en anders een andere oplossing.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een goed antwoord.

Gr Andre
Hoi Andre,

Toevallig heb ik ook een convertible uit 1968 met een gastank achterin.
Ik heb oppompbare schokdempers die het nog steeds goed doen, maar voordat ik dat wist heb ik andere bladveren overwogen.
Zie hier:

https://www.adamscc.nl/nl/65-73-bladvee ... y-duty-stk
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”