Aankoop advies 2013-2014

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
PFord
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 mar, 2023 11:11

Aankoop advies 2013-2014

Bericht door PFord »

Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum.
Momenteel rij ik een volvo 2.0t s60 uit 2011.
Deze is gechipt naar de 270pk maar ben opzoek naar wat meer vermogen en wil graag achterwiel aandrijving.
Daarnaast vind ik de Ford mustangs ook ontzettend gaaf om naar te kijken.
En heeft het geluid ook wel wat.

Nu ben ik aan het rondkijken naar een Ford mustang.
Een 3.7 liter V6 Bj: 2013-2014
V8 ligt buiten mijn budget :wink:

Nu is mijn vraag waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze auto?
Is een cabriolet verstandig?
Is het verstandig om de auto te laten nakijken bij een externe partij voor aanschaf?
Tot welke kilometerstand zouden jullie adviseren een Mustang aan te schaffen?
Bekende mankementen bij deze jaartallen?

alle tips zijn welkom.
Ik hoor graag!
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Aankoop advies 2013-2014

Bericht door grandmaster n »

Hi P,

Het is met een 10 jaar oude Mustang net als met met elke andere 10 jaar oude auto.
Als de onderhoud historie er bij zit, dan weet je of de auto op tijd zijn onderhoud/beurten heeft gehad. Anders is het gissen qua onderhoud. Kijk naar de algemene staat van de auto, dat zegt vaak ook iets over de onderhoudsstaat.
Welke kilometerstand? Met goed onderhoud maakt dat niet zoveel uit. Mijn daily V8-driven car (geen Mustang) zit nu op de 240.000 km en geen centje pijn.
Cabrio? Sure!
Externe partij? Baat het niet, dan schaadt het niet.

De Mustang is in de USA een "gewone" auto en daar rijden er echt veel rond . Dus zo apart is het allemaal niet. No worries, gewoon doen :ok:

Succes met je zoektocht.

gr
Wiwaldi
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 13 dec, 2020 14:04

Re: Aankoop advies 2013-2014

Bericht door Wiwaldi »

Wat Grandmaster hierboven aangeeft, is zeker waar. Goed onderhoud is alles, dat is met iedere auto zo.

Waar je ook op moet letten, is het schadeverleden van de auto. Zorg dat je te. allen. tijden. een CarFax rapport opvraagt. Daarvoor heb je alleen het VIN nodig. Mocht je voor aankoop geen chassisnummer krijgen: Wegrennen, en snel.

Meer dan met andere auto's loop je met een Mustang het risico dat deze total loss geraakt is in Amerika, en vervolgens via landen als Litouwen (of Dubai) naar Nederland of Duitsland zijn gekomen. In Oost-Europa zijn deze auto's dan zeer belabberde wijze zijn opgelapt, waar je vroeg of laat enorme reparatiekosten aan kunt hebben.

Wat betreft de bekende mankementen: Bij deze modelgeneratie is dat vooral de motorkap die op termijn kan gaan oxideren. Op dit forum zijn daar al veel topics over. Motorblok is oerdegelijk. In Amerikaanse Facebookgroepen zie ik regelmatig foto's voorbijkomen van Mustangs met extreem hoge tellerstanden (tot 400k miles). Maar ook hier: Goed onderhoud is alles.
Groeten,

Luke

----

- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
PFord
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 mar, 2023 11:11

Re: Aankoop advies 2013-2014

Bericht door PFord »

Jup, onderhoud=behoud.
Ik ga denk ik opzoek naar ééntje met +-100.000 km.
Bij hoeveel moet de distributie ketting vervangen worden?

Heb wat cabrios voorbij zien komen en dat is ookwel mooi.
Maar ik ga toch voor een non cabrio heb ik besloten.
Is wat meer mijn smaak.
Externe partij laat ik dan toch maar doen, heb zelf wel het een en ander verstand van auto's maar met zo'n aanschaf laat ik liever een professional er even naar kijken.

Ja dat is het leuke om te zien. Die auto wordt daar veel als dagelijkse auto in vele gezinnen gebruikt. ook met een dikke V8 :)
Hier in Nederland ben ik dit model zelden tot nooit tegen gekomen.
Wat is je daily als ik vragen mag?

Dat CarFax rapport ken ik ook pas sinds een paar weken. klinkt als een goeie zet in ieder geval.
Ja en anders even het VIN nummer op de auto zoeken tijdens een proefrit. Dan kan ik het daarna nog achterhalen.
Om onderstaand maar te voorkomen :shock: :
"Meer dan met andere auto's loop je met een Mustang het risico dat deze total loss geraakt is in Amerika, en vervolgens via landen als Litouwen (of Dubai) naar Nederland of Duitsland zijn gekomen. In Oost-Europa zijn deze auto's dan zeer belabberde wijze zijn opgelapt, waar je vroeg of laat enorme reparatiekosten aan kunt hebben."

Ach motorkap zie ik niet zo als probleem.
Dan laat ik die een keertje overspuiten.
En dat oerdegelijke motor blok klinkt in ieder geval als muziek in de oren.

Thanks voor alle tips zover.
Ga even 2-4 maanden sparen en ondertussen autoscout en dergelijke in de gaten houden.
Zodra ik wat vind laat ik het jullie weten!
Alle tips waarop te letten zijn welkom.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”