Dooie boel

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Dooie boel

Bericht door saf1908 »

keesie25 schreef: do 26 jan, 2023 15:11 Nou, laat ik dan ook nog maar mijn steentje bijdragen, ofwel: olie op het vuur gooien.
Mijns inziens heeft het gebrek aan activiteit op dit en ook op andere fora niets te maken met wel of geen project, jeugdige of oudere eigenaar, of wat dan ook. Nee, het is een teken van de tijd. Kijk, op een forum of in een willekeurige andere groep zijn er altijd leden/mensen die het voortouw nemen. En DAAR zit hem de kneep: de meesten LEZEN alleen maar, maar dragen niet actief bij. En langzaam haken ook de actievelingen af, omdat er toch te weinig of geen reactie komen. Zelfs al ben je niet bezig met een project, dan nog kun je actief bezig zijn. Geef je mening, ga naar iemand toe of wat dan ook.
Ja, een teken van deze tijd. Geloof me, ik spreek uit 'ervaring', want ik was heel actief op een modelautoforum, en dat ging om dezelfde reden ter ziele. Alles is verplaatst naar Facebook, en ook dat is niet ideaal, want na twee dagen kun je geen bericht meer terugvinden.

Ik ben actief op verschillende gebieden. Zo bestudeer ik lokale historie en vroeg op die site of er mensen per toerbeurt (dus eenmalig) wilden helpen iets schoon te houden. Ikzelf deed de eerste schoonmaak, een uurtje. Gelezen door 650 mensen, en GEEN reactie. Ik deed een schoolfoto project waarbij we HEEL VEEL mensen benaderden. NEGENTIEN procent reageert hierop, en dan heb ik het niet over mensen die iets aanleveren.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar je weet niet eens meer wie er bij je in de straat woont. Lerarentekorten: ik WAS leraar, en meldde me vrijwillig op een school om te helpen voor wat dan ook. Ik ga zo voor een groep staan om over een willekeurig onderwerp te praten! Dat aanbod deed ik toch wel zo'n 4 jaar geleden. Nooit meer wat van gehoord. Let wel, die school is zichtbaar vanuit mijn huiskamer.

Sportclubs? Wij hadden tot een jaar of 10 geleden een levendige volleybalvereniging: 3 herenteams, 2 damesteams, 2 jeugdteams, en flink wat recreanten. De club is opgeheven omdat we nog maar een paar mensen hadden.

Zo gaat het met alles. Men wil niets meer van elkaar weten, en alleen tegen betaling nog iets doen. Ik lees nu dat een flink deel van de jeugd denkt dat de holocaust niet bestaan heeft............

Mijn vorige Mustang was een 2007. Ik verkocht hem een paar terug en heb nu een 2015. Nou woont er een vent bij me in de buurt waar ik toevallig langs kwam en hij heeft een 2007 cabrio gekocht! Hij wist er nog niet veel van maar ik vroeg hem een keer langs te komen, hij wist waar ik woonde. Jammer, nooit meer iets van gehoord....toch wel zo'n drie jaar geleden. Hij heeft de Mustang nog wel. Als hij langs gekomen was had ik nog -toen- nog allerlei dingetjes die hij gratis had mogen hebben, maar die ik naderhand aan ons lid Marisca gaf...........
Ik snap je punt, maar proef ook een beetje een “vroeger was alles betermentaliteit”. Er zijn ook voordelen aan andere mediakanalen zoals het geweldige Instagram en Youtube. Of zelfs Whatsapp. Er is simpelweg meer te kiezen en vaak kiest een bepaalde doelgroep snel voor een bepaald kanaal, en wisselt vervolgens net zo makkelijk.

En inhoudelijk m.b.t. Facebook: je kunt lid worden van groepen en ook bepaalde gespreksonderwerpen opslaan om latere reacties terug te zoeken.

M.b.t. volleybal loopt het aantal leden landelijk niet terug bij mijn weten. Maar vergeet ook niet dat ook hier weer nieuwere sporten opkomen. Ten tijde van corona kwamen corona-friendly sporten met een terugloop (tennis) in opkomst, maar ook golf, hardlopen en het razend populaire (nieuwe) padel. En daarnaast - aansluitend op wat jij zegt - willen generatie Y en Z vaak meerdere dingen doen (hardlopen, fitness, padel en voetbal, allemaal in 1 week) i.p.v. 3x volleybal in de week.

Tijden veranderen en forums worden minder populair.
Helaas, want ik vind het prettig werken.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Dooie boel

Bericht door keesie25 »

Dank voor de reacties. Ik lijk wel een ouwe l.......met 'vroeger was alles beter'.
Ik lees dat jullie het een beetje 'gooien' op de computer, Facebook, Iphones, de nieuwe tijd. Maar eigenlijk bedoelde ik dat niet echt hoor, want genoemde media kunnen best samengaan met een positieve inbreng. Zoek eens iets zinnigs op op de computer, gooi niet overal en altijd je Iphone gespreksklaar op tafel als je bij iemand op bezoek komt, interesseer je in andere mensen en ze interesseren zich in jou.......hoop ik.

Wat Facebook betreft, ik ben daar ook aardig aktief hoor, maar de tendens is dat je op een lang bericht heel veel likes (of: 'leuk') krijgt, maar weinig mensen typen daadwerkelijk een opmerking.

Als iemand zijn Iphone pakt en een LEUK gesprek gaat voeren met iemand terwijl de persoon in eerste instantie met MIJ spreekt, dan zakt mijn broek af. Wat te denken van dat je b.v. volleybalt/teamsport doet, en er gaat een Iphone af, en iemand gaat doodleuk een babbel voeren terwijl er dus 11 mensen in het veld op je staan te wachten....? Ik heb het diverse keren meegemaakt en stap dan het veld af.

Wil je geloven dat ik het afgelopen jaar een groepje jongens van een jaar of 16 op bezoek had die wilden weten hoe ik automodellen restaureer? Kijk, dat is leuk, maar het moet wel een vervolg krijgen, b.v dat ze zelf gaan experimenteren hoe ze bepaalde dingen kunnen doen. Niet alles is slechter in deze tijd. Ik krijg echter wel steeds meer het gevoel: het zal mijn tijd wel duren.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Dooie boel

Bericht door keesie25 »

Ook wel een 'aardige' indicatie.....vandaag, 1 februari, zijn er vier leden jarig. Een daarvan was onlangs aktief, de andere ruim twee jaar geleden voor het laatst. Maar: er is iemand lid vanaf 2005 en een vanaf 2009. Beide hebben een avatar van een Mustang, dus ik veronderstel dat ze er een hebben. Beiden hebben...................nog NOOIT iets geplaatst. Dat is jammer, en ZO gaat een forum ten onder.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dooie boel

Bericht door peer »

Ik denk dat je een goed punt raakt. Hoewel facebook al een lange tijd op z'n retour lijkt te zijn, is bijvoorbeeld youtube wel een oorzaak in mijn ogen.

Waar ik vooral veel naar het forum kwam om dingen te vragen en uit te zoeken kijk ik nu youtube filmpjes. Mijn laatste 2 aankopen (bmw z4, aston db9) ben ik geen lid van facebook of andere forums. Ik kijk bij problemen gewoon een youtube filmpje en ik weet hoe ik het op moet lossen. Maar het is zo onpersoonlijk dat ik eigenlijk nooit reacties achter laat.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Dooie boel

Bericht door saf1908 »

peer schreef: wo 01 feb, 2023 15:51 Ik denk dat je een goed punt raakt. Hoewel facebook al een lange tijd op z'n retour lijkt te zijn, is bijvoorbeeld youtube wel een oorzaak in mijn ogen.

Waar ik vooral veel naar het forum kwam om dingen te vragen en uit te zoeken kijk ik nu youtube filmpjes. Mijn laatste 2 aankopen (bmw z4, aston db9) ben ik geen lid van facebook of andere forums. Ik kijk bij problemen gewoon een youtube filmpje en ik weet hoe ik het op moet lossen. Maar het is zo onpersoonlijk dat ik eigenlijk nooit reacties achter laat.
Ja het versnippert allemaal over vele kanalen. De jeugd zit op Snapchat, TikTok, BeReal en Instagram. Anderen Facebook, Instagram en YouTube en zelfs op Whatsapp zijn groepen. Het heeft allemaal zijn charme, maar dragen niet bij aan een actief forum.
Daarnaast is er in algemene zin onder generatie Y en Z weinig interesse in techniek en met de handen werken, dus 1 + 1 is twee, helaas.

Wat mij betreft zijn er genoeg leuke plaatsen over en ben zelf ook blij met bovengenoemde kanalen.

Misschien interessante tips:
- Vintage Mustang Forums (Amerikaans, maar wel heel groot en levendig)
- Facebook groepen: als je je aanmeldt voor een community werkt dat ook bijna als een forum
- DMFF: Blijft toch het fijnst werken en is gewoon in het Nederlands/lokaal!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Dooie boel

Bericht door Dakloos »

Het internet staat zo stampvol met informatie over werkelijk alles dat het wel heel gek moet zijn wil ik tegenwoordig een vraag posten. Dat is volgens mij een niet te onderschatten oorzaak van de terugloop van fora. Beetje zoeken doet wonderen.....maar er blijven mensen die om de ontstekingsvolgorde van een 289 vragen of willen weten of ze een echte GT hebben :wink: .
Erwin

1966 convertible
6-banger
Berichten: 619
Lid geworden op: vr 25 apr, 2008 13:09

Re: Dooie boel

Bericht door 6-banger »

Na een hele lange tijd heb ik een tijdje terug weer eens ingelogd.
Maar het valt mij ook op dat er weinig nieuws te lezen valt tegenwoordig.
Erg jammer eigenlijk,maar tja,zelf heb ik ook geen Mustang of andere oldtimer meer.Al jaren niet.
Ik weet dat mijn oude 6 banger in Nederland rond rijd maar dat de eigenaar niet op dit forum zit.
Ook zie ik weinig meer over komende meetings,zo vraag ik me af of Mustang valley en de meeting bij Adelbert in Belgie dit jaar weer gaan plaatsvinden.
Ondanks we geen Mustang meer hebben zou ik na al die jaren graag weer eens mijn oude Mustang vrienden uit "de goeie ouwe tijd" terug zien.
Al weet ik inmiddels dat er daar 2van zijn overleden de afgelopen jaren....

Facebook,TikTok,Instagram en wat je daar allemaal nog meer van hebt,zit ik niet op.Zal ik ook nooit aan beginnen,ben teveel aan mijn privacy gehecht.

groetjes,Jan
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Dooie boel

Bericht door saf1908 »

6-banger schreef: vr 10 feb, 2023 10:19 Na een hele lange tijd heb ik een tijdje terug weer eens ingelogd.
Maar het valt mij ook op dat er weinig nieuws te lezen valt tegenwoordig.
Erg jammer eigenlijk,maar tja,zelf heb ik ook geen Mustang of andere oldtimer meer.Al jaren niet.
Ik weet dat mijn oude 6 banger in Nederland rond rijd maar dat de eigenaar niet op dit forum zit.
Ook zie ik weinig meer over komende meetings,zo vraag ik me af of Mustang valley en de meeting bij Adelbert in Belgie dit jaar weer gaan plaatsvinden.
Ondanks we geen Mustang meer hebben zou ik na al die jaren graag weer eens mijn oude Mustang vrienden uit "de goeie ouwe tijd" terug zien.
Al weet ik inmiddels dat er daar 2van zijn overleden de afgelopen jaren....

Facebook,TikTok,Instagram en wat je daar allemaal nog meer van hebt,zit ik niet op.Zal ik ook nooit aan beginnen,ben teveel aan mijn privacy gehecht.

groetjes,Jan
Welkom terug Jan. Die meetings zijn er nog altijd gelukkig.

M.b.t. TikTok denk ik dat dit met name voor jongeren is en zeer specifieke content betreft. Niet heel spannend voor de jonge ouderen met een autohobby denk ik.

Instagram zou je toch eens kunnen overwegen. Geweldige app en heel veel leuke Mustang accounts. Qua privacy kun je gewoon een account aanmaken en zelf niets posten, alleen kijken/volgen. Je maakt een totaal anoniem account aan (PietjePuk of iets dergelijks) en gebruikt dat om te volgen, enz.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”