Wat is een/zijn drijfstang big-ends ? Gevonden op internet maar waar is het 'big' in deze?
Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustnag 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Wat is een/zijn drijfstang big-ends ? Gevonden op internet maar waar is het 'big' in deze?
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Wat een ravage. Succes met je nieuwe 331 stroker. Kun je nog delen van je oude blok hergebruiken?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Jazeker maar dat doe ik niet - nu even goed doen voor jaren plezier.
Alles kan nog gebruikt worden - koppen, intake, rockers etc. - behalve blok, zuigers en allers daaronder
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustnag 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Big End
The end at which the connecting rod is attached to the side of the crank pin is known as big end of the connecting rod.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Update - 333ci stroker - Puple Rain (mijn favoriet) paars ...
https://www.dropbox.com/s/7m2kqe66hvkzw ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/prs82qqhmzirf ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5qmoddudao5vq ... 0.jpg?dl=0
Bijna klaar, even inbouwen en dan ... wachten op de zomer ;-(
https://www.dropbox.com/s/7m2kqe66hvkzw ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/prs82qqhmzirf ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5qmoddudao5vq ... 0.jpg?dl=0
Bijna klaar, even inbouwen en dan ... wachten op de zomer ;-(
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: Mustnag 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
In Jip en Janneke taal,
Je drijfstang heeft een kleiner lager aan de bovenzijde waarmee dmv een pistonpen je zuiger is gemonteerd...het smal- end
Aan de onderzijde een groter lager welke gemonteerd zit aan je krukas...het Big- end
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Ziet er knap uit. Je moet wel voor dat paars zijn uiteraardrrommel schreef: ↑za 17 dec, 2022 12:54 Update - 333ci stroker - Puple Rain (mijn favoriet) paars ...
https://www.dropbox.com/s/5qmoddudao5vq ... 0.jpg?dl=0
Waarom koos je voor een 331ci en niet 347ci stroker ?
(Kan interessant zijn aangezien ik binnen een paar jaar mss ook die keuze ga maken)
Greets, C.
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Ach ja - Purple Rain Prince is wel een favoriet - leek me leuk die kleur te doen - omdat het kan. Zie je toch alleen maar als je de klep open doet.
347 past niet zomaar - moet je stukjes wegfrezen anders komen de schroeven van de zuigerstangen tegen de cylinder oid. Daarnaast - alle andere componenten, ook met Holley EFI injectie maken de auto al bijzonder rap. Had ook 600 pk kunnen gaan doen - crate engine maar dit is prima zo.
347 past niet zomaar - moet je stukjes wegfrezen anders komen de schroeven van de zuigerstangen tegen de cylinder oid. Daarnaast - alle andere componenten, ook met Holley EFI injectie maken de auto al bijzonder rap. Had ook 600 pk kunnen gaan doen - crate engine maar dit is prima zo.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Het valt allemaal wel mee, je moet met een Dremel een heel klein stukje wegslijpen van de cilinderskirt aangezien anders de boutkop van de drijfstang het blok raakt
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Zo, blokje is klaar - nog even inbouwen en dan 'gaan'
https://www.dropbox.com/s/i77p0xtb42azf ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6emadzxkmdao5 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6iddn3l4d6qsw ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i77p0xtb42azf ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6emadzxkmdao5 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6iddn3l4d6qsw ... 2.jpg?dl=0
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Mooi blok, aparte kleur wel! 333 stroker? Nog niet eerder van gehoord. Bedoel je niet 331? Hoe kom je op 333 cui?
Ben benieuwd hoe dat zal lopen vast een berg pk
Ben benieuwd hoe dat zal lopen vast een berg pk
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Een 331ci stroker heeft een bore 4.030" ofte '30 over'.
Een 333ci stroker heeft een bore 4.040" ofte '40 over'
https://www.corral.net/threads/331-cu-i ... in.191089/
Greets,
C.
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Idd een apart kleurtje!
Geinig, weer eens wat anders!!!
gr
Geinig, weer eens wat anders!!!
gr
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Thanks weer wat geleerd top!Cobretti schreef: ↑zo 15 jan, 2023 21:28Een 331ci stroker heeft een bore 4.030" ofte '30 over'.
Een 333ci stroker heeft een bore 4.040" ofte '40 over'
https://www.corral.net/threads/331-cu-i ... in.191089/
Greets,
C.
Gr.Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: Mustang 1966 289 V8 opgeblazen (?) - en nu?
Klopt, opgeboord naar 4.040 !Cobretti schreef: ↑zo 15 jan, 2023 21:28Een 331ci stroker heeft een bore 4.030" ofte '30 over'.
Een 333ci stroker heeft een bore 4.040" ofte '40 over'
https://www.corral.net/threads/331-cu-i ... in.191089/
Greets,
C.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)