versnelling

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

versnelling

Bericht door Liekele11 »

een vraagje ik heb een 64,5 8 cl mustang cabrio ,maar de laatste tijd heb ik probleem met de versnelling ,met stil staan doe ik hem in de 1 geen probleem met weg rijden maar dan van de 1 naar de 2 wil die niet in en ook niet van de 1 naar 3 ook niet net of zit ik ergens tegen aan dan moet ik weer stil staan en op nieuw proberen en dan lukt het wel raar soms gaat het goed en dan weer niet wat kan dit zijn ???
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: versnelling

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Wellicht wordt het veroorzaakt door speling in het schakel mechanisme van de paak/stangenstelsel onder de auto..
Als het dat niet is, zal het wellicht in de bak zelf zitten.
Fingers crossed dat het het eerste is, naar de kosten kijkend.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: versnelling

Bericht door peer »

Normaal moet van 1 naar 2 geen probleem zijn omdat dit dezelfde schakel stang is. Afstelling is vooral tussen achteruit - 1/2 -3(/4). Dus ik denk niet dat het aan de afstelling ligt van de schakelstang (maar je weet het nooit.)
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: versnelling

Bericht door Liekele11 »

oke bedankt voor jullie reaktie,s ,zal er naar laten bekijken wat het dan zal zijn en vragen wat de kosten het zijn
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: versnelling

Bericht door Swordfish79 »

even een vraagje? zet je zelf de schakel stang van 1 naar 2 en van 1 naar 3? gebruik je niet de green dot ?
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 06 okt, 2008 19:58
Locatie: Olst

Re: versnelling

Bericht door martin »

synchronisatie ringen versleten ? als het met tussengas over is zal het mogelijk in de synchronisatie zitten. Hoewel je beschijving niet zo klinkt. als de synchronisatie versleten is maakt het een schurend geluid i.p.v. dat het blokkeerd.
69 mach1 390 toploader
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: versnelling

Bericht door Liekele11 »

Swordfish79 schreef: ma 16 mei, 2022 17:07 even een vraagje? zet je zelf de schakel stang van 1 naar 2 en van 1 naar 3? gebruik je niet de green dot ?
het is een echte pook versnelling dus van 1 naar 2 en van 2 naar 3
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: versnelling

Bericht door Liekele11 »

martin schreef: ma 16 mei, 2022 17:33 synchronisatie ringen versleten ? als het met tussengas over is zal het mogelijk in de synchronisatie zitten. Hoewel je beschijving niet zo klinkt. als de synchronisatie versleten is maakt het een schurend geluid i.p.v. dat het blokkeerd.
nee het maakt geen schurend geluid , ik krijg hem gewoon niet in de 2 hij zit er gewoon tegen aan ,wil er niet vallen,en dan soms denk ik al ojee nu moet ik stoppen bij een voorrangsweg dan trek ik op in de 1 en dan gaat hij gewoon er wel in de 2 en de volgende stap in de 3 ,ik heb gewoon het gevoel ik doe misschien wat verkeeerd omdat ene keer wel en andere keer weer niet er moet een reden zijn ha ja maar wat
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: versnelling

Bericht door Gearz »

Bij het niet in de versnelling kunnen krijgen van een handgeschakelde 3 bak, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de afstelling van de shifter/schakelstangen. Dit is vrij eenvoudig op te lossen.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de koppelingafstelling niet goed is waardoor deze niet voldoende vrij komt.

Ik gok op het eerste :wink:

https://www.vintage-mustang.com/threads ... e.1162510/

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: versnelling

Bericht door Liekele11 »

Gearz schreef: di 17 mei, 2022 09:12 Bij het niet in de versnelling kunnen krijgen van een handgeschakelde 3 bak, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de afstelling van de shifter/schakelstangen. Dit is vrij eenvoudig op te lossen.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de koppelingafstelling niet goed is waardoor deze niet voldoende vrij komt.

Ik gok op het eerste :wink:

https://www.vintage-mustang.com/threads ... e.1162510/

Michel
kijk dat zijn goede berichten ik hoop dan ook dat het de eerste is zo jij het me verteld ,we zullen het mee maken jullie bedankt eerst ik laat het me horen
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: versnelling

Bericht door Liekele11 »

sorrie dat ik zo laat weer reageer ,maar de mustang schakelt weer super mooi ,en wat was de oorzaak?? de olie van de schakelbak was te oud en te dik nieuwe olie erin gedaan en de storing is opgelost ,ik wil wel iedereen hier bedanken die mee gedacht hebben wat de oorzaak kon zijn.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”