DTC B2519 cruisecontrol probleem op 2009 GT

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
larsjous
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 03 jan, 2022 18:17

DTC B2519 cruisecontrol probleem op 2009 GT

Bericht door larsjous »

Hoi!

Ik heb al langer een niet werkende cruise control in mijn 2009 Mustang GT. Met FORSCAN op zoek gegaan naar een oorzaak. Begonnen in de livedata en daar zie ik dat de PCM de knoppen van de cruisecontrol ziet en registreert bij indrukken.

De SJB geeft foutcode B2519 (high stop lamp circuit failure) en nu vroeg ik mij af of dit probleem zorgt voor een niet werkende cruise. Het vage hierbij is dat de remlichten gewoon naar behoren werken en de originele lampen zitten erin. Als ik de spanning uitlees zie ik ook geen gekke weerstanden of voltages. Ik vermoed dat de SJB aan zijn einde is, deze al eens gedemonteerd en schoon gemaakt, maar deze foutcode blijft volhardend staan.

Ik heb een andere Mustang doorgemeten (deze had een aftermarket LED 3e remlicht) met ook foutcode B2519, hierbij werkte de cruise control wel. Dit ontkracht dus een beetje mijn theorie dat dit er mee te maken zou hebben, maar ik kan mij geen ander probleem kan voorstellen. De auto bevat verder geen andere relevante foutcodes.

Help! Heeft iemand anders soortgelijke problemen gehad of eens foutcode B2519 gezien met uitvallende cruise? Of iemand die ook kan ontkrachten dat dit met elkaar in verband staat? Voor ik een nieuwe SJB module koop en dit zie als de oplossing.

Hoor het graag :).
larsjous
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 03 jan, 2022 18:17

Re: DTC B2519 cruisecontrol probleem op 2009 GT

Bericht door larsjous »

Niemand die hier iets over weet?
larsjous
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 03 jan, 2022 18:17

Re: DTC B2519 cruisecontrol probleem op 2009 GT

Bericht door larsjous »

Opgelost!

Bleek dat de BOO switch onjuiste data doorgaf aan de computer waardoor de cruise constant gedeactiveerd werd. High stop lamp code is nog niet opgelost maar geeft verder nergens problemen. It is what it is!

Fijn pasen allen :D
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”