Ik heb hier al een aantal keer serieus over nagedacht en 1 keer serieus overwogen het te doen. Ik heb zelfs vrienden die in het wereldje werken (ombouwen van caddy's naar EV en iemand die op de technische afdeling van polstar werkt).
De uiteindelijke conclusie is dat het (toen) voor mij niet de moeite waard was. Grofweg komt het er op neer dat je meer dan 25K moet investeren (ten opzichte van een volledige v8 revisie) als je het een beetje goed wil doen. En dan nog zit je met het bereik wat gewoon vrij laag is in verhouding. Het plaatsen van het accu pakket is een probleem, gewicht en gewichtsverdeling (let op onze mustangs zijn zwaar in verhouding tot een tesla)
Dan nog maar niet te spreken over de keuring en dat het nog altijd niet rijd als een moderne auto dus als dagelijks vervoer zou ik het niet zien zitten.
Voor het geld wat je er tegen die tijd ingestopt hebt kan je heel veel leuke andere dingen kopen
Maar je kan het ook 'budget' aanpakken en inderdaad een electra motor ipv de v8 hangen en die op de originele bak hangen enz. Maar dan moet die het vermogen wel een beetje aankunnen. Als je echt een bmw/porsche killer wil maken dan gaat je dit niet lukken onder de 100K.
Misschien als de fastback klaar is en ik vind nog een leuk project zonder aandrijving en interieur dat ik wel eens de gok wil maken om een elektrische te maken. Maar als je het echt goed wil doen (volgens mijn definitie van goed) dan is dit economisch niet de moeite