Hi,
Ik heb bij men project een 2e versnellingsbak steken.
Heb nu een 289 V8 c-code fASTBACK 1968 met een ‘standaard 3 speed.
Heb een andere versnellingsbak ook en vroeg me af of iemand dit kent of ik beter bij de 3 speed blijf of de andere insteek. En if so, waaraan moet ik denken?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat soort versnellingsbak en hoe te gebruiken
Moderator: Shelby GT-H
Re: Wat soort versnellingsbak en hoe te gebruiken
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Wat soort versnellingsbak en hoe te gebruiken
Een T5 is dus een 5bak met de 5 als overdrive,
hou je van schakelen moet je T5 doen, overdrive is vooral fijn bij meer dan 80kmh,
Of deze er makkelijk achter kan hangt van het type af, past de spline, is de prise as de goede lengte, baksteun moet je sowieso aanpassen,
zie http://www.rosehillperformanceparts.com ... 0chart.htm
Ik hing er al eens een achter mijn 200six, dan met een adaptorplaat .
Groet,
Jack
hou je van schakelen moet je T5 doen, overdrive is vooral fijn bij meer dan 80kmh,
Of deze er makkelijk achter kan hangt van het type af, past de spline, is de prise as de goede lengte, baksteun moet je sowieso aanpassen,
zie http://www.rosehillperformanceparts.com ... 0chart.htm
Ik hing er al eens een achter mijn 200six, dan met een adaptorplaat .
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Wat soort versnellingsbak en hoe te gebruiken
T5 is een hele mooie upgrade, maar niet plug en play. Je zal wat conversie stukken moeten zoeken. Zelf vind ik het wel een hele verbetering ten opzichte van de 3 (of 4) bak zeker als je op de snelweg zit. Gezien de uitdagingen die je nog gaat krijgen zou ik zelf kiezen om nu de 3 bak te gebruiken en de T5 aan de kant te leggen voor de toekomst.