Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

capri v8 driver schreef: do 02 dec, 2021 13:31
Ik zou het oude blok en bak verkopen en starten met een '93 HO mustang of thunderbird blok met EFI en de 4R70W bak of een 5 bak, dat zou dan al een betere optie zijn. Dat heb ik bij mijn mustang en de zwarte capri V8 ook gedaan.
Klinkt allemaal erg interessant!! Is wel een heel behoorlijke upgrade van de auto.

Heb je wat meer info en wellicht wat mooie pics van het block en de bak die in je in deze auto’s hebt gehangen?
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door JaCo »

een paar foto's uit de oude doos, wat ik destijds (2004) met mijn six gedaan heb,

Port divider tussen cil 3 en 4 incl port matching en polijsten


Kop gevlakt, kamers uitgemilliliterd en gematched en gepolijst, inlaatkanalen gepolijst


Tree angle valve job


B&W T5 erachter gemonteerd,

Adaptorplaat


6-2-1 hedman hedder en rvs d60 uitlaat, custom rvs demper, dubbel uit


Natuurlijk ook nieuwe zuigers en veren en cam enz, Orginele carb,
Performance nooit gemeten maar wilde echt wel van de plaats, verbruik bij 100 kmh 1:11, rest 1:9

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Cobretti »

peer schreef: wo 01 dec, 2021 22:31 S'avonds om 23.00 was de eerste start (blok hing in een test opstelling) ik weet dit nog goed omdat mijn vriendin kwam vragen of ik wel goed in mijn hoofd was om op zondag om 23.00 een V8 voor het eerst te starten om deze zonder dempers te laten inlopen op 2000 rpm :oops:
:lol: :lol: :lol:
Big_fun_58 schreef: wo 01 dec, 2021 22:49 Hahaha, zo herkenbaar. :lol: :lol: Vroeger ook eens in Poeldijk na 12.00 uur s'nachts een net gemonteerde Mustang race motor een kwartier lang op 2500 toeren laten draaien (open headers erop) met de deuren open. Toen de motor uitging en we uit stonden te blazen (lees: Sjekkie roken) hoorde we een luchtbuks kogeltje fluiten. Kwam van de ontevreden buren aan de overzijde... :lol:
Kan er nu nog om lachen als ik er aan terug denk. Dat gaat anno 2020 ècht niet meer... :mrgreen:
:shock:
:lol: :lol: :lol:
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Het tegenovergestelde is dit, als je helemaal niets meer wilt horen!!

Afbeelding

Ik zou het niet zo snel doen, maar een vriend van mij heeft al ruim een jaar geleden de eerste e-Mustang ‘65 conversie gedaan.

Trekt ook achterlijk snel en geruisloos op bij het stoplicht!
Alle moderne Porsche, BMW ect rijders begrijpen er dan helemaal niets van dat ze die classic Mustang uit de jaren ‘60 bijna niet kunnen bijhouden :roll: :lol:
Er liggen Tesla accu’s voorin boven de E-drive en ook in de achterbak.
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Nadelen zijn uiteraard wel dat je het mooie ronkende jaren ‘60 motorgeluid niet meer hebt en die accupakketten zo zwaar zijn dat je je ophanging/shock breaker pakket eigenlijk ook dan ook moet upgraden :cry:
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Dakloos »

Sway schreef: za 04 dec, 2021 09:48 Ik zou het niet zo snel doen, maar een vriend van mij heeft al ruim een jaar geleden de eerste e-Mustang ‘65 conversie gedaan.
Interessant, hij mag de mijne ook wel doen! Heb je meer foto's? Misschien in een nieuw topic.....
Erwin

1966 convertible
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Zijn 1e was deze ‘65 convertible. Hij is nu bezig met een Triumph ‘67 voor zijn vrouw, die moet ook aan de elektra :D
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Ik denk trouwens dat dit soort e-conversies alleen interessant zijn als je een goede 65/65 convertble of 66/67 fastback body hebt en V8 block daarvan verkoopt. Anders wordt t wel een wat dure feestje!
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door sjirafje »

Die tesla motoren en accu's zijn niet bepaald goedkoop maar mocht ik ooit de loterij winnen dan staat het laten bouwen van een elektrische 65-66er voor dagelijks gebruik wel redelijk hoog op mijn verlanglijstje.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

De Tesla accu’s die hij gebruikt zijn niet nieuw, verder is de E-drive niet van een ander merk
en zit direct aan de oude versnellingsbak. Die is dus ook nog in gebruik! Plus natuurlijk een slim motor management systeem wat bij de kit hoort. Duurde wel geloof ik ca 2 mnd om het geheel weer door de RDW keuring te krijgen :D
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

We zoeken nu natuurlijk naar een forumlid die met zo’n e-conversie nu bezig is, of binnenkort hiermee gaat starten en ons het hele proces laat zien met veel mooie foto’s :D :idea:
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Gearz »

Ik zou nog heel even wachten met het plannen van een EV conversie in je Mustang, ik verwacht dat over één tot twee jaar e.e.a nog een stuk éénvoudiger en voordeliger gaat worden. De ontwikkelingen gaan momenteel echt razendsnel.

Momenteel is Ford bezig de EV motor uit de Mach-E als cratemotor op de markt te brengen voor een vrij schappelijke prijs.
Tevens de vent tube assembly, LV harness en connector, en de HV motor to traction inverter harness welke je nodig hebt.
De accu's en inverter zijn vooralsnog nog even een dingetje,.

https://www.fordracingbyspeedshopdirect ... b5EALw_wcB

https://electrek.co/2021/11/03/ford-is ... 0-concept/

Afbeelding


Sway schreef: za 04 dec, 2021 09:48 Ik zou het niet zo snel doen, maar een vriend van mij heeft al ruim een jaar geleden de eerste e-Mustang ‘65 conversie gedaan.
Heb hier een E-conversie in een VW T1 in de loods gestald staan van hetzelfde bedrijf. :)

Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Ja, het gaat heel hard met de ontwikkeling van EV drives. Heel schappelijk prijsje van Ford voor deze erg mooie fully integrated EV motor!

Als je je classic V8 uit je auto haalt en verkoopt, hoef je maar een paar euries extra bij te leggen en dan heb je deze EV motor - brand new:

Afbeelding
Sway
Berichten: 344
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 13:00

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door Sway »

Gearz schreef: za 04 dec, 2021 16:36
Heb hier een E-conversie in een VW T1 in de loods gestald staan van hetzelfde bedrijf. :)
Die VW T1, is dat zo’n jaren 60-70 busje?
Heb je nog meer foto’s van die conversie?
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf

Bericht door capri v8 driver »

Sway schreef: za 04 dec, 2021 17:33 Ja, het gaat heel hard met de ontwikkeling van EV drives. Heel schappelijk prijsje van Ford voor deze erg mooie fully integrated EV motor!

Als je je classic V8 uit je auto haalt en verkoopt, hoef je maar een paar euries extra bij te leggen en dan heb je deze EV motor - brand new:

Afbeelding
De elektro motor kost met de invoerbelasting, shipping en BTW 5000 euro.

Dan heb je nog eens goede accu's nodig, een invertor en een goede controller. Ford levert die ook een complete conversion kit maar de prijs is nog niet bekent. Volgens geruchten kost de hele set $20.000 tot $30.000 afhankelijk van de accu's. Een ombouwset van EV conversions is ook al 15k and up afhankelijk van het vermogen. Of de prijs echt gaat dalen? Hoe populairder hoe duurder.

En dan moet je nog naar de RDW. En die zullen vrij streng zijn bij een EV ombouw.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”