krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door peer »

Ik heb het stuk gezandstraald, gelast, verstevigd, en gespoten en het ligt nu te drogen.

Ik denk dat ik nu wel werelds stevigste koppelings pedaal heb voor de mustang ;) Ik heb het bovenste deel zowat massief gemaakt.
Aangezien het rempedaal precies dezelfde constructie heeft en ik de boel er nu toch onderuit had heb ik deze ook maar meteen verstevigd.

Morgen de boel maar eens terug monteren :?
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door TTarmor »

peer schreef: do 30 apr, 2020 12:02 Ik heb het stuk gezandstraald, gelast, verstevigd, en gespoten en het ligt nu te drogen.

Ik denk dat ik nu wel werelds stevigste koppelings pedaal heb voor de mustang ;) Ik heb het bovenste deel zowat massief gemaakt.
Aangezien het rempedaal precies dezelfde constructie heeft en ik de boel er nu toch onderuit had heb ik deze ook maar meteen verstevigd.

Morgen de boel maar eens terug monteren :?
Heb je er fotos van gemaakt?
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door keesie25 »

We weten in ieder geval bij wie we moeten zijn als er iets gebroken is! Goed idee om het rempedaal ook maar gelijk te doen.
Ben ook benieuwd!
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door peer »

Als ik eenmaal bezig ben vergeet ik altijd foto's te maken. Ik denk daar helaas achteraf pas over na.

De demontage zelf stelt technisch niet veel voor 4 moeren, 4 bouten 2 inbus en de stekkertjes los maken. Maar de positie en de plek van de moeren en bouten is echt verschrikkelijk. En de gouden tip, draag altijd handschoenen. Er zitten daar erg veel scherpe randjes.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door peer »

Omdat ik zit te wachten en toch ff niks beters te doen heb (sorry Kees ;) ):
Foto's bij de 'standaard issues van de s550' die ik zelf gehad heb (Niet mijn eigen foto's!):

gebroken lucht slang:
Afbeelding

Gebroken pedaal (als je telang wacht met de reparatie):
Afbeelding

Achteruitrij camera kabelboom:
Afbeelding

Lekkende kleppendeksel:
Afbeelding

Gebroken remvloeistof leiding:
Afbeelding

Vervangen airco:
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door keesie25 »

Ik vind het niet erg hoor, des te meer leven op het forum, des te beter.
Wat de meeste foto's betreft, denk ik dat die onderdelen niet zomaar kapot kunnen gaan. Bij die luchtslang denk ik dat er een doek achter is blijven hangen, de kabelboom is dus bij diverse kabeltjes 'gebroken'. Ze lijken wel doorgeknipt. Als iets het niet meer doet trouwens, dan breekt er denk ik 1 kabeltje, en geen drie of zo tegelijk. Tenzij er al aan gewerkt is uiteraard.
Wat het kleppendekseltje (heet dat zo?) betreft, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik zal dat bij die van mij trouwens eens nakijken.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door peer »

Die kabelboom schuurt open door het vele open en dicht doen van de kofferbak. Deze foto is van alverwege een reparatie, dus 3 slechte kabels (opengeschaafde isolatie) die alvast gestript zijn voor solderen.

De luchtslang gaat kapot door de te zware kabel die daar zo hangt in combinatie met het vele bewegen en de hitte daar. Die aansluiting is veel te zwak.
De nieuwe luchtslang die ik heb is daar veel dikker dan de orginele en ik heb de kabel aan de luchtslang vastgemaakt zodat er geen beweging meer is op de aansluiting zelf.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door keesie25 »

Ik had al eens eerder gehoord dat de kabelboom in de achterklep niet optimaal was. Ik dacht ook al dat de aparte draadjes al 'bewerkt' waren.
Ik zal eens kijken bij die potentieel zwakke plekken, en mijn oordeel geven.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door Dakloos »

Ze leren het ook nooit die Amerikanen :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door keesie25 »

En dat ook allemaal geloof ik ook nog op je verjaardag TT........
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: do 30 apr, 2020 18:06 En dat ook allemaal geloof ik ook nog op je verjaardag TT........
Hah vandaag 33 geworden. Niet echt veel te doen met dit hele Corona gedoe dus dan het forum maar ff op.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door keesie25 »

Hier nog een foto van dat kleppendekseltje onder de motorkap van mijn auto. Ik denk niet dat het er verkeerd uit ziet, toch?

Afbeelding
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door peer »

Je moet vooral op de uitlaat kijken of daar oliesporen op zichbaar zijn. Zie dit topic: https://www.mustang6g.com/forums/thread ... lts.22476/
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door cenobyte »

TTarmor schreef: do 30 apr, 2020 09:34 Achteruitrij camera doet het soms wel en soms niet, vermoed de bekende kabelbreuk
Ow, dat heb ik momenteel ook. Is dat een simpele reparatie? Waar zit die kabelbreuk meestal? Ik gok op die strakke knik in de hoek van de overgang van klep naar kofferbak?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: krakend koppelings pedaal --> gescheurd pedaal :(

Bericht door TTarmor »

cenobyte schreef: do 01 apr, 2021 13:52
TTarmor schreef: do 30 apr, 2020 09:34 Achteruitrij camera doet het soms wel en soms niet, vermoed de bekende kabelbreuk
Ow, dat heb ik momenteel ook. Is dat een simpele reparatie? Waar zit die kabelbreuk meestal? Ik gok op die strakke knik in de hoek van de overgang van klep naar kofferbak?
Ik las je bericht zojuist pas.

De breuk zit inderdaad in het deel tussen klep en de rest van de wagen. Het beschermende pijpje slijt langzaam door de kabels heen omdat de kabels te kort zijn.

Bij mij zijn de kabels nu gesoldeerd en verlengd. Het probleem is hiermee hersteld.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”