Goedemorgen,
Weet iemand een goede lasser voor het vervangen van de voorste 2 vloerdelen en torqueboxen van een `68 Mustang 289 coupe?
En iemand enig idee hoeveel uur hier in gaat zitten of is dit zo iets te kort door de bocht.
Alvast bedankt voor de reacties.
Peter
vervangen vloerdelen en torqueboxen
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 16:08
Re: vervangen vloerdelen en torqueboxen
Hoeveel uur hangt af van hoe netjes het moet
In ieder geval moet het interieur er uit met alle gevolgen van dien (afbrekende bouten enz). Fenders moeten eraf (anders wordt het echt een ... klus voor de torqueboxen) dus eigenlijk de hele voorkant (zelfde problemen ) en daarna dus ook weer netjes terugzetten en goed uitlijnen.
Als de torqueboxen ook rot zijn dan is waarschijnlijk het frame op dat punt ook rot?
Maar even alle doom scenario's aan de kant, en als je zelf al eruit haalt:
Nieuwe vloerplaaten er netjes inzetten (onzichtbare randen, puntlassen op de juiste manier uitboren, lasnaden, netjes opspuiten enz) is per kant wel een dagje werk dus reken een uur of 16-20 werk voor beide kanten. Maar het kan ook in 2 uurtjes gewoon een staalplaat erop en klaar. Dus het hangt af van de kwaliteit die je wil.
In ieder geval moet het interieur er uit met alle gevolgen van dien (afbrekende bouten enz). Fenders moeten eraf (anders wordt het echt een ... klus voor de torqueboxen) dus eigenlijk de hele voorkant (zelfde problemen ) en daarna dus ook weer netjes terugzetten en goed uitlijnen.
Als de torqueboxen ook rot zijn dan is waarschijnlijk het frame op dat punt ook rot?
Maar even alle doom scenario's aan de kant, en als je zelf al eruit haalt:
Nieuwe vloerplaaten er netjes inzetten (onzichtbare randen, puntlassen op de juiste manier uitboren, lasnaden, netjes opspuiten enz) is per kant wel een dagje werk dus reken een uur of 16-20 werk voor beide kanten. Maar het kan ook in 2 uurtjes gewoon een staalplaat erop en klaar. Dus het hangt af van de kwaliteit die je wil.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 16:08
Re: vervangen vloerdelen en torqueboxen
Dag Peer,
Hartelijk dank voor je reactie.
Begrijp ik het nu goed dat het per kant een dag werk is voor alleen de floorpan of is dit tevens met het demonteren voorscherm en vervangen torquebox. Dan valt mij dit echt allerzins mee. Het interieur is er al uit overigens
Hartelijk dank voor je reactie.
Begrijp ik het nu goed dat het per kant een dag werk is voor alleen de floorpan of is dit tevens met het demonteren voorscherm en vervangen torquebox. Dan valt mij dit echt allerzins mee. Het interieur is er al uit overigens
Re: vervangen vloerdelen en torqueboxen
Ik denk dat het wel lukt met demonteren van de voorkant en de torquebox als de lasser een beetje weet hoe de mustang in elkaar zit. De hele voorkant zijn misschien 20 boutjes. Alleen zorgen dat het allemaal niet beschadigd is het moeilijkste. Als je een 2koloms brug hebt is het misschien nog wel te doen zonder de voorkant uit elkaar te halen, met een 4 koloms of op de grond is dat niet echt een handige klus.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 16:08
Re: vervangen vloerdelen en torqueboxen
Hartelijk dank !