66 cabrio projectje 'done'

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Nog even de foto's en het filmpje bij de werkzaamheden

De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:
Afbeelding
Afbeelding

Kit erin:
Afbeelding

En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:
Afbeelding

Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk :)


Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.



Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Dakloos »

Jeminee wat ga dat hard Peter! Wat was dat "vuurwerk" onder de motorkap? Carburateur?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Ja, dat was de carberateur. In alle wijsheid had ik de carberateur al met benzine gevuld, ik denk dat het net iets teveel was met een verkeerde ontsteking en dan krijg je zo'n backfire.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door mustang66coupe »

Knap werk hoor, en dat alles in een jaar tijd en de slechte staat de mustang in was :coolp:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door JaCo »

Gaat lekker Peter, ziet er TOP uit :ok: :ok:
als alles goed past ben je zo klaar met monteren,
meters maken door een vloertje erin te lassen of afwerken met vloerbedekking schiet ook lekker op, maar aan de sierlijsten, ramen goed lopend afstellen en dan voor de afwisseling weer eens een te groot schroefgaatje of een lekkende cilinder repareren, of het aanpassen van je bumpersteunen omdat je niet tevreden bent met de standaard "passing" , daar gaat veel tijd in zitten waar je achteraf niet direct veel van terugziet.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Vandaag een update zonder foto's. De auto is bijna klaar. Vandaag de ramen allemaal gemonteerd, maar nog niet afgesteld. Dat is nog een puzzel waar ik even wat voorbeelden voor moet gaan zoeken.

Helaas is de wagen ook nog niet gekeurd, de afspraak van de 5e had ik geannuleerd vanwege de natte sneeuw en het gebrek aan ramen in de auto.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door JaCo »

Ja, ik ben er een paar dagen zoet mee geweest, quarter windows, deurraam, kapconstructie, alles grijpt op elkaar in, dan nog zorgen dat het lekker loopt en sluit op de rubbers, weatherstrips erin :v: :v:
Maar uiteindelijk komt het goed :wink:

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 927
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door sjirafje »

Niet dat ik verwacht deze kennis ooit nodig te hebben maar wat is de juiste volgorde van afstellen? Eerst de kap en dan de ruiten of juist andersom?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Dakloos »

Ik vond het afstellen van de ramen best wel een opgave :twisted: . Begonnen met de deur, ventilatie raampje moet evenwijdig aan de a stijl dan het deurraam en dan pas de quarterwindow. En dat moet dan allemaal ook weer aansluiten op de rubbers van de kap. Op diverse fora gelezen dat de aftermarket rubbers van de kap niet echt lekker passen ter hoogte van de vent window :( .Net al Jack dagen mee druk geweest om het een beetje op iets te laten lijken :?.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Klopt, die repro rubbers willen ook niet helemaal meewerken. De volgorde is zoals hierboven staat. Eerst de vent window, dan met het dak dicht de raam in de deur en als laatste de achterruitjes. Je kan ze echt aan alle kanten en hoeken verstellen, maar zit de ene kant goed, past het rubber weer niet enz. De rubbers aan het dak kan je ook nog verstellen... En zo blijf je bezig.

Ik heb vandaag niet veel meer gedaan, de gt striping geplaatst en de timing van de motor goed gezet. Ik moet nu alleen nog op zoek naar een nieuwe accu, na 3 keer starten krijgt mijn (15 jaar oude) accu het blok niet meer rond. Er zijn echter niet veel zwarte accu's meer met een montage op de voet.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1806
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door Big_fun_58 »

Nou, dan sluit ik mij ook maar aan... :D
Is inderdaad een klusje waar je even de tijd voor moet nemen omdat de ene verandering invloed heeft op het volgende onderdeel.
Op een gegeven moment moet je een soort "middelen" om alles van voor tot achter goed sluitend te hebben.
Als het klaar is dan is het wel dankbaar werk.
Succes :)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door JaCo »

" Er zijn echter niet veel zwarte accu's meer met een montage op de voet."

Ik bestelde er een bij advitek, de keuze is reuze, :

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Weet je zo welke je daar besteld had? Ik zie door de bomen het bos niet meer :shock:
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 927
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door sjirafje »

Ik ben een tijdje terug op zoek geweest naar een accu voor mijn 65 coupe misschien heb je er wat aan: https://www.dmff.nl/viewtopic.php?p=362668
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 cabrio projectje

Bericht door peer »

Ik had die inderdaad al gevonden, maar veel van die accu's hebben dus geen voetje onderaan.
Ondertussen heb ik een Duracell 60AH gevonden, die zou wel moeten passen en de juiste aansluitingen hebben. Eens kijken of ik nog wat anders tegenkom.

Nog wat foto's van het weekend werk ;)

Stripping plakken:
Afbeelding
Afbeelding

En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:
Afbeelding

Overview:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”