USA contact

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

USA contact

Bericht door keesie25 »

Dit kan leuk en interessant worden. Ik pakte gisteren weer eens mijn mapje waarin het dikke instructieboek zit. Het Mustang-logo zit (uiteraard) op de voorzijde, maar ik zag ineens dat er aan de achterzijde een insteekmapje zit. Hierin zat een visitekaartje, waarschijnlijk van de verkoper van de auto! Ik mailde hem maar helaas bouncte de mail terug. Daarna dacht ik: ik neem gewoon contact op met de dealer. Een formulier ingevuld op hun internet-site maar ook dat lukte dus niet. WEL kon ik chatten, en zodoende heb ik nu mijn eerste contact gelegd met iemand van die dealer. Allereerst stuurde hij me een link die ik jullie niet wil onthouden:



Het filmpje leek wel gemaakt voor MIJ, omdat mijn wagen er diverse keren prominent in voorkomt! Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: USA contact

Bericht door MarisGT »

Leuk, ben benieuwd.. had de amerikaanse eigenaar ook een brief geschreven, helaas nooit wat van gehoord...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Nou, ik heb de verkoper die contact met me opnam het een en ander verteld hoe blij ik met de wagen ben en zo.
Zijn antwoord van zojuist:

Kees

What questions do you need to ask?

...............

Nou, dat wordt dus een zeer korte communicatie, wel iets langer dan bij jou Mariska.......

Naar hem gestuurd:

Hello Kristian,

I like to know why there are air inlets on the hood on the USA version, while the rest of the world does not. As the inlets are facing the front window they are not for cooling, but to let hot air out obviously. As rain gets in, and straight above the fuse box and wires, I wonder if that could cause problems.
Further, is there a 'one touch button' to bring the inside temperature up or down ONE degree at the time.

Regards
Kees
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door Eric »

Kees, ik begrijp hieruit dat jij de tuimelschakelaartjes van de verwarming (naast de knoppen van de stoelverwarming en -koeling) nog niet hebt ontdekt?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Nee Eric, het zijn toch niet die 'rolschakelaars' voor de stoelverwarming?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door Eric »

De stoelverwarming (als je die hebt) bedien je met een drukknop met (met drie standen). Er onder zit de drukknop voor de stoelkoeling (als je die hebt). De halfronde tuimelschakelaar naast deze twee noppen is voor de instelling van de temperatuur van de climate control.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Bedoel je deze, bij de rode pijlen? Laat ik nou al die tijd denken dat dat voor de stoelen is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door Eric »

Ja die. Dat is de bediening van de verwarming (twee zones, links en rechts). Als je die omhoog of omlaag beweegt zie je in het klimaat quadrant op het beeldscherm de ingestelde waarde omhoog of omlaag gaan.

Daarnaast aan de buitenkant zitten de knoppen voor de bediening van de stoelverwarming en -koeling. Die kennen allebei maar 3 standen, aangegeven door het aantal streepjes dat oplicht als je er op drukt.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Dank je, ik had al die knoppen wel 'gevonden', en wist dat de rode en blauwe drukknop voor de stoelen was. Als je er op drukt wordt dat ook in het scherm aangegeven, alsmede de leds naast die knoppen.
Ik dacht dat die 'draaiknoppen' ook voor de stoelen waren. Ik zal het wel juist hebben gehad toen ik het dikke boek van de handleiding beschreef, maar was het gewoon vergeten. Er zit ook zo veel op deze auto aan knoppen, dat je, als je alles bestudeerd en uitgeprobeerd hebt, het begin alweer bent vergeten.......op het stuur na dan :wink: .
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Vanmorgen had ik wederom dezelfde mail ontvangen als ik al zaterdag ontving: hello Kees, what questions do you need to ask?
Hij heeft dus ofwel mijn vragen niet ontvangen, hun systeem werkt niet of de man is daar alleen maar om te verkopen en verder niks. Ik zal waarschijnlijk nooit daar worden aangenomen, want ik zou willen weten hoe het is om een Mustang in Nederland te hebben, en nog veel meer............
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: ma 23 nov, 2020 10:41 Hij heeft dus ofwel mijn vragen niet ontvangen, hun systeem werkt niet of de man is daar alleen maar om te verkopen en verder niks.
Verspilde tijd Kees, dat interesseert die lui geen bal.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door sjirafje »

Vergelijk het met iemand die vanuit de VS contact opneemt met een supermarkt medewerker hier in Nederland om te vertellen dat hij in de VS een pak hagelslag heeft gekocht die bij die supermarkt geleverd was en daar een paar vragen over heeft ... 😂
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: USA contact

Bericht door keesie25 »

Je, dat is zo. Mijn vraag nu twee keer gezonden, maar ik krijg geen antwoord.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: USA contact

Bericht door saf1908 »

Inderdaad verspilde energie. Ik denk er nog over 2 vorige eigenaren van mijn Mustang aan te schrijven (particulieren), maar iets in me zegt dat het ook verspilde energie is. De helft in Amerika weet niet eens dat The Netherlands een land is, laat staan waar het ligt. :mrgreen:
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: USA contact

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het hoeft echt geen verspilde moeite te zijn om de oude eigenaar aan te schrijven. Je moet het net treffen.
Ik heb de laatste Amerikaanse eigenaar aangeschreven, waarvan Movie Cars de Mach 1 in 1997 in San Diego tijdens een swapmeet kocht.
Pas in 2016 besloot ik een brief te sturen, nadat ik het oude eigendomsbewijs had terug gevonden.
De brief met foto's en het oude eigendombewijs kwam daar op z'n zoveeljarige huwelijksdag aan, in een huis vol visitie.
Later in 2016 ben ik bij Mike langs geweest, en bezoechten we een show in San Diego en de Saleen Show.

Afbeelding

Mike heeft sindsdien al 3x vanuit de USA een tussenstop gemaakt in Nederland, op weg naar familie in Zwitserland.
In 2019 was Mike en z'n zoon zelfs op Mustang Valley aanwezig, en mocht ie van mij de Mach 1 er naar toe rijden, z'n zoon in de Pace Car.

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”