Chassisnummer in voorruit

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Chassisnummer in voorruit

Bericht door keesie25 »

Ik weet niet meer of ik het op het forum las of hoorde, of elders, maar iemand zei dat je beter het chassisnummer in het vakje bij de bestuurderskant kunt blinderen. Dit kun je niet met een papiertje doen want dat kun je niet tussen raam en dashboard persen. Het beste is een zwart stukje plastic. Het moet bovendien iets boven het dashboard uitsteken zodat je het met de hand ook weer omhoog kunt trekken en verwijderen als dat nodig is. Ik heb een stukje op maat geknipt van een oude plastic videodoos.

Ziehier.

Afbeeldinglong term goal for fitness and health
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door sjirafje »

Slim bedacht. Ik begrijp alleen niet zo goed wat kwaadwillende met dat nummer zouden kunnen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door keesie25 »

Ik weet het ook niet, maar het is net zoiets als een auto op de foto zetten en op het forum plaatsen, waarin we het kenteken verwijderen op de foto.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door Dakloos »

keesie25 schreef: za 12 sep, 2020 09:14 Ik weet het ook niet, maar het is net zoiets als een auto op de foto zetten en op het forum plaatsen, waarin we het kenteken verwijderen op de foto.
Ook zoiets wat ik nooit gesnapt heb :? .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door Eric »

Het nut hiervan ontgaat mij ook eerlijk gezegd. Net als het nut van kentekens op foto's blurren trouwens.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door keesie25 »

Ik zie het nut ook niet. Het afschermen van het chassisnummer is dus eenvoudig. Ik heb overigens nergens kunnen vinden dat dat NIET afgeschermd mag worden. Er zit ook een logica in om het nummer her en der te plaatsen vanwege eventuele diefstal.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door Dakloos »

keesie25 schreef: za 12 sep, 2020 10:31 Ik zie het nut ook niet.
Waarom dan die moeite?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door keesie25 »

Geen idee. Als je 'de moeite' van het plaatje bedoelt dat ik er voor plaatste, ach, ik kan het binnen 2 seconden weer weghalen, en het plaatje maken kostte geloof ik 2 minuten en 0 cent. Je ziet op de foto dat er verder niets lelijks of storends te zien is.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door peer »

Ik zou dat dus niet doen. 1 van de redenen van een zichtbaar chassisnummer is voor het achterhalen van de eigenaar voor de politie.

Als jou auto ergens geparkeerd staat en iemand zou bijvoorbeeld je platen eraf slopen/stelen dan kan de politie je vinden door dit nummer. Is dit afgeschermd breken ze je auto open en zijn ze niet verantwoordelijk voor de schade. Of ze slepen hem zelfs eerst af en ook die kosten zijn dan voor jou.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door keesie25 »

Dus er is iemand die zegt: afschermen. En er iemand die zegt: niet afschermen. Behalve dat chassisnummer staat mijn kenteken in de ramen gegraveerd. En als ze mijn kentekenplaten er af slopen...sleept dan de politie je auto weg? Tja, je kunt van alles verwachten tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: za 12 sep, 2020 12:06 En als ze mijn kentekenplaten er af slopen...sleept dan de politie je auto weg?
Die kans is wel aanwezig ja. Tenzij hij op eigen terrein staat.

Het graveren van het kenteken in ruiten is een middel om na diefstal verkoop met valse of van een andere auto gestolen kentekenplaten tegen te gaan. Dat is overigens iets typisch Nederlands, want in veel andere landen is het kenteken niet auto- maar persoons- of combinatie auto/persoonsgebonden en wordt dus bij verkoop vervangen door een ander.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Chassisnummer in voorruit

Bericht door peer »

keesie25 schreef: za 12 sep, 2020 12:06 Dus er is iemand die zegt: afschermen. En er iemand die zegt: niet afschermen. Behalve dat chassisnummer staat mijn kenteken in de ramen gegraveerd. En als ze mijn kentekenplaten er af slopen...sleept dan de politie je auto weg? Tja, je kunt van alles verwachten tegenwoordig.

Ja ik heb het jaren geleden persoonlijk meegemaakt met een Peugeot. Die platen hebben ze vervolgens gebruikt bij brandstof diefstal.

Maar mijn auto stond in eindhoven, was afgesleept en bij het politie bureau opengemaakt om de gegevens te vinden. Kosten 10 jaar geleden ongeveer 400 euro...

Ik zie geen reden om het wel te doen, maar wel een goede reden om het niet te doen.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”