GT350 vs GT?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Lancevance
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 aug, 2020 23:48

GT350 vs GT?

Bericht door Lancevance »

Ik ga over een jaar helaas terug verhuizen naar Nederland, en zit er aan te denken om een Mustang mee te nemen. Ik twijfel alleen tussen een GT, GT350 of toch een Chevy C7 Corvette. Een nieuwe GT en een licht gebruikte GT350 en Corvette kosten ongeveer hetzelfde in de US.

Ik rijd nu een verhoogde Chevy Colorado ZR2 voor het leuke offroad rijden in de woestijn, maar dat kan toch niet in Nederland. Daarvoor had ik een Challenger 392 met een 485pk 6.4L V8, en ik mis de V8 toch wel, en ik kijk niet vooruit naar de Nederlandse auto’s met 4 of 6 cylinders die je in deze prijs klasse kan kopen.

Dus, ik vroeg me af hoe het zit met het onderhoud? De GT350 heeft toch een hele andere motor dan de GT, en was origineel niet te verkrijgen in NL. Ik zie ook redelijk wat motor blow ups in de GT350 fora. Zijn onderdelen te verkrijgen in Nederland als het mis gaat? Qua andere kosten, heb ik last van veel afschrijving als je een GT vergelijkt met een GT350? De GT, GT350 en C7 kan ik allemaal kopen rond de $45k met wat geluk. Nu is het doel om de auto te houden in NL, maar het kan zijn dat ik toch eens moet verkopen op een gegeven moment.

Qua kleuren, zijn mensen in NL nog steeds bang van een beetje leuke kleur of mag opvallen nu? Orange Fury vind ik bijvoorbeeld een ergere leuke kleur voor de GT, en voor de GT350 wit of blauw met racing stripes. Maar als zoiets als zwart meer restwaarde heeft dan kan dat ook wel.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: GT350 vs GT?

Bericht door Eric »

Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Zijn GT350 onderdelen te verkrijgen in Nederland als het mis gaat?
Nee, die zul je uit de VS moeten laten komen.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Qua andere kosten, heb ik last van veel afschrijving als je een GT vergelijkt met een GT350?
Ja. Hoewel een GT350 veel bijzonderder is natuurlijk zijn ze hier gebruikt vrijwel onverkoopbaar omdat ze zo duur zijn. Er wonen hier vrijwel geen mensen die even 70K uit hun knip trekken om een gebruikte auto van een particulier te kopen en de mensen die dat wel kunnen hebben geen interesse in een Ford. Wat ook niet helpt is dat de betreffende eigenaren denken dat hun BPM-vrij geïmporteerde GT350 100.000 euro waard is. Of nog meer in sommige gevallen. Dat slaat helemaal nergens op natuurlijk, maar ja.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10De GT350 heeft toch een hele andere motor dan de GT, en was origineel niet te verkrijgen in NL. Ik zie ook redelijk wat motor blow ups in de GT350 fora.
Ik zou persoonlijk geen GT350 willen bezitten. Afgezien van de onbetrouwbaarheid van de motor zelf zijn er ook veel koelingsproblemen met de eerdere bouwjaren. Die auto's zijn simpelweg niet geschikt voor langdurig gebruik op hogere snelheden zoals we hier (nou ja in Duitsland dan) kunnen rijden. Diverse early adopters, die heel veel geld voor hun GT350 hebben betaald hebben dat tot hun grote ergernis moeten vaststellen. De recente bouwjaren (zeg maar vanaf modeljaar 2019) zijn een stuk verbeterd op dit aspect, maar het blijft motorisch gewoon een risky auto. Ik zou er niet aan beginnen.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Qua kleuren, zijn mensen in NL nog steeds bang van een beetje leuke kleur?
Ja. Het is Saaiman City hier in Nederland en dat wordt alleen maar erger.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10 Orange Fury vind ik bijvoorbeeld een ergere leuke kleur voor de GT, en voor de GT350 wit of blauw met racing stripes. Maar als zoiets als zwart meer restwaarde heeft dan kan dat ook wel.
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Koop je de auto voor jezelf en om er zelf van te genieten of voor de volgende eigenaar? Het is overigens niet zo dat een saaie kleur meer restwaarde heeft. Vrolijke kleuren hebben wel een veel langere statijd, met andere woorden het duurt veel langer om ze te verkopen, omdat je target group veel kleiner is.

Als ik jou was zou ik proberen de hand te leggen op een 2021 Mach 1 Performance Pack in Jet Fighter Grey. Dan heb je iets absoluut unieks, temeer omdat er een vrij goede kans is dat de Performance Pack versie van de Mach 1 in Europa niet geleverd gaat worden. Dat laatste is overigens nog niet 100% zeker. Als de PP boven budget is dan is een gewone Mach 1 ook een goede keus en anders (als je niet genoeg tijd hebt tussen levering van de Mach 1 en je vertrek) een Bullitt. Bullitts kun je momenteel met flinke korting kopen als je een beetje zoekt. En die verkoop je hier sneller dan welke andere GT dan ook.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: GT350 vs GT?

Bericht door peer »

Deze vraag komt regelmatig voorbij en een uitgebreid antwoord is te vinden in andere topics.

Samengevat:
Voor de verkoop om winst te maken op de 'bpm vrijstelling' is er nauwelijks winst te maken tenzij je voor de uitzonderingen gaat:
2020 bullit, nog wachten op het 2021 model, gt350 of buiten de mustang wereld een hellcat enz dat zijn de BPM monsters waar geen tot weinig alternatieven voor zijn hier.

Voor jezelf: Waar je zelf blij van wordt.
Onderdelen bestellen via amerika is vaak goedkoper dan onderdelen hier in nederland zoeken zelfs van de modellen die hier rondrijden. (een setje (8) bougies voor mijn 2016 GT kost via rockauto met invoer en verzending was 60 euro, goedkoopste webwinkel in NL voor exact dezelfde was 120 euro, dealer 190) En verzendtijd is vaak zelfs gelijk, vrijdag besteld, maandag in huis.

Een gt350 is heel leuk, maar op de nederlandse weg (en de 100 op de snelweg enz) voegt het niet zo heel veel toe. Maar als ik de keuze had en ik zou de auto blijven rijden dan zou ik toch wel kiezen voor een gt350 (of een hellcat :oops: )
Lancevance
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 aug, 2020 23:48

Re: GT350 vs GT?

Bericht door Lancevance »

Winst zou leuk zijn, maar ik wil geen groot verlies, en ik kan de auto ook prima houden voor mezelf. Ik kan ook 2 auto’s meenemen. In dat geval zou ik er een houden en een verkopen.

In Euro’s zal de totale kosten zo rond de 40k zijn. Kan een Gt, GT350, Corvette of Hellcat zijn (ik ben geen fan van de camaro). Het kost allemaal ongeveer hetzelfde. Ik heb nooit problemen gehad mijn Challenger, en het was een erge fijne daily driver, dus zoiets als een hellcat is natuurlijk ook wel leuk. Het zijn redelijk betrouwbare auto’s. Maar Dodge onderhoud zal wel erg moeilijk zijn in Nederland? Het gemiddelde verbruik van mijn Challenger was ook 8-9mpg, dus dat is denk ik 1 op 4 in NL?

Qua betrouwbaarheid wint de Corvette het, en er zijn ook een aantal specialisten in NL. Het is ook wel iets meer bijzonder dan een Mustang, en ik zie dat ze op marktplaats staan tussen de 70k-100k, dus al zou ik het verkopen aan een dealer voor 60k dan is er nog steeds geen verlies.
Laatst gewijzigd door Lancevance op vr 28 aug, 2020 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Lancevance
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 aug, 2020 23:48

Re: GT350 vs GT?

Bericht door Lancevance »

Eric schreef: vr 28 aug, 2020 09:52
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Zijn GT350 onderdelen te verkrijgen in Nederland als het mis gaat?
Nee, die zul je uit de VS moeten laten komen.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Qua andere kosten, heb ik last van veel afschrijving als je een GT vergelijkt met een GT350?
Ja. Hoewel een GT350 veel bijzonderder is natuurlijk zijn ze hier gebruikt vrijwel onverkoopbaar omdat ze zo duur zijn. Er wonen hier vrijwel geen mensen die even 70K uit hun knip trekken om een gebruikte auto van een particulier te kopen en de mensen die dat wel kunnen hebben geen interesse in een Ford. Wat ook niet helpt is dat de betreffende eigenaren denken dat hun BPM-vrij geïmporteerde GT350 100.000 euro waard is. Of nog meer in sommige gevallen. Dat slaat helemaal nergens op natuurlijk, maar ja.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10De GT350 heeft toch een hele andere motor dan de GT, en was origineel niet te verkrijgen in NL. Ik zie ook redelijk wat motor blow ups in de GT350 fora.
Ik zou persoonlijk geen GT350 willen bezitten. Afgezien van de onbetrouwbaarheid van de motor zelf zijn er ook veel koelingsproblemen met de eerdere bouwjaren. Die auto's zijn simpelweg niet geschikt voor langdurig gebruik op hogere snelheden zoals we hier (nou ja in Duitsland dan) kunnen rijden. Diverse early adopters, die heel veel geld voor hun GT350 hebben betaald hebben dat tot hun grote ergernis moeten vaststellen. De recente bouwjaren (zeg maar vanaf modeljaar 2019) zijn een stuk verbeterd op dit aspect, maar het blijft motorisch gewoon een risky auto. Ik zou er niet aan beginnen.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10Qua kleuren, zijn mensen in NL nog steeds bang van een beetje leuke kleur?
Ja. Het is Saaiman City hier in Nederland en dat wordt alleen maar erger.
Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10 Orange Fury vind ik bijvoorbeeld een ergere leuke kleur voor de GT, en voor de GT350 wit of blauw met racing stripes. Maar als zoiets als zwart meer restwaarde heeft dan kan dat ook wel.
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Koop je de auto voor jezelf en om er zelf van te genieten of voor de volgende eigenaar? Het is overigens niet zo dat een saaie kleur meer restwaarde heeft. Vrolijke kleuren hebben wel een veel langere statijd, met andere woorden het duurt veel langer om ze te verkopen, omdat je target group veel kleiner is.

Als ik jou was zou ik proberen de hand te leggen op een 2021 Mach 1 Performance Pack in Jet Fighter Grey. Dan heb je iets absoluut unieks, temeer omdat er een vrij goede kans is dat de Performance Pack versie van de Mach 1 in Europa niet geleverd gaat worden. Dat laatste is overigens nog niet 100% zeker. Als de PP boven budget is dan is een gewone Mach 1 ook een goede keus en anders (als je niet genoeg tijd hebt tussen levering van de Mach 1 en je vertrek) een Bullitt. Bullitts kun je momenteel met flinke korting kopen als je een beetje zoekt. En die verkoop je hier sneller dan welke andere GT dan ook.
Bedankt voor het advies! Het nadeel van een Bullitt is dat ie een handbak heeft, en de mustang handbak is niet zo fijn. De GT350 schakelt heerlijk, maar de GT toch niet echt en er is ook een rechtszaak voor die versnellingsbak vanwege de problemen. Ik wist niet dat de Bullitt zo populair was in NL? In Amerika wordt het gezien als een stuk meer betalen voor een kleurtje.

Ik zie dat de Mach 1 de GT350 handbak krijgt, dus dat is wel wat aantrekkelijker! Maar, Ford heeft altijd markups voor speciale modellen, en het begint bij $49k. Misschien kan ik tegen die tijd wel een Corvette C8 vinden voor een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: GT350 vs GT?

Bericht door Eric »

De Mach 1 heeft idd de Tremec handbak, wat een grote verbetering is tov dat vreselijke ding dat ze in de GT gebruiken. Maar ik zou hem altijd met die fijne A10 automaat nemen. Dat Fighter Jet Gray kun je trouwens ook op de standaard Mach 1 (en dus ook icm de A10) krijgen kwam ik vandaag achter. In combinatie met het Appearance Pack krijg je dan oranje elementen in de striping, bekleding en oranje remklauwen. Very nice.
Gebruikersavatar
fvelswijk
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 17 jan, 2020 05:23
Locatie: California, USA

Re: GT350 vs GT?

Bericht door fvelswijk »

Lancevance schreef: vr 28 aug, 2020 00:10 Qua kleuren, zijn mensen in NL nog steeds bang van een beetje leuke kleur of mag opvallen nu? Orange Fury vind ik bijvoorbeeld een ergere leuke kleur voor de GT, en voor de GT350 wit of blauw met racing stripes. Maar als zoiets als zwart meer restwaarde heeft dan kan dat ook wel.
Koop welke kleur je zelf het mooiste vind. Wij hebben ook een Orange Fury GT uit USA meegenomen. Top kleur. Let wel; deze kleur is tot het modeljaar 2019 gevoerd en is in 2020 vervangen voor Twister Orange.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”