Wacht tot je vrouw uit huis is en alles in de douche zetten??
66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 66 cabrio projectje
goed bezig geweest weer. auto ziet er strak uit zo. en die motor? da's volgens mij de goorste die ik ooit gezien heb.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Blok in een bak, inspuiiten met ontvetter en dan ff naar de wasstraat
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: 66 cabrio projectje
Ondertussen maar vast begonnen aan de versnellingsbak om te kijken waarom deze vast zit.
Zoals met alles in deze mustang --> roest, veel roest....
Overzichtsplaatje:
Alles schoongemaakt:
Tandwielen schoon, geolied en ingepakt weggezet wachtende op de lagers en pakkingen.
Dan maar verder aan het interieur:
Ik heb lang zitten twijfelen over het interieur, met name omdat dit wit/rood nooit origineel geleverd is. Eigenlijk wilde ik de auto zo origineel mogelijk maken, maar had een tijdje geleden toch besloten de gt opties toe te passen. En nu kwam ik dit setje heel goedkoop tegen en dacht ik ík doe het gewoon'
Zoals met alles in deze mustang --> roest, veel roest....
Overzichtsplaatje:
Alles schoongemaakt:
Tandwielen schoon, geolied en ingepakt weggezet wachtende op de lagers en pakkingen.
Dan maar verder aan het interieur:
Ik heb lang zitten twijfelen over het interieur, met name omdat dit wit/rood nooit origineel geleverd is. Eigenlijk wilde ik de auto zo origineel mogelijk maken, maar had een tijdje geleden toch besloten de gt opties toe te passen. En nu kwam ik dit setje heel goedkoop tegen en dacht ik ík doe het gewoon'
Re: 66 cabrio projectje
Ziet erg goed uit Peer,
zit zelf niet zo met orgineel, moet gewoon goed uitzien.
Waar heb je dit setje vandaan?
groet,
Jack
zit zelf niet zo met orgineel, moet gewoon goed uitzien.
Waar heb je dit setje vandaan?
groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Ebay Duitsland, ik hou een beetje alles in de gaten om de goedkopere deals te vinden
Ik heb er ook een wit stuur en witte deurplaten bij dus ik ga mijn dashboard ook wit maken.
Ik heb er ook een wit stuur en witte deurplaten bij dus ik ga mijn dashboard ook wit maken.
Re: 66 cabrio projectje
Wat eens roest in die bak zeg, maar goed dat het geen automaat is!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Een automaat in deze staat was waarschijnlijk niet meer te redden.
Vandaag kwamen de onderdeeltjes al binnen, maar meteen begonnen met het terug opbouwen nu ik nog een beetje weet hoe het ook alweer uit elkaar ging:
Stap 1:
Heel veel stappen later:
En zo goed als klaar:
Alle lagers, pakkingen en keringen vervangen.
Morgen nog het schakeldeel terug en deze kan weggezet worden tot de auto terug is
Vandaag kwamen de onderdeeltjes al binnen, maar meteen begonnen met het terug opbouwen nu ik nog een beetje weet hoe het ook alweer uit elkaar ging:
Stap 1:
Heel veel stappen later:
En zo goed als klaar:
Alle lagers, pakkingen en keringen vervangen.
Morgen nog het schakeldeel terug en deze kan weggezet worden tot de auto terug is
Re: 66 cabrio projectje
Dit is wel heel gaaf zeg die bak. Ik weet wie ik zal bellen mocht ik er ooit aan beginnen
hoe heb je de buiten kant weer zo mooi gekregen, dit lijkt wel een hele nieuwe bak!!
hoe heb je de buiten kant weer zo mooi gekregen, dit lijkt wel een hele nieuwe bak!!
''vaak bende te bang''
65 Fastback GT350 clone
65 Fastback GT350 clone
Re: 66 cabrio projectje
Eigenlijk stelde het minder voor dan ik had verwacht. En de bak mooi krijgen ook . Ik heb hem eerst ontvet, toen gestraald en een laagje hitte bestendige lak erop 'cast iron' van vht.
Stralen doe ik zelf met een groot zeil en baking soda. Dat werkt echt goed.
Stralen doe ik zelf met een groot zeil en baking soda. Dat werkt echt goed.
Re: 66 cabrio projectje
complimenten! mooi werk.
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: 66 cabrio projectje
Ondertussen maak weer verder gegaan aan de motor. Eigenlijk was het blok tever heen en rijp voor het oud ijzer (naar mijn mening).
Ondanks dat het blok nog nooit geboord was, kregen ze hem met 0.04 niet helemaal schoon, maar werd het 0.06.
Ik had nog aangegeven dat als het niet ging met 0.04 dat het niet hoefde en dat ze met de slechtste moesten beginnen zodat ze de overbore wisten. Nou lang verhaal kort, ze hebben niet geluisterd en zat ik met een 0.06 blok en een flinke rekening. Hele discussie, samen uitgekomen en ik toch maar naar huis met een 0.06 overbore.
0.06 is op zich nog te doen voor normale toepassingen, maar persoonlijk zou ik niet over de 0.04 willen gaan omdat je verhalen hoort over oververhitting enz. Als dit gebeurd is veel van het onderstaande voor niets geweest. Maarja blijft een hobby...
Nieuwe zuigers:
Nieuwe nokkenas:
Alles erin:
Nieuwe lifters:
Inloop olie:
Nieuwe klepzittingen:
Schroef stud's ipv press studs:
Een vage foto van het geheel :S
Uiteraard ook een compressie test gedaan, allemaal strak op 165 psi.
Spuiten en opbouwen:
Ondanks dat het blok nog nooit geboord was, kregen ze hem met 0.04 niet helemaal schoon, maar werd het 0.06.
Ik had nog aangegeven dat als het niet ging met 0.04 dat het niet hoefde en dat ze met de slechtste moesten beginnen zodat ze de overbore wisten. Nou lang verhaal kort, ze hebben niet geluisterd en zat ik met een 0.06 blok en een flinke rekening. Hele discussie, samen uitgekomen en ik toch maar naar huis met een 0.06 overbore.
0.06 is op zich nog te doen voor normale toepassingen, maar persoonlijk zou ik niet over de 0.04 willen gaan omdat je verhalen hoort over oververhitting enz. Als dit gebeurd is veel van het onderstaande voor niets geweest. Maarja blijft een hobby...
Nieuwe zuigers:
Nieuwe nokkenas:
Alles erin:
Nieuwe lifters:
Inloop olie:
Nieuwe klepzittingen:
Schroef stud's ipv press studs:
Een vage foto van het geheel :S
Uiteraard ook een compressie test gedaan, allemaal strak op 165 psi.
Spuiten en opbouwen:
Re: 66 cabrio projectje
En zo hoort het! Hoop voor je dat de 0.06 geen koelproblemen oplevert....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Er bestaat nu koelvloeistof zonder water die geen problemen geeft als er ergens een hotspot in je blok zit (kan ver over de 100 graden). Dan zou ik die er in doen dan hoef je je daar niet druk over te maken. Even zoeken (of misschien dat Gearz dat weet? )
It's the M@DM@N.......... #>B-)