USA achterlichten op een EU stekker?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

USA achterlichten op een EU stekker?

Bericht door okp »

Vraag me niet waarom, ben met een projectje bezig. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is een (USA) achterlichtunit met USA stekker, die groter is, te converteren naar een EU stekker. En als dat niet mocht gaan, kun je dan de draden van de US stekker aansluiten op de EU stekker? En welke kleur draad gaat dan naar welke ?? Iemand een idee?
Het gaat over een unit met serienummer FR3B13B504 AH

thx

Eric
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: USA achterlichten op een EU stekker?

Bericht door Eric »

De stekker is op zich wel te vervangen natuurlijk, maar de aansturing vanuit de BCM is ook helemaal anders op de EU modellen. Je zult dus niet zomaar de sequentiële functie krijgen op de US lichten, want het EU model stuurt dat simpelweg niet aan. Om tot sequentiële werking te komen moeten de US lichten en de bekabeling van de auto ingrijpend gemodificeerd worden. Verder gaat de EU BCM over de zeik van het amperage dat de US remlichten trekken. Zodra je 1x remt valt de achterlichtfunctie uit. Dat laatste is overigens te omzeilen door de + van de achterlichtfunctie om te leggen naar de kentekenplaatverlichting.

Ik heb ooit als een van de eerste in Europa samen met Hennie Lek en HD Customs de hele conversie van een set US lichten gedaan, maar dat was nog een hele puzzel voordat we alle bugs er uit hadden. Dit was het resultaat:



Inmiddels ben ik trouwens overgestapt op een set aftermarkets van MP Concepts, dus als iemand interesse heeft in deze set, hij is beschikbaar.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: USA achterlichten op een EU stekker?

Bericht door okp »

Dat dacht ik al.
Welke set verkoop je ? stuur even een mail naar eric@okp.be

thx
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”