Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Ik zat een beetje te twijfelen of ik voor het volgende onderwerp gewoon door zou gaan in 'mijn' Red Bull verhaal, maar ik denk dat het beter is om een nieuw onderwerp te starten, omdat het dan in ieder geval makkelijker terug te vinden is.

Goed, voor mijn miniatuurauto werkjes bestel ik soms wat klein spul in China. Duurt wat langer voordat je het hebt, en is soms van iets mindere kwaliteit dan Europees spul, maar vele malen goedkoper. Als voorbeeld: een zakje miniatuurpoppetjes van 100 stuks kost inclusief porto 4 euro. Zulke poppetjes kosten op de miniatuurauto beurs al snel 1 tot 2 euro per stuk!

Voor mijn vorige grijze 2005+ heb ik destijds telescoop-motorkapsteunen (bonnet lift supports /gas struts) gekocht, kosten toen 107 euro. Waarom? Gewoon, omdat ik het leuk vond. De traditionele grote steun die je in de motorkap haakt is bij de meeste automerken denk ik al lang vervangen door telescopen.

Goed, ik besloot na de aanschaf van de auto maar eens op Ebay te kijken, en vond steunen variërend van 17 tot 120 euro......ik besloot om de steunen te kopen van 17 euro. Let wel, dit is inclusief porto! Natuurlijk, je hebt kans dat ze niet werken of het na een tijdje opgeven, maar ik vond het de moeite waard om uit te proberen.

Ook meen ik dat goederen boven de 20 of 30 euro belast zijn,en dan wordt je naderhand weer geconfronteerd met een extra rekening, niet leuk dus.

Ik heb ze rond 14 februari besteld, en zojuist ontving ik het pakket, zo'n 2 weken later dus. Op het moment van bestelling werd al gezegd dat de levertijd wat langer kon duren (was er toen al Corona....?), maar dit is dus heel schappelijk. Ook leuk, op het pak staat dat de waarde 4.52 euro is!

Ze lijken me goede kwaliteit. Ik heb geprobeerd ze handmatig in te duwen, maar er zit geen beweging in. Iemand enig idee?

Bij de montage destijds bij de 2005+ was dit een fluitje van een cent. Er zit geen papieren handleiding(wist ik) bij deze set, en je wordt verwezen naar wat onduidelijke foto's op internet. Heeft iemand al ervaring met de montage?

Afbeelding
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door edgar »

Als je het al met twee weken in huis hebt, is de kans groot dat het niet vanuit mainland China verstuurd is, maar vanuit een parts store in Europa.

Dit heeft twee grote voordelen:
1) het is veel sneller in huis
2) je hebt geen douane kosten omdat het binnen Europa gekocht is.

Ik kijk bij duurdere dingen altijd of er een leverancier of optie is om het ‘lokaal’ te verkrijgen. Zo kon ik bij mijn aliexpress robotstofzuiger kiezen uit Polen, Frankrijk of Spanje. En vanuit China natuurlijk. Deze laatste optie waa maar een beetje goedkoper, duurde langer en met het een zeer grote kans dat er douane en import heffingen bij komen.

Goed, terug naar onderwerp :-)

Heb je van je oude gasveren misschien nog een tekening of idee wat je op weg helpt? Of eens kijken bij kitjes die uit de usa komen of die online wat hebben staan?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Hoi Edgar,
Ik heb drie dingen in China besteld bij drie verschillenden verkopers (hoewel de antwoorden zie deze geven soms wel verdacht veel op elkaar lijken...). Ik kon ze alle drie tracktracen en zijn verzonden uit China. De telescopen en side louvres besteld op de 14e, en er komt nog wat dat ik besteld heb de 15e.

Wat de louvres betreft, dat kan geen moeilijkheden opleveren. Die telescopen zullen wat meer werk zijn.
De vorige telescopen op het 2005 model hadden aan de bovenzijde een groter 'opzetstuk'. Dat is het deel dat je aan de onderzijde van de motorkap schroeft. De 'gewrichten' komen daar dan HORIZONTAAL op ,en daar kan dan de telescoop ingezet worden.

Dit systeem is duidelijk anders. Zoals je ziet zitten er maar twee 'opzetstukjes'(zwart) bij. Die komen waarschijnlijk op de spatborden, maar hoe de bovenkant dan bevestigd wordt aan de motorkap, geen idee.

Een link hiervoor plaatsen lukt niet, maar als je googelt, kom je er ook. Ik zie dat de prijs ook iedere keer omlaag of omhoog wijzigt met een euro of wat:

2x Front Bonnet Lift Support Rod Gas Charged Struts For Ford Mustang 2015-2019
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 15 mar, 2020 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door peer »

Ik heb de Ford racing variant, maar die zien er redelijk hetzelfde uit. Ik kan straks wel eens kijken hoe die ook alweer zitten.

Zelf zoek ik nog gasveren voor de kofferbak zodat die zelf omhoog gaat als je op het knopje drukt. Misschien ook eens in China kijken.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door peer »

Meteen maar even naar buiten gelopen. En nee ik poets nooit onder de motor kap dus geen commentaar daarover :censored:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de andere kant moet je een gaatje maken in de accu afdekkap:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Bedankt Peer. Jij heb dus telescopen van Ford, die onder en boven die zwarte opzetsteuntjes hebben, totaal 4 dus. Ik heb er maar 2, en ze zijn niet vergeten mee te leveren, want ze staan ook niet in de in de advertentie. De steuntjes zijn dus voor op de spatborden, dat is duidelijk. Omdat het bolgewricht in de ZIJKANT van de telescoop gestoken moet worden, moet er dus aan de bovenzijde, in de motorkap dus, aan iedere kant een VERTIKAAL gat zitten, waardoor je een gewrichtje HORIZIONTAAL kunt bevestigen. Dat kan alleen maar bij een opzetstuk, dus bij het scharnier van de motorkap zelf lijkt me. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Nou, eerst maar eens even een try out. Laat ik beginnen met de bestuurderskant. Hier zit een gaatje/uitsparing in de rand van het spatbord. De meeste soorten telescopen die ik gezien heb worden hier bevestigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Laat ik aannemen dat de telescoop in volledige 'uitgerekte' stand staat als hij onbelast is.
De telescoop dus even erbij gehouden. Waar moet dan de bevestiging aan de motorkap dan komen???????
Afbeeldingbest free image hosting
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Datzelfde geldt voor de passagierskant.

Het corresponderende gat/uitsparing zit onder de afdekkap voor de accu. Daar moet je bij de meeste systemen (net als bij die van Peer) een gaatje boren in die afdekplaat, maar dat doe ik uiteraard nog even niet.

Afbeeldingimage url host

Afbeeldinglaptop testing software
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door Eric »

Ik denk dat je hier een miskoop hebt gedaan Kees. De montageplaatjes voor op de spatschermen zijn verkeerd van vorm en te klein en die voor de motorkap ontbreken in zijn geheel.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door peer »

Ik denk dat je hem verkeerd om hebt en dat het beugeltje boven moet net als bij die van mij aan de bovenkant. En dat je bolletje voor de onderkant direct op het plaatwerk monteren.


Zoals hier links onder:
Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Bedankt mannen.
Dat is inderdaad de juiste advertentie. Intussen contact met de verkoper hierover. Op het spatbord zit inderdaad geen plaatje, alleen onder de motorkap.
Het uiteinde van de telescoop is ook schuin, het gaatje waarin de bol gaat is ook schuin. Eerst even droog weer.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Parts from China - telescoop motorkapsteunen

Bericht door keesie25 »

Een uitvoerig verslag van de montage van de telescoop-steunen heb ik in het topic 'Red Bull' geplaatst.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”