66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
Re: 66 cabrio projectje
En vandaag nog wat geknutseld. Die repro vloeren hebben niet echt een geweldige pasvorm...
Maar na 1,5 dag slijpen en timmeren heb ik hem erin zitten. Ik wilde niet zomaar een grote overlap hebben maar ik wil de platen straks naadloos aan elkaar hebben zodat je er niets van kan zien, dus ze moesten goed passen. Dit is niet echt gelukt dus ik heb nog wat werk te doen. Maar hij zit nu in ieder geval erin en op een aantal plekken gehecht.
De oude vloer weghalen:
Even passen:
Gaatjes boren voor de puntlassen:
En vast hechten:
Maar na 1,5 dag slijpen en timmeren heb ik hem erin zitten. Ik wilde niet zomaar een grote overlap hebben maar ik wil de platen straks naadloos aan elkaar hebben zodat je er niets van kan zien, dus ze moesten goed passen. Dit is niet echt gelukt dus ik heb nog wat werk te doen. Maar hij zit nu in ieder geval erin en op een aantal plekken gehecht.
De oude vloer weghalen:
Even passen:
Gaatjes boren voor de puntlassen:
En vast hechten:
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Hoi Peer,
Respect voor het ondernemen van deze klus. D'r zullen nog heel wat uurtjes in gaan zitten, maar dan heb je wel een '66 Mustang cabrio van de ondergang gered.
Succes met de werkzaamheden!
Respect voor het ondernemen van deze klus. D'r zullen nog heel wat uurtjes in gaan zitten, maar dan heb je wel een '66 Mustang cabrio van de ondergang gered.
Succes met de werkzaamheden!
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer,
Vraagje;
ik heb beide inner en outer rocker panel nieuw maar deze zijn beide langszijdig open,
het is simpelweg een kwestie van een strip plat ertussen maar kun je mij laten weten wat de materiaaldikte is,
alvast bedankt ,
grts,
Jack
Vraagje;
ik heb beide inner en outer rocker panel nieuw maar deze zijn beide langszijdig open,
het is simpelweg een kwestie van een strip plat ertussen maar kun je mij laten weten wat de materiaaldikte is,
alvast bedankt ,
grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
ja, eigenlijk is het gewon een plaat die ertussen zit. Bij mij is die 2mm origineel volgens mij zelfs maar 1 of 1,5.
Ik zou deze er wel tussen doen want deze bepaald voor een groot deel de stevigheid en voorkomt doorbuigen.
Ik zou deze er wel tussen doen want deze bepaald voor een groot deel de stevigheid en voorkomt doorbuigen.
Re: 66 cabrio projectje
OK Peer,
ingeklemd tussen inner en outer zal de dikte inderdaad niet zoveel uitmaken,
ik ga kijken wat de ijzerboer heeft liggen,
Grts,
Jack
ingeklemd tussen inner en outer zal de dikte inderdaad niet zoveel uitmaken,
ik ga kijken wat de ijzerboer heeft liggen,
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Beide vloeren zitten erin, ik ben nu begonnen aan de kofferbak, 1 frame rails is vervangen, de linker vloer staat voor vanavond op het menu.
Dan hoop ik de komende dagen de rechterkant (frame en vloer) te doen en dan is de kofferbak weer nieuw.
Omdat ik toch alles vervang (inclusief vloeren, quarter pannels en wielkassen) kan ik aller er vrij makkelijk uitslijpen, maar doe het wel stuk voor stuk om nog enigsinds een referentie te hebben voor het nieuwe spul. Die restauraties op youtube waarin ze gewoon de hele achterkan ineens verwijderen en opnieuw opbouwen durf ik nog niet aan. Groote kans dat het dan allemaal minder goed aansluit en recht in elkaar zit als ik dat zo moet doen.
De volgende klus gaat de cowlvent zijn. Die was redelijk goed, maar ik aangezien ik het goed aan wil pakken ga ik hem toch vervangen.
Nu heb ik 2nog wel een vraag:
Welke kit gebruik op de overgang van de ronde doorgang te 'sealen'? Ik zie iedereen hier kit op smeren maar ik vind nergens wat voor kit dit is?
Dan hoop ik de komende dagen de rechterkant (frame en vloer) te doen en dan is de kofferbak weer nieuw.
Omdat ik toch alles vervang (inclusief vloeren, quarter pannels en wielkassen) kan ik aller er vrij makkelijk uitslijpen, maar doe het wel stuk voor stuk om nog enigsinds een referentie te hebben voor het nieuwe spul. Die restauraties op youtube waarin ze gewoon de hele achterkan ineens verwijderen en opnieuw opbouwen durf ik nog niet aan. Groote kans dat het dan allemaal minder goed aansluit en recht in elkaar zit als ik dat zo moet doen.
De volgende klus gaat de cowlvent zijn. Die was redelijk goed, maar ik aangezien ik het goed aan wil pakken ga ik hem toch vervangen.
Nu heb ik 2nog wel een vraag:
Welke kit gebruik op de overgang van de ronde doorgang te 'sealen'? Ik zie iedereen hier kit op smeren maar ik vind nergens wat voor kit dit is?
Re: 66 cabrio projectje
Als iedereen updates plaats kan ik natuurlijk niet achterblijven
Ondertussen veel gedaan weinig nuttige foto's.
Het rechter frame is vervangen, nieuw vloerdeel zit er ook in, maar er is in het verleden veel gelast aan de wielkassen en vloerdelen. Dus alles gaat eruit en nieuwe delen zijn al onderweg.
De linker framerails zit er ondertussen ook in maar dit vloerdeel is nog niet binnen:
Deze kant was zelfs nog meer werk dan de andere kant omdat ook hier al een voorgaande reparatie had plaatsgevonden. Dit zat op enorm moeilijk berijkbare plekken gelast...
Rechts voorste torquebox zit ook op z'n plek:
Nu nog de rechter afmaken en beginnen aan de cowlvent. Daarna hoop ik dat de quarter panels en de rechter trunk floor binnen is.
Mijn huidige planning is rond april de wagen klaar te hebben om te laten spuien, ben benieuwd of ik dat ga redden
Ik heb nog aardig wat tijd nodig om ook alle laspunten mooi weg te slijpen...
Ondertussen veel gedaan weinig nuttige foto's.
Het rechter frame is vervangen, nieuw vloerdeel zit er ook in, maar er is in het verleden veel gelast aan de wielkassen en vloerdelen. Dus alles gaat eruit en nieuwe delen zijn al onderweg.
De linker framerails zit er ondertussen ook in maar dit vloerdeel is nog niet binnen:
Deze kant was zelfs nog meer werk dan de andere kant omdat ook hier al een voorgaande reparatie had plaatsgevonden. Dit zat op enorm moeilijk berijkbare plekken gelast...
Rechts voorste torquebox zit ook op z'n plek:
Nu nog de rechter afmaken en beginnen aan de cowlvent. Daarna hoop ik dat de quarter panels en de rechter trunk floor binnen is.
Mijn huidige planning is rond april de wagen klaar te hebben om te laten spuien, ben benieuwd of ik dat ga redden
Ik heb nog aardig wat tijd nodig om ook alle laspunten mooi weg te slijpen...
Re: 66 cabrio projectje
keep it up!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer, strakke planning ook!
Het kofferbak moet ik ook nog doen, frame rails zijn nog goed.
Het is altijd meer werk dan je denkt
Grts,
Jack
Het kofferbak moet ik ook nog doen, frame rails zijn nog goed.
Het is altijd meer werk dan je denkt
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Dit weekend was het dan zover, beginnen aan 1 van de klusjes waar ik het meeste tegen opzag. De 'cowlvent' een bekent probleem bij deze mustang.
Als je de verhalen leest dan moet je zo'n 150 tot 200 puntlasjes doorboren om erbij te komen. In mijn geval waren het er slechts 149. Mijn puntlas frees heeft het goed gehouden, maar is nu wel op z'n einde gekomen merkte ik bij de laatste paar.
De plaatjes:
Eerst het verbindings plaatje:
149 puntlasjes verder:
De 2 rotte kanten:
Proefpassen:
Helaas past het allemaal net niet en zal ik nog wat moeten bijslijpen, maar ik kan niet verder omdat ik eerst nog een stuk van de firewall moet vervangen en deze is nog niet binnen.
Als je de verhalen leest dan moet je zo'n 150 tot 200 puntlasjes doorboren om erbij te komen. In mijn geval waren het er slechts 149. Mijn puntlas frees heeft het goed gehouden, maar is nu wel op z'n einde gekomen merkte ik bij de laatste paar.
De plaatjes:
Eerst het verbindings plaatje:
149 puntlasjes verder:
De 2 rotte kanten:
Proefpassen:
Helaas past het allemaal net niet en zal ik nog wat moeten bijslijpen, maar ik kan niet verder omdat ik eerst nog een stuk van de firewall moet vervangen en deze is nog niet binnen.
Re: 66 cabrio projectje
Dankje, het zinnetje 'waar ben ik aan begonnen' is me ook wel vaak door mijn hoofd gegaan.
Ik twijfel ook vaak of het allemaal zo 'perfect' moet. Heel veel details waar ik nu zoveel tijd in steek zie je later niets meer van. zoals het stukje waar ik nu op wacht, het buitenste stuk van de firewall is aan beide kanten rot, een stukje plat plaatwerk erin en klaar, binnen zit er tapijt voor, aan de buitenkan zit de fender erover.... Toch wil ik graag de orginele gestampte vorm erin houden en het kost allemaal niet zoveel maaja nu weer wachten tot ze leveren.
Ik twijfel ook vaak of het allemaal zo 'perfect' moet. Heel veel details waar ik nu zoveel tijd in steek zie je later niets meer van. zoals het stukje waar ik nu op wacht, het buitenste stuk van de firewall is aan beide kanten rot, een stukje plat plaatwerk erin en klaar, binnen zit er tapijt voor, aan de buitenkan zit de fender erover.... Toch wil ik graag de orginele gestampte vorm erin houden en het kost allemaal niet zoveel maaja nu weer wachten tot ze leveren.
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer,
die cowlvent is de moeite waard ik ken het klusje, bij mijn vorige 2 projecten ook verwijderd en goed behandeld,
gelukkig is die bij mijn 65 nog harstikke goed. Alleen was het inwendig schoomaken dan wel een hele klus.
Groeten,
Jack
die cowlvent is de moeite waard ik ken het klusje, bij mijn vorige 2 projecten ook verwijderd en goed behandeld,
gelukkig is die bij mijn 65 nog harstikke goed. Alleen was het inwendig schoomaken dan wel een hele klus.
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Wat is de beste behandeling? Ik dacht zelf aan ontvetten, opschuren, Spuiten met lak in de kleur van de auto en dan nod de randen met Nadenkit afmeren.