Advies over '65/'66 coupe

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

Beste forummers,

Op zoek naar een coupe van '66 of eerder, vond ik deze bij Classicmaster in Roosendaal:

https://www.classicmaster.nl/occasion/f ... occ5946704

Ik begrijp dat dit bedrijf de opvolger is van Kooren Classics en dat daar in het verleden wisselende ervaringen zijn geweest. Zijn er mensen die recent met Classicmaster te maken hebben gehad?

En misschien belangrijker: in oude topics zie ik dat jullie op basis van de foto's bij een advertentie al veel meer weten te zeggen over een auto dan ik eraan kan zien! Voor ik naar Roosendaal rij (en evt. een kenner meesleep die kant op), ben ik daarom heel benieuwd wat jullie indruk is van deze auto. :wink:
Laatst gewijzigd door SamO op do 04 apr, 2019 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door mymustang »

Goed opletten zou ik zeggen! Ik heb de mijne ook bij een handelaar gekocht en ik zou er zo mee kunnen wegrijden! Ja, tot hij thuis afgeleverd werd... nu meer dan 2jaar verder ben ik nog niet aan het rijden.
Iemand meenemen is sowieso een goede zaak.
Meet ogen is meer zien.
Succes!!
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door BullitTV »

Hi Sam,

Ik ken het bedrijf niet maar enkel naar de advertentie kijkend mis ik nog wel wat informatie, het belangrijkst denk ik voor vele welke motor ligt er precies in? de stickers en badges zeggen 289, maar is dit echt zo, en zoja, welke serie? Dit kan best veel schelen in aankoopbedrag. Zijn de motor en automaat degene die origineel bij de auto hoorde en is het daarmee number-matching? De prijs lijkt me ansich redelijk voor hoe de auto er optisch uitziet, echter geen foto's van onder gemaakt, is dit iets om je zorgen over te maken? Verbergen ze hiermee iets? Allemaal vragen die bij mij als milde kenner opkomen bij deze advertentie. Het is daarom wel aan te raden om inderdaad goed te gaan kijken, magneetje mee om te kijken of het niet een grote plamuur bende is onder de lak en eisen de auto van onder te mogen inspecteren op een brug.

Wat me verder nog een beetje opvalt is dat de lak er in eerste opzicht goed uitziet, echter heb ik af en toe het idee wat vervaging te zien wat erg jammer zou zijn voor een auto de recentelijk gespoten is. Nou is rood hier natuurlijk een erg gevoelige kleur voor maar indien de auto alsnog snel nieuw lakwerk nodig zou hebben is de prijs wel fors, of in ieder geval moet je rekenen op een forse extra investering.

Wat je kunt doen is eens navragen of ze de VIN uit de deur of achter het raam door kunnen geven zodat je kunt opzoeken wat de originele specs van de auto zijn geweest en of ze de motor/bak code kunnen achterhalen om te kijken of dit allemaal met elkaar klopt. Via de VIN kun je direct zien of de interieur en exterieur kleur nog klopt of dat dit in de loop der jaren is aangepast en het bijvoorbeeld van oorsprong een witte was met creme interieur o.i.d.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door Dakloos »

Moeilijk te zeggen vanaf foto's. Hoe vaak ik wel niet schitterende foto's van Mustangs gezien heb die in het echt verschrikkelijk tegenvallen. Eind vorige jaar nog een convertible zien staan in Brummen die er op de plaatjes heel mooi uit zag maar de zakkers in de lak zag je daar niet op. Ik mis ook foto's van de onderzijde....niet echt onbelangrijk. Volgens de beschrijving heeft de auto een lederen interieur, lijkt me stug en bij professioneel overspuiten neem je niet de spatbordbouten mee. Airco unit onder dashboard maar geen compressor onder de motorkap en nog een tiental kleine dingen. Ik vind het veel geld voor een coupe in deze staat......
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door peer »

Wat mij opvalt staat hierboven ook:
Airco unit is werkend, maar ik zie geen compressor?
'professioneel spuitwerk' ze hebben nieteens de moeite genomen de spatboarden te demonteren, motorruimte kon ook beter..
Geen foto's van de onderkant (maar dat hebben geen van zijn advertenties dus is niet meteen verdacht)

Maar het belangrijkste (voor mij) op de 3e foto zie je de achteras en het lijkt in mijn ogen dat de bouten/moeren aan de achterkant zitten. Dit is of geen orginele achteras of een achteras van een 6 cilinder. Dit wordt verdacht!

Ik zou vragen om een foto van de achteras en van de wielen zonder de wieldoppen. Daarnaast ook nog even het VIN (chassis) nummer opvragen.



Betreft vin nummer: een 66er heeft dat nog niet onder de raam.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door Gearz »

peer schreef: wo 03 apr, 2019 11:43 'professioneel spuitwerk' ze hebben nieteens de moeite genomen de spatboarden te demonteren, motorruimte kon ook beter..
De decal van de jack instructies in de kofferbak is zelfs afgeplakt geweest met spuiten, de draadboom in de deur is meegespoten en de spatbordranden zijn niet eens netjes afgeplakt maar gewoon rechtlijnig afgetaped.. Als men die moeite al niet eens genomen heeft dan zou ik me vooraleerst vragen beginnen te stellen m.b.t. hoe men met het overige is omgesprongen. Waarschijnlijk veel imitatie aftermarket Scott Drake spul er in etc.
De draadbomen lopen ook een beetje vreemd en zitten in nieuwe kunststof ommanteling
Uitkijken dus dat dit geen fixer upper is die even klaargestoomd is voor de export.
Het VIN nummer op het binnen spatbord is helaas net niet goed te lezen op de foto.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door mymustang »

Klopt allemaal wat hier tot nu toe verteld is. Niet dat ik een kenner ben, maar als je het allemaal origineel wil dan weet ik zelf niet waar je die nog gaat vinden. Bij mij zit er ook aftermarket spul op, gewoonweg omdat je het origineel niet tegenkomt of ook in slechte staat. Ik ben al blij dat mijn carrosserie in originele staat is zonder laswerk aan en dat is al heel wat! Matching numbers en goede staat, haal de centen maar boven zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies over '66 bij Classicmaster

Bericht door Dakloos »

mymustang schreef: wo 03 apr, 2019 21:04 Matching numbers en goede staat, haal de centen maar boven zou ik zeggen.
Voor bijna 23000 euro moet je toch een hele mooie 65-66 Mustang coupe kunnen vinden!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

Bedankt voor alle reacties!

Zoals Ted zegt laat de advertentie een hoop vragen open. Het VIN is net niet te lezen op de foto inderdaad. Anders had Michel inmiddels alles over de auto geweten, begrijp ik uit eerdere topics :lol:

Die meegespoten spatbordbouten vielen me ook op ja. Dat zie ik bij veel auto's die worden aangeboden. Bij een goede respray gaan die er toch echt wel af.
Die achteras is wel echt verdacht.
Leder lijkt me inderdaad onzin, ziet eruit als standaard vinyl. Die airco is ook nogal vreemd ja. Afplakken op de genoemde plekken is ook niet netjes. Het spuitwerk lijkt dus op z'n best een vraagteken.

Alles origineel hoeft niet, het gaat natuurlijk wel om auto's van meer dan 50 jaar oud. Maar een beetje kwaliteit moet toch kunnen?

Van de handelaren die hier vaak worden aangeraden, heeft alleen moviecars nu een Mustang staan die op zich geschikt zou zijn en goed lijkt (ook die meegespoten spatbordbouten zo te zien), maar poppy red is me echt te oranje.
Dakloos schreef: wo 03 apr, 2019 21:57
mymustang schreef: wo 03 apr, 2019 21:04 Matching numbers en goede staat, haal de centen maar boven zou ik zeggen.
Voor bijna 23000 euro moet je toch een hele mooie 65-66 Mustang coupe kunnen vinden!
Dat zou ik ook denken!
Voor rond de 20.000 vind ik het aanbod dat er is toch niet heel sterk. Vaak dingen op de foto's waarbij ik als leek zelfs al denk: huh, da's niet zoals het zou moeten zijn.
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door mymustang »

De mijne komt van bij movie cars! Ik ga daar voor de rest niet veel meer over zeggen!
Uitkijken en wat geluk hebben.
Er zijn nu éénmaal verborgen zaken die je niet kan zien.
Soms is dan ook een totaal project waar je voor de wagen niet teveel betaald beter. Je kan dan zelf alles onderzoeken en restaureren.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Dakloos »

Heb ook eens rondgekeken op internet maar val bijna van mijn stoel van verbazing!! Wat een prijzen en er staat er bijna niet één te koop met een beetje originele uitstraling..... :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door Aron66 »

Dakloos schreef: do 04 apr, 2019 11:15 Heb ook eens rondgekeken op internet maar val bijna van mijn stoel van verbazing!! Wat een prijzen en er staat er bijna niet één te koop met een beetje originele uitstraling..... :(
Interclassics 2019, er stond geen coupe voor onder de € 35k..
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door MAIELLO »

vind het ook een zeer dure prijs, een beetje met spek geschoten vind ik.
Ik zie op de foto bv dat de headlight aan de bestuurderskant niet ok is.
voor deze prijs verwacht je toch een perfect coupe.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door jvdiest »

Heb al veel Mustangs gezien die zijn opgeknapt voor de verkoop. Zou bij deze ook zo maar het geval kunnen zijn. Gaan kijken is altijd de beste optie.

Kwam deze tegen:
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... thirdparty

Ziet er op de foto's wel aardug uit. Prijsverschil zal er wel in zitten dat het een 6 cilinder betreft.
Gebruikersavatar
SamO
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 mar, 2019 10:41

Re: Advies over '65/'66 coupe

Bericht door SamO »

Dakloos schreef: do 04 apr, 2019 11:15 Heb ook eens rondgekeken op internet maar val bijna van mijn stoel van verbazing!! Wat een prijzen en er staat er bijna niet één te koop met een beetje originele uitstraling..... :(
Ik vind het inderdaad behoorlijk tegenvallen, wat ik online tegenkom. Super origineel hoeft voor mij dan nog niet eens! :shock:
jvdiest schreef: zo 07 apr, 2019 17:13 Kwam deze tegen:
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... thirdparty

Ziet er op de foto's wel aardug uit. Prijsverschil zal er wel in zitten dat het een 6 cilinder betreft.
Dat lijkt inderdaad een aardige prijs, maar een V8 heeft als het even kan toch echt mijn voorkeur... Dat mag dan best iets extra kosten. De meerprijs zal de auto toch ook aan waarde behouden lijkt me.

Ik heb ook eens gezocht wat er zoal te koop staat in België. Wat denken jullie van deze:
https://www.2dehands.be/autos/ford/must ... 87040.html

Aanvullende info van de verkoper:
289 2V, pertronix ontsteking. Cowl vent is in orde. Geen stuurbekrachtiging, wel rembekrachtiging. GT-lampen en rally-pac werken.
Onbekend wanneer gespoten. Auto is vorig jaar gekocht van een Nederlander, die hem had geïmporteerd uit Californië. Nog niet ingeschreven in België (maar in de tussentijd wel mee gereden door de verkoper met platen van zijn andere Mustang). US title en invoerdocumenten zitten erbij.

Aanvullende foto's bodem, carb, ontsteking en VIN:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'66 Mustang coupe - 289 - Ivy Green
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”