Heeft iemand wel eens de hydraulische pomp van de kapopener/sluiter gerepareerd of heeft meer informatie
over hoe het inwendige van het elektrisch gedeelte eruit dient te zien. Kan namelijk met geen mogelijkheid de pomp
aan de praat krijgen en de koolborstelbrug ziet er vreemd uit zonder bedrading.
Hydraulische pomp kapopener/sluiter defect
Moderator: Shelby GT-H
Re: Hydraulische pomp kapopener/sluiter defect
Revisiebedrijf voor startmotoren/dynamo's zoeken ?
Ticking away the moments that make up a dull day......
- StangFreak
- Berichten: 80
- Lid geworden op: do 27 aug, 2015 11:16
Re: Hydraulische pomp kapopener/sluiter defect
Welkom hier op het forum!
Ik ben geen expert hierin, en heb dit nooit aan de hand gehad, maar ben je er zeker van dat het aan de motor ligt? Wat ik terug heb kunnen lezen online, is dat het meestal in de pomp zit, en niet in de motor. Dit is dan vaak een kwestie van bijvullen van olie....
Als het wél echt aan de motor ligt, zou je dit kunnen bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=LAtPHANEfQo
Op www.Stangnet.com de volgende handige reactie gevonden voor je:
" you will probably find a loose wire or broken connection inside the motor. Look closely at the carbon brushes (little blocks of carbon that usually have a wire attached to them) and brush holders. Frequently the brushes will have a small hole in the outside of the motor case. This is to hold the brushes in a retracted position so the you can assemble the motor without damaging the brushes. Once the motor is assembled, you pull out the pin or paper clip and the bushes will pop into position.
Look at the field windings for broken wires or loose connections. "
Ik wens je er succes mee, en laat weten hoe het is verlopen, wellicht heb ik dat ook eens nodig in de toekomst!
Groetjes, Jan Jeroen, een andere dakloze fox bezitter
PS, post eens een foto van je auto, en stel jezelf voor, dat is leuk voor iedereen!
Ik ben geen expert hierin, en heb dit nooit aan de hand gehad, maar ben je er zeker van dat het aan de motor ligt? Wat ik terug heb kunnen lezen online, is dat het meestal in de pomp zit, en niet in de motor. Dit is dan vaak een kwestie van bijvullen van olie....
Als het wél echt aan de motor ligt, zou je dit kunnen bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=LAtPHANEfQo
Op www.Stangnet.com de volgende handige reactie gevonden voor je:
" you will probably find a loose wire or broken connection inside the motor. Look closely at the carbon brushes (little blocks of carbon that usually have a wire attached to them) and brush holders. Frequently the brushes will have a small hole in the outside of the motor case. This is to hold the brushes in a retracted position so the you can assemble the motor without damaging the brushes. Once the motor is assembled, you pull out the pin or paper clip and the bushes will pop into position.
Look at the field windings for broken wires or loose connections. "
Ik wens je er succes mee, en laat weten hoe het is verlopen, wellicht heb ik dat ook eens nodig in de toekomst!
Groetjes, Jan Jeroen, een andere dakloze fox bezitter
PS, post eens een foto van je auto, en stel jezelf voor, dat is leuk voor iedereen!
Proud owner of a 1986 mustang convertible 5.0L h.o...
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
... When your car's not perfect, but you still take full pride in it!
Re: Hydraulische pomp kapopener/sluiter defect
Voor het geval dat, ik heb nog een aantal dichte flessen originele FORD olie staan.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Hydraulische pomp kapopener/sluiter defect
Gewoon een nieuwe kopen. Die dingen kosten de kop niet.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible