Van L6 naar V8
Moderator: Shelby GT-H
Van L6 naar V8
Beste Forumleden.
Ik ben al tijd onderzoek doen naar een conversie van een L6 naar V8.
Graag wou ik eens vragen of hier mensen ervaring mee hebben.
Ik heb wel wat dingen gelezen op forum maar daar kwamen mensen alleen maar met niet doen koop je gewoon V8 of L6 is heel mooi rijden.
Ik ben gewoon opzoek naar mensen met ervaring en wat er allemaal mogelijk is.
Wat zijn de kosten hoeveel werkuren zitten hierin enzovoort.
Dit zullen zowiezo meer mensen interesseren dus deel graag jullie ervaring!
Alvast bedankt
Ik ben al tijd onderzoek doen naar een conversie van een L6 naar V8.
Graag wou ik eens vragen of hier mensen ervaring mee hebben.
Ik heb wel wat dingen gelezen op forum maar daar kwamen mensen alleen maar met niet doen koop je gewoon V8 of L6 is heel mooi rijden.
Ik ben gewoon opzoek naar mensen met ervaring en wat er allemaal mogelijk is.
Wat zijn de kosten hoeveel werkuren zitten hierin enzovoort.
Dit zullen zowiezo meer mensen interesseren dus deel graag jullie ervaring!
Alvast bedankt
Re: Van L6 naar V8
Google can be your friend:
http://www.cjponyparts.com/tech-v8-swap/a/140/
Dit zijn natuurlijk Amerikaanse prijzen, dus reken daar in NL nog maar wat euro's bij op, exclusief manuren.
http://www.cjponyparts.com/tech-v8-swap/a/140/
Dit zijn natuurlijk Amerikaanse prijzen, dus reken daar in NL nog maar wat euro's bij op, exclusief manuren.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Van L6 naar V8
Ja deze link was al bekend.
Maar misschien zijn hier de handige mensen ook wel online die dit project hebben gedaan en wat meer en beter uitleg over kunnen geven!
Maar toch super bedankt want alle info is welkom!
Maar misschien zijn hier de handige mensen ook wel online die dit project hebben gedaan en wat meer en beter uitleg over kunnen geven!
Maar toch super bedankt want alle info is welkom!
Re: Van L6 naar V8
Er zijn er hier wel een paar die dat gedaan hebben. Waaronder ikzelf met mij 66 mustang.
Tenzij je hele goede redenen hebt blijf ik bij het advies, verkoop de l6 en koop een v8 Ik was ook eigenwijs, maar ik heb er van geleerd
De kosten zijn vrij hoog aan onderdelen en eventueel uren.
Afhankelijk van het jaartal en of je het goed wil doen of niet.
De kostbare zaken:
goede! Motor
Achteras
Ophanging voor
Mogelijk andere versnellingsbak
Stuurhuis
Remmen
Uitlaat
Velgen
Tenzij je hele goede redenen hebt blijf ik bij het advies, verkoop de l6 en koop een v8 Ik was ook eigenwijs, maar ik heb er van geleerd
De kosten zijn vrij hoog aan onderdelen en eventueel uren.
Afhankelijk van het jaartal en of je het goed wil doen of niet.
De kostbare zaken:
goede! Motor
Achteras
Ophanging voor
Mogelijk andere versnellingsbak
Stuurhuis
Remmen
Uitlaat
Velgen
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Van L6 naar V8
Moet je ook niet langs de RDW na een swap?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Van L6 naar V8
Het aantal cilinders moet overeenkomen met het kenteken voor de APK. Dus je moet inderdaar naar de RDW na de motor swap. De RDW wil waarschijnlijk ook de herkomst van het V8 blok weten.Ando schreef:Moet je ook niet langs de RDW na een swap?
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 15:52
Re: Van L6 naar V8
Ik zie vaak een zoekertje passeren op marktplaat van iemand die zo'n ombouw doet.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =lr&pos=32
Ik zelf rij ook met een 6IL en ik zou enkel en alleen een V8 overwegen voor de sound, mijn dealer zei dat ik met een aangepast uitlaat systeem mijn 6 IL kan omtoveren tot een V8 sound en toch een 30-40 pk winst boeken.
Ik denk dat ik me deze winter zoiets ga laten installeren.
https://www.youtube.com/watch?v=OqC7C5pePA0
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =lr&pos=32
Ik zelf rij ook met een 6IL en ik zou enkel en alleen een V8 overwegen voor de sound, mijn dealer zei dat ik met een aangepast uitlaat systeem mijn 6 IL kan omtoveren tot een V8 sound en toch een 30-40 pk winst boeken.
Ik denk dat ik me deze winter zoiets ga laten installeren.
https://www.youtube.com/watch?v=OqC7C5pePA0
Re: Van L6 naar V8
Dat zijn nu eens echt wijze woorden, met kennis van zaken !eikeljanus schreef: mijn dealer zei dat ik met een aangepast uitlaat systeem mijn 6 IL kan omtoveren tot een V8 sound en toch een 30-40 pk winst boeken.
Aan die dealer zou ik direkt mijn beestje toevertrouwen.
Dus: niet doen... verkoop de L6 en koop een goede V8... punt.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Van L6 naar V8
Of je koopt een goeie donor auto er bij
http://link.marktplaats.nl/m1056859977
zet hier alle 6 pitter zut op en verkoop het project weer door. of verkoop alles gewoon in onderdelen.
http://link.marktplaats.nl/m1056859977
zet hier alle 6 pitter zut op en verkoop het project weer door. of verkoop alles gewoon in onderdelen.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Van L6 naar V8
Wel een leuke sound voor eem L6eikeljanus schreef: Ik denk dat ik me deze winter zoiets ga laten installeren.
https://www.youtube.com/watch?v=OqC7C5pePA0
66 coupe aut. V8 in progress
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 15:52
Re: Van L6 naar V8
Beetje off toppic ...Mustang24 schreef:Dat zijn nu eens echt wijze woorden, met kennis van zaken !eikeljanus schreef: mijn dealer zei dat ik met een aangepast uitlaat systeem mijn 6 IL kan omtoveren tot een V8 sound en toch een 30-40 pk winst boeken.
Aan die dealer zou ik direkt mijn beestje toevertrouwen.
Dus: niet doen... verkoop de L6 en koop een goede V8... punt.
Voor mij is dit de perfecte oplossing, ik ben niet opzoek naar extra vermogen want de wagen is daar niet echt op voorzien (trommelremmen rondom zonder booster). Ik ben best wel tevreden mijn mijn L6 enkel de sound kan wat beter maar om mijn eigen mustang weg te doen en vele euro's op te leggen voor terug een onbekende wagen... dat is het me niet waard.
Ik wou enkel en alleen maar aantonen dat je ook wel een mooie sound uit een l6 krijgt en dit was misschien voor de toppic starter ook een mogelijkheid.
Zelf zou ik zo'n ombouw niet aanraden en inderdaad de l6 verkopen een een goeie V8 aanschaffen
Re: Van L6 naar V8
Wat een WRAK zeg.....dat ze daar 8900 euro voor durven vragen!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Van L6 naar V8
ach ja vragen staat vrij toch?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Van L6 naar V8
30 tot 40 PK? Nou, die heeft er verstand van. 3 tot 4 PK komt dichter in de buurt als hij alles goed afsteld. Anders ben je er zo maar 10 kwijt...Mustang24 schreef:Dat zijn nu eens echt wijze woorden, met kennis van zaken !eikeljanus schreef: mijn dealer zei dat ik met een aangepast uitlaat systeem mijn 6 IL kan omtoveren tot een V8 sound en toch een 30-40 pk winst boeken.
Aan die dealer zou ik direkt mijn beestje toevertrouwen.
Dus: niet doen... verkoop de L6 en koop een goede V8... punt.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl