Radio valt weg na starten motor
Moderator: Shelby GT-H
Re: Radio valt weg na starten motor
Laatste poging om het niet functioneren van de radio met lopende motor op te lossen: Alle pluskabels afplakken met aluminium tape. Het schijnt namelijk wel eens voor te komen dat HEI ontsteking er voor zorgt dat al het andere 'signaal' wordt weggedrukt. Dit zou je met aluminium om de kabels moeten kunnen uitsluiten. Ik ben erg benieuwd. Het spookt qua radio in ieder geval in de auto, want zelfs als je de radio op een losse accu aansluit (door in geen enkele manier meer verbonden met de Mustang) wordt valt hij toch uit zodra de auto loopt en er wat gas wordt gegeven. Aangezien de kabels natuurlijk wel gewoon door het motorruim lopen, ondanks een externe stroombron zou de bovenstaande theorie hopelijk de laatste en meteen enige werkende redding zijn!
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Definieer dat uitvallen nog eens als je wilt. Valt display uit, zijn voorgrprogrammeerde zenders weg uit geheugen, valt ontvangst radiostation of stations weg ( geen fm signaal), valt geluid uit.
Alutape en spanningvoerende draden vind ik een spannende combi. Zoals jij het stelt gaat het hier om rf signaal wat op de voedingsspanning instraalt. Kan, maar dan zou je eerder naar andere bougiekabels moeten kijken (rf of noise suppression kabels). Of, deze rf noise straalt in op de antenne kabel en drukt de zenders weg.
Heb je ook al gekeken naar de antenne situatie?
Alutape en spanningvoerende draden vind ik een spannende combi. Zoals jij het stelt gaat het hier om rf signaal wat op de voedingsspanning instraalt. Kan, maar dan zou je eerder naar andere bougiekabels moeten kijken (rf of noise suppression kabels). Of, deze rf noise straalt in op de antenne kabel en drukt de zenders weg.
Heb je ook al gekeken naar de antenne situatie?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Hi Edgar,
Dat uitvallen is lastig te omschrijven maar hierbij een poging:
Het geluid valt weg
De FM frequentie valt wel (ook eventueel ruis bij niet bestaande frequenties)
De USB/SD functionaliteit geeft storing aan en werkt dus niet meer
De radio blijft wel te bedienen, het display blijft dus ook aan echter krijg je dus overal storing op, of geen response. De display stopt ook met radio weergave, en toont enkel nog de tijd (behalve als je andere zender probeert te zoeken dan zie je tijdelijk de FM frequentie staan, hij zoekt ook niet meer automatisch naar de eerst volgende frequentie maar je moet blijven draaien tot je zelf iets vind (wat lastig is want je hoort niets)).
We hebben ook de radio open gehaald om de remote antenne te verwijderen, en het infrarood ontvangertje af te plakken zodat er geen signalen via de remote antenne of infrarood ontvanger kunnen storen. Naast natuurlijk alles wat hierboven al een keer benoemd en geprobeerd is overigens.
Dat uitvallen is lastig te omschrijven maar hierbij een poging:
Het geluid valt weg
De FM frequentie valt wel (ook eventueel ruis bij niet bestaande frequenties)
De USB/SD functionaliteit geeft storing aan en werkt dus niet meer
De radio blijft wel te bedienen, het display blijft dus ook aan echter krijg je dus overal storing op, of geen response. De display stopt ook met radio weergave, en toont enkel nog de tijd (behalve als je andere zender probeert te zoeken dan zie je tijdelijk de FM frequentie staan, hij zoekt ook niet meer automatisch naar de eerst volgende frequentie maar je moet blijven draaien tot je zelf iets vind (wat lastig is want je hoort niets)).
We hebben ook de radio open gehaald om de remote antenne te verwijderen, en het infrarood ontvangertje af te plakken zodat er geen signalen via de remote antenne of infrarood ontvanger kunnen storen. Naast natuurlijk alles wat hierboven al een keer benoemd en geprobeerd is overigens.
Mustang Coupe 289 '68
En je had hem ook al in je auto op een separate accu laten draaien he? En dat gaf geen verschil.
Ik kan alleen nog als oorzaak aan rf noise denken vanuit je ontsteking. Bougiekabels die als stoorzender werken. Via instraling op antenne draad of op voedingsdraden. Maar het begint wel een bizar verhaal te worden onderhand zeg.
Er is een heel kleine kans dat je unit gewoon stuk is. Het zijn aardige radioos maar naar mijn idee verschrikkelijk kwetsbaar. Wij hadden er eentje in de Triumph en die gaf het ook zo ineens op. Uiteindelijk een andere head unit geplaatst. Op andere fora lees je ook het nodige over deze radioos.
Zelf heb ik het niet aangedurft om deze radio te gaan gebruiken. Ik had gelukkig nog een plastic onderbouw bak voor din autoradioos. Daar uiteindelijk een Caliber RCD in gezet. Indertijd nog geen honderd euro bij mediamarkt.
Ik kan alleen nog als oorzaak aan rf noise denken vanuit je ontsteking. Bougiekabels die als stoorzender werken. Via instraling op antenne draad of op voedingsdraden. Maar het begint wel een bizar verhaal te worden onderhand zeg.
Er is een heel kleine kans dat je unit gewoon stuk is. Het zijn aardige radioos maar naar mijn idee verschrikkelijk kwetsbaar. Wij hadden er eentje in de Triumph en die gaf het ook zo ineens op. Uiteindelijk een andere head unit geplaatst. Op andere fora lees je ook het nodige over deze radioos.
Zelf heb ik het niet aangedurft om deze radio te gaan gebruiken. Ik had gelukkig nog een plastic onderbouw bak voor din autoradioos. Daar uiteindelijk een Caliber RCD in gezet. Indertijd nog geen honderd euro bij mediamarkt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Inmiddels ervoor gekozen om een andere radio in het dashboard kastje te monteren. De RetroSound was op geen enkele manier aan de praat te houden, ook niet met ingetapte bedrading, e.d. Hij blijft maar wegvallen zodra je gaat rijden. De nieuwe radio in het dashboard heeft daar geen problemen mee dus dat loopt lekker. De Retrosound zit er nu in voor de looks en de klok, de andere voor het geluid.
Mustang Coupe 289 '68
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Toch raar, je zou toch denken dat die radio niet goed is. Er worden er zoveel verkocht er kan er best een defecte tussen zitten.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl