The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Moderator: Shelby GT-H
The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Laatst gewijzigd door aart op di 16 jun, 2015 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf
Om eerlijk te zijn vind ik het maar een ranzige vieze stink diesel.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 19 mei, 2015 20:52
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Nice movie
Als je een liefhebber bent van koppel dan gewoon een Diesel. Ach het ruikt anders dan benzine..
Zoals ze zeggen Horsepower sells cars. Torque wins races
Doe mij maar een dikke diesel met turbo's
https://www.youtube.com/watch?v=C7KpE_ag0Us
En in de US hebben ze het ook wel begrepen..
https://www.youtube.com/watch?v=QN-0dgfNOpY
Als je een liefhebber bent van koppel dan gewoon een Diesel. Ach het ruikt anders dan benzine..
Zoals ze zeggen Horsepower sells cars. Torque wins races
Doe mij maar een dikke diesel met turbo's
https://www.youtube.com/watch?v=C7KpE_ag0Us
En in de US hebben ze het ook wel begrepen..
https://www.youtube.com/watch?v=QN-0dgfNOpY
"Only Dead Fish Go With The Flow"
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Torque is compleet waardeloos zonder horsepower en vice versa.
Het landspeed record staat nog altijd op naam van een jet powered car en niet op naam van een vrachtwagen.
Het landspeed record staat nog altijd op naam van een jet powered car en niet op naam van een vrachtwagen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Horsepower is toch torque plus factor tijd?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Horsepower is eigenlijk helemaal niet te meten bij een motor aangezien het een roterende beweging van de krukas betreft en geen lineaire beweging, het is echter wel te berekenen als je de juiste andere variabelen waaronder torque (koppel) weet (Dit is ook wat een engine dyno doet). Torque is wel te berekenen aangezien we dit juist meten bij een roterende beweging, Torque (koppel) is de neiging van een kracht om een object te roteren rond een as.
Onder de 5252rpm is de hoeveelheid koppel (torque) van elke motor altijd hoger dan de hoeveelheid vermogen (horsepower).
Boven de 5252rpm is de hoeveelheid vermogen (horsepower) van elke motor altijd hoger dan de hoeveelheid koppel (torque).
Bij 5252rpm zullen de koppel en vermogens getallen altijd gelijk zijn.
Heel simpel gesteld, Torque/koppel is wat massa in beweging brengt, Horsepower/paardenkracht is wat massa in beweging houdt.
Hoe meer massa je moet verplaatsen hoe meer koppel je nodig hebt.
Het relatief "hogere" koppel onderin bij een Dieselmotor komt met name door de hogere compressieverhouding en een compressieslag met enkel lucht (geen kans op vroegtijdige ontbranding) in plaats van een brandstof/lucht mengsel. Nadeel van de dieselmotor is dat de effectieve powerband heel erg smal is in vergelijking met een benzine of zelfs LPG motor waardoor er verhoudingsgewijs snel massa in beweging kan worden gebracht maar de horsepower vaak ontbreekt om te kunnen door accelereren (RPM) wat een diesel geschikt maakt om zware massa te trekken (Caravans,trucks,trailers, zwaardere wagens, fullsizers etc.) maar minder geschikt maakt voor relatief lichte high performance voertuigen die snel op gang zijn doordat er minder massa in beweging hoeft te worden gebracht.
Michel.
Horsepower = torque x RPM : 5252 (waarbij 5252 de constante is)Ando schreef:Horsepower is toch torque plus factor tijd?
Onder de 5252rpm is de hoeveelheid koppel (torque) van elke motor altijd hoger dan de hoeveelheid vermogen (horsepower).
Boven de 5252rpm is de hoeveelheid vermogen (horsepower) van elke motor altijd hoger dan de hoeveelheid koppel (torque).
Bij 5252rpm zullen de koppel en vermogens getallen altijd gelijk zijn.
Heel simpel gesteld, Torque/koppel is wat massa in beweging brengt, Horsepower/paardenkracht is wat massa in beweging houdt.
Hoe meer massa je moet verplaatsen hoe meer koppel je nodig hebt.
Het relatief "hogere" koppel onderin bij een Dieselmotor komt met name door de hogere compressieverhouding en een compressieslag met enkel lucht (geen kans op vroegtijdige ontbranding) in plaats van een brandstof/lucht mengsel. Nadeel van de dieselmotor is dat de effectieve powerband heel erg smal is in vergelijking met een benzine of zelfs LPG motor waardoor er verhoudingsgewijs snel massa in beweging kan worden gebracht maar de horsepower vaak ontbreekt om te kunnen door accelereren (RPM) wat een diesel geschikt maakt om zware massa te trekken (Caravans,trucks,trailers, zwaardere wagens, fullsizers etc.) maar minder geschikt maakt voor relatief lichte high performance voertuigen die snel op gang zijn doordat er minder massa in beweging hoeft te worden gebracht.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 19 mei, 2015 20:52
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Gearz schreef:Torque is compleet waardeloos zonder horsepower en vice versa.
Het landspeed record staat nog altijd op naam van een jet powered car en niet op naam van een vrachtwagen.
Het is maar een gezegde... niet te serieus nemen.. het is maar een uitspraak volgens mij van de Oude Enzo Ferrari.. maar ja die vliegen alleen maar in de fik
Oh ja volgens mij denken ze er bij Audi/Peugeot anders over qua diesels en lichte sport auto's. En zijn ze er redelijk succesvol mee
https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_908_HDi_FAP
Laatst gewijzigd door huistijger op do 18 jun, 2015 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Only Dead Fish Go With The Flow"
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
zie mijn onderschrift
Ticking away the moments that make up a dull day......
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Gelukkig zijn de diesels tegenwoordig wat betrouwbaarder dan vroeger. Thuis 3 Mondeo's gehad (lease), wat een ellende...
Verder past een Diesel naar mijn idee niet bij een Mustang. Maar ieder zijn ding natuurlijk
Verder past een Diesel naar mijn idee niet bij een Mustang. Maar ieder zijn ding natuurlijk
1970 Mustang Hardtop
Re: The cumstang, twin turbo cummins mustang, gaaf geluid
Zullen we het maar op een uitspraak van Caroll Shelby houden.huistijger schreef: Het is maar een gezegde... niet te serieus nemen.. het is maar een uitspraak volgens mij van de Oude Enzo Ferrari..
Dat is appels met peren vergelijken..We hebben het hier over een wagen die enkel en alleen ontwikkeld is voor endurance races, en endurance (bedrijfszekerheid) dat is nou het enige waar diesels echt goed in zijn, ze hebben er de regels zelfs speciaal voor moeten veranderen zodat men Diesels kon racen die meekonden met de benzine wagens die zich aan veel strengere restricties moeten houden.huistijger schreef:Oh ja volgens mij denken ze er bij Audi/Peugeot anders over qua diesels en lichte sport auto's. En zijn ze er redelijk succesvol mee
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.