Een elektrische benzinepomp, in serie met de mechanische...
Waarom ? Als hij in de winter wat langere tijd stilstaat, en ik moet dan starten, duurt het lang voordat de bowls terug gevuld zijn met verse benzine.
Bij de GTA vroeger was dat geen probleem, want daar spoot ik door de bowl-vents met een soort injectiespuit wat benzine in tot die vol waren, en dan starten.
Met Tweety gaat dat niet want de carburator zit ingesloten in de supercharger, dus no way !
Ook bij lang starten worden de kabels extra belast want de batterij staat in de koffer...
Daarom mijn idee, om in serie met de mechanische pomp een klein elektrisch pompje te zetten, bedienbaar via een schakelaar, om die even op te zetten zodat de bowls gevuld worden, en dan mag die voor de rest blijven afstaan en doet de mechanische haar werk (speciale pomp met een drukleiding gekoppeld aan de supercharger).
Meestal worden die pompjes vlak na de benzinetank gezet (push type) maar kan ook vlak voor de carburator (pull type).
Dus mijn vraag: is er iemand die dat al gedaan heeft, en zo ja, de ervaringen daarmee... en foto's...
Emiel