Mustang 2 1978
Moderator: Shelby GT-H
Mustang 2 1978
Ik heb over een maand een mustang 2 aangekocht met 2.8 V6 motor.
Wanneer deze een tijd stilstaat moet ik altijd een beetje benzine in de carburator gieten en start hij direct.
Aan wat zou dit kunnen liggen. Er staat een motorcraft carburator op typeD7ZEAEA.
Ik ben dit wat gaan opzoeken en weet dat er een powervalve in de vlotterkamer onderaan zit. Zou deze lekken?
Ook bij het gasgeven aarzelt hij. De vorige eigenaar zij dat hij vroeger vlot startte maar heeft blijkbaar ook het membraan van de acceleratiepomp vervangen en alles eens doorgeblazen. Maar heeft dit niet meer problemen veroorzaakt?
Wanneer deze een tijd stilstaat moet ik altijd een beetje benzine in de carburator gieten en start hij direct.
Aan wat zou dit kunnen liggen. Er staat een motorcraft carburator op typeD7ZEAEA.
Ik ben dit wat gaan opzoeken en weet dat er een powervalve in de vlotterkamer onderaan zit. Zou deze lekken?
Ook bij het gasgeven aarzelt hij. De vorige eigenaar zij dat hij vroeger vlot startte maar heeft blijkbaar ook het membraan van de acceleratiepomp vervangen en alles eens doorgeblazen. Maar heeft dit niet meer problemen veroorzaakt?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Mustang 2 1978
Je zou de carburateur eens uit elkaar kunnen halen en schoonmaken.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Mustang 2 1978
je vlotterkamer zal zich moeten vullen als die lang stil heeft gestaan. Bij sommige carburateurs is de vlotter kamer sneller leeg verdampt dan bij andere. Gewoon eens doorstarten totdat de benzine pomp de vlotterkamer heeft gevuld. Dan zal die wel aanslaan toch?
heb je dat wel eens geprobeerd?
heb je dat wel eens geprobeerd?
Re: Mustang 2 1978
Hij blijft wel draaien dus ik verdenk niet de brandstofpomp.Ik zal eens proberen zonder benzine erin te gieten
Re: Mustang 2 1978
welkom op het Forum, mede II-rijder! heb je ook foto's van je ride?
zijn we gek op!
Harry
zijn we gek op!
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Mustang 2 1978
Welke soort benzine mag ik gebruiken voor een 2,8V6. Is dit euro 98 of 95 en moet ik er een loodvervanger aan toe voegen ?
Re: Mustang 2 1978
ik giet er doodnormale euro 95 in zonder loodvervanger. nog nooit problemen mee gehad. en ja mijn Tweetjes starten ook niet altijd even vlot. als ik er meer mee rijd starten ze beter op, dan wanneer je eens in de maand rijdt. het 'euvel' speelt wel meer op bij Twee's is mijn idee.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Mustang 2 1978
hier een paar foto's
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 2 1978
Waar??
gr
gr
Re: Mustang 2 1978
Om mijn mustang in orde te krijgen voor de keuring ben ik begonnen met het vervangen van mijn banden. De maat 195/70 HR 13 is blijkbaar niet meer te vinden en ik heb dan 185/70 HR 13 gestoken. Nu merk ik dat de één van de schijfremmen vooraan nogal sterk gegroefd is. Waar kan ik nieuwe schijven kopen. ook Via mij serienummer weet ik ondertussen dat mijn mustang een type Mach 1 is. Er staat echter geen embleem onder de deur.
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 2 1978
Geef ff je VIN (Vehicle Identification Number) aan de bestuurderskant achter het voorraam.
Dan kan het gecheckt worden of je een Mach 1 hebt.
BTW, je foto's heb ik nog niet kunnen vinden.....
gr
Dan kan het gecheckt worden of je een Mach 1 hebt.
BTW, je foto's heb ik nog niet kunnen vinden.....
gr
Re: Mustang 2 1978
De Vin code is: 7F05Z173885.
Gr
Gr
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang 2 1978
7F05Z173885 :
7 = 1977
F = Dearborn Michigan
05 = hatchback Mach 1
Z = 2.8 l 104 HP 6 cylinder
173885 = sequential unit number
Is dus een 77-er Mach 1.
Gooi de foto's er nog ff op. Kunnen we verder kijken.
gr
7 = 1977
F = Dearborn Michigan
05 = hatchback Mach 1
Z = 2.8 l 104 HP 6 cylinder
173885 = sequential unit number
Is dus een 77-er Mach 1.
Gooi de foto's er nog ff op. Kunnen we verder kijken.
gr
Re: Mustang 2 1978
https://imageshack.com/i/ipNkyL6Nj" onclick="window.open(this.href);return false;