Aankoop advies.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Obivion
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 23 feb, 2015 20:47

Re: Aankoop advies.

Bericht door Obivion »

De grijze blijft zeker in zicht. Maar echt niet voor die prijs. Ik zou daar hooguit 4000 voor over hebben en met verse APK natuurlijk. Meer is echt belachelijk.

Dennis
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Aankoop advies.

Bericht door fuel66 »

Ik denk ook dat je door de cabrio keuze van ons forumlid op de juiste weg bent, temeer omdat je er zeker van kan uitgaan dat er zeer veel liefde in zijn Stang zit, tis ook nog eens een prima vent weet ik uit ervaring :)

Verder sluit ik mij aan wat waarde etc, aangaat wat bovenstaande collega`s al vertellen, Trouwens ik had mijn Stang
All Risk verzekerd met een dagwaarde van 7000 euro ( v6 bj. 1995), en ik moet je zeggen dat ik daar nooit spijt van heb gehad, temeer omdat er tot 2x maal toe van die klootzakjes zijn geweest die het op de 1 of andere manier niet konden hebben dat je iets anders rijd dan bijv. Golf ofzo, wat resulteerde in krassen over de gehele auto!.

Dus informeer bij de verzekeraars hiernaar, kan geen kwaad.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aankoop advies.

Bericht door Mack »

Je moet de auto eigenlijk verzekeren met een taxatierapport, dan is de auto verzekerd voor die specifieke auto en niet voor het type Mustang algemeen.

Een V8 cabrio is natuurlijk meer waard van een V6 coupe. Waar je rekening mee moet houden als je de cabrio verkiest boven de coupe is 1) je brandstofverbruik en 2) mogelijkheid tot stalling.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Obivion
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 23 feb, 2015 20:47

Re: Aankoop advies.

Bericht door Obivion »

Brandstof verbruik is van minder belang. De auto is als tweede auto/hobby. Stalling is geen probleem, ik heb een garage aan mijn huis.

Dennis
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Aankoop advies.

Bericht door Nirwan »

De prijs lijkt mij ook aan de hoge kant inderdaad. zou eerder denken aan rond de € 5000 Het gaat hier trouwens sowieso om Miles te zien aan de teller. Maar 70000 Miles is echt niet veel voor dit blok hoor. Ik heb inmiddels 130.000 miles op de teller en blok loopt nog steeds prima. Onderhoud is daarbij uiteraard wel belangrijk.

De uitlaat lijkt mij nog standaard, en dat is vaak het eerste wat aangepast word. Mogelijk is de auto dus niet aangepast en nog helemaal standaard. Dat zou kunnen betekenen dat het een auto is geweest van een liefhebber die niet zelf sleutelde, of dat de eigenaar het niet belangrijk vond en standaard voldoende vond. Hopelijk heeft hij dan zijn beurten wel op tijd gehad. Dus onderhoudshistorie is wel belangrijk bij deze auto.
De velgen zijn niet standaard bij deze auto, nu heb ik zelf ook geen standaard velgen maar mustang velgen van een 2005 GT. en daarmee heb ik dus een uitslag probleem, inmiddels verholpen door verbreders, maar check bij deze auto dus ook even de volledige uitslag of het niet aanloopt tegen het chassis.

Verder is dit model prima te gebruiken als dagelijkse rijder, de mijne staat het hele jaar buiten en met wat onderhoud en winterpreventie kan dat met gemak. Verder heb ik nog niet veel problemen ervaren, wat ik al zei een goed onderhouden blok blijft goed lopen.

Waar woon je ? Als het een beetje in het noorden is kun je een keer meerijden/proefrijden in mijn V6.

Veel plezier met de zoektocht en mocht je verdere vragen hebben, stel ze vooral of PB me even.

Groet,
Nirwan
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Aankoop advies.

Bericht door Mack »

Obivion schreef:Brandstof verbruik is van minder belang. De auto is als tweede auto/hobby. Stalling is geen probleem, ik heb een garage aan mijn huis.

Dennis
In dat geval lijkt het me zo klaar als een klontje, zeker als je vrouw en dochter ook nog de voorkeur geven aan de cabrio.

Opgelost! :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Aankoop advies.

Bericht door fuel66 »

+1
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”