Vraagje over limited slip en andere ratio

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

Hi mustangvriendjes,

Betreffende over men 351cleveland met c4 aut transmissie
Ik ben aan het overwegen om een auburn limitid slip te plaatsen raden jullie dit me aan of niet ? En zoja kan ik even goed iets aan de ratio doen of niet ? Ik heb nu een 2.79.
Ik heb net een test gedaan voor de toeren en dit is het resultaat.
Neutraal 600 rpm
50km/u 1200 rpm
70km/u 1600 rpm
90km/u 2000 rpm
100km/u 2200 rpm
120km/u 2800 rpm
140km/u 3200 rpm

Alvast bedankt

Greetz

Ken
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Mitch »

Zit bij jou een 6 cil as er onder of een van een V8 daar moet je wel ff rekening mee houden. ..


Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door 65-fastback »

advies voor jou:

limited slip; Detroit locker
dan een 3.25, mocht je bijna geen snelweg rijden max een 3.50.

En check of je een 8 inch of 9 inch as hebt voor je iets besteld ;-)
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

8inch en v8
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

Enja ik doe wel redelijk soms snelweg :)
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door peer »

65-fastback schreef:advies voor jou:

limited slip; Detroit locker
dan een 3.25, mocht je bijna geen snelweg rijden max een 3.50.

En check of je een 8 inch of 9 inch as hebt voor je iets besteld ;-)

Ik zou ook voor een 3.25 Detroit locker gaan (truetrac).


Zelf heb ik een 3.5 detroit locker, maar dit is teveel voor de snelweg.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Dieselhead »

Dit is ook wel interessant om te lezen

https://www.fordmuscle.com/archives/200 ... ndex.shtml
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door tminus3 »

E worden nu wat termen onterecht door elkaar gebruikt volgens mij.
Ten eerste is een Detroit Locker geen limited slip differentieel, maar zoals de naam al zegt een locker oftewel sper. Het differentieel is dus of helemaal open, of compleet gelockt, afhankelijk van belasting. Dit zou daarom niet mijn eerste keus zijn voor op straat.

Een Traction Lok is de Ford naam voor een traditioneel limited slip differentieel met koppelingsplaten, zoals Ford al jaren levert in o.m. de Mustang. Leverbaar voor 8, 8.8 en 9"

Ten slotte is een TrueTrac differentieel niet hetzelfde als een Detroit locker. Het is een Torsen differentieel wat het meeste vermogen stuurt naar het wiel met de meeste grip. TORque SENsing dus, en werkt met wormwielen in het differentieel.

Voor op straat zou ik een Traction Lok of TrueTrac kiezen met 3.25 of als je hoge banden hebt 3.50. Toerental reken je makkelijk uit; 2800:2.8x3.25= 3250tpm
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Dieselhead »

Je vergeet de equa locker nog ;-) dat is ook een limited slip gebruikt in de mustang.

Mijne had het er op zitten maar helaas is die dat in z'n lange leven verloren en heb er nu gewoon een 67'r onderzitten.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door peer »

tminus3 schreef:E worden nu wat termen onterecht door elkaar gebruikt volgens mij.
Ten eerste is een Detroit Locker geen limited slip differentieel, maar zoals de naam al zegt een locker oftewel sper. Het differentieel is dus of helemaal open, of compleet gelockt, afhankelijk van belasting. Dit zou daarom niet mijn eerste keus zijn voor op straat.

Een Traction Lok is de Ford naam voor een traditioneel limited slip differentieel met koppelingsplaten, zoals Ford al jaren levert in o.m. de Mustang. Leverbaar voor 8, 8.8 en 9"

Ten slotte is een TrueTrac differentieel niet hetzelfde als een Detroit locker. Het is een Torsen differentieel wat het meeste vermogen stuurt naar het wiel met de meeste grip. TORque SENsing dus, en werkt met wormwielen in het differentieel.

Voor op straat zou ik een Traction Lok of TrueTrac kiezen met 3.25 of als je hoge banden hebt 3.50. Toerental reken je makkelijk uit; 2800:2.8x3.25= 3250tpm

shit je hebt helemaal gelijk... ik ben in de war omdat ik op de ene een detroit truetrac heb en de andere een detroit locker.... een detroit locker truetract kan dus ook niet ;)

hier heb je nog wat extra info: http://www.eaton.com/ecm/groups/public/ ... 128302.pdf
Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

tminus3 schreef:E worden nu wat termen onterecht door elkaar gebruikt volgens mij.
Ten eerste is een Detroit Locker geen limited slip differentieel, maar zoals de naam al zegt een locker oftewel sper. Het differentieel is dus of helemaal open, of compleet gelockt, afhankelijk van belasting. Dit zou daarom niet mijn eerste keus zijn voor op straat.

Een Traction Lok is de Ford naam voor een traditioneel limited slip differentieel met koppelingsplaten, zoals Ford al jaren levert in o.m. de Mustang. Leverbaar voor 8, 8.8 en 9"

Ten slotte is een TrueTrac differentieel niet hetzelfde als een Detroit locker. Het is een Torsen differentieel wat het meeste vermogen stuurt naar het wiel met de meeste grip. TORque SENsing dus, en werkt met wormwielen in het differentieel.

Voor op straat zou ik een Traction Lok of TrueTrac kiezen met 3.25 of als je hoge banden hebt 3.50. Toerental reken je makkelijk uit; 2800:2.8x3.25= 3250tpm
Merci voor de reactie !
Wat raad je aan voor men 8 inch en c4 en 351 cleveland ?
Bandenmaat is 235/50 r17 en wat heb ik allemaal nodig en waar best bestellen ?

Bedankt !
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Gearz »

Ken Van Accolyen schreef: Wat raad je aan voor men 8 inch en c4 en 351 cleveland ?
Een 9 inch om mee te beginnen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

Gearz schreef:
Ken Van Accolyen schreef: Wat raad je aan voor men 8 inch en c4 en 351 cleveland ?
Een 9 inch om mee te beginnen.

Michel.
Ik blijf bij men 8 ik wil gwn weten wak allemaal nodig heb :)
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door tminus3 »

Een 9" diff is leuk om te hebben, maar niet meteen noodzakelijk omdat er een 351c in je auto ligt. Tenzij daar 500pk ofzo uitkomt.

Je kunt een kant en klaar 8" diff incl carrier, gears, yoke etc kopen bij specialisten als Currie, Moser of Stange. Of bij diverse verkopers op eBay (mits een goede reputatie):

http://m.ebay.com/itm/261778313695?nav=SEARCH

Dan heb je verder alleen een paar pakkingen, olie en evt een flesje friction modifier nodig.

Of zelf een Trak Lok differentieel, tandwielen, lagers etc bestellen om het zelf te doen. Daar is wel specialistische kennis en gereedschap voor nodig, dus niet zomaar aan beginnen.

In NL zit verder nog Progear die het werk ook kunnen doen tegen een mijns inziens pittige prijs, en op het AAP forum weet ik nog iemand (Brabant of omstreken) die ook veel van dat soort werk doet.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Ken Van Accolyen
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
Locatie: Knokke-Heist

Re: Vraagje over limited slip en andere ratio

Bericht door Ken Van Accolyen »

tminus3 schreef:Een 9" diff is leuk om te hebben, maar niet meteen noodzakelijk omdat er een 351c in je auto ligt. Tenzij daar 500pk ofzo uitkomt.

Je kunt een kant en klaar 8" diff incl carrier, gears, yoke etc kopen bij specialisten als Currie, Moser of Stange. Of bij diverse verkopers op eBay (mits een goede reputatie):

http://m.ebay.com/itm/261778313695?nav=SEARCH

Dan heb je verder alleen een paar pakkingen, olie en evt een flesje friction modifier nodig.

Of zelf een Trak Lok differentieel, tandwielen, lagers etc bestellen om het zelf te doen. Daar is wel specialistische kennis en gereedschap voor nodig, dus niet zomaar aan beginnen.

In NL zit verder nog Progear die het werk ook kunnen doen tegen een mijns inziens pittige prijs, en op het AAP forum weet ik nog iemand (Brabant of omstreken) die ook veel van dat soort werk doet.
Bedankt zit er daar dan ook een limited slip of sper in ?
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”