Aansluiten G3 alternator
Moderator: Shelby GT-H
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Aansluiten G3 alternator
Heren,
Ik heb een tijdje geleden een G3 alternator overgenomen. Ook heb ik op e-bay een setje besteld om deze aan te kunnen sluiten. Gister heb ik de alternator geplaatst en wilde hem ook aan sluiten maar het schema wat was meegeleverd klopt niet helemaal met de situatie zoals hij bij mij is.
Op de oude alternator zaten drie draden. Een dikke zwarte met stofkap die op de 'batt' aansluiting zat. Een groene met rode draad die op de 'fld' aansluiting zat en een dunne zwarte die op de 'grd' aansluiting zat.
Op de G3 alternator zitten 2 stekkers en een bout aansluiting. Een stekker heet de ASI stekker en heeft 3 draden die eruit komen. Een gele ,een wit met zwarte draad (middelste draad) en een groene draad. De andere stekker is een enkele stekker met een witte draad. Die enkele stekker moet ik verbinden met de wit met zwarte draad van de ASI stekker. Dat stukje snap ik nog. De dikke zwarte draad moet op de boutaansluiting vermoed ik. En de gele draad van de ASI stekker moet ik daar ook op aansluiten. Maar dan hou ik nog wel de groene draad over aan de ASI stekker en de groen met rode draad van mijn draadboom.
Ik heb dit schema gebruikt om alles aan te sluiten.
http://allwiring.blogspot.nl/2013/05/al ... grams.html
Wie kan me vertellen wat ik moet doen met de groene draad van de ASI stekker en de groen rode draad van mij draadboom? Moet ik deze doorverbinden of juist ertussen uit halen of wat anders? Het is me helaas niet helemaal duidelijk hoe dit nu moet zitten.
Alvast bedankt!
Groet Flip
Ik heb een tijdje geleden een G3 alternator overgenomen. Ook heb ik op e-bay een setje besteld om deze aan te kunnen sluiten. Gister heb ik de alternator geplaatst en wilde hem ook aan sluiten maar het schema wat was meegeleverd klopt niet helemaal met de situatie zoals hij bij mij is.
Op de oude alternator zaten drie draden. Een dikke zwarte met stofkap die op de 'batt' aansluiting zat. Een groene met rode draad die op de 'fld' aansluiting zat en een dunne zwarte die op de 'grd' aansluiting zat.
Op de G3 alternator zitten 2 stekkers en een bout aansluiting. Een stekker heet de ASI stekker en heeft 3 draden die eruit komen. Een gele ,een wit met zwarte draad (middelste draad) en een groene draad. De andere stekker is een enkele stekker met een witte draad. Die enkele stekker moet ik verbinden met de wit met zwarte draad van de ASI stekker. Dat stukje snap ik nog. De dikke zwarte draad moet op de boutaansluiting vermoed ik. En de gele draad van de ASI stekker moet ik daar ook op aansluiten. Maar dan hou ik nog wel de groene draad over aan de ASI stekker en de groen met rode draad van mijn draadboom.
Ik heb dit schema gebruikt om alles aan te sluiten.
http://allwiring.blogspot.nl/2013/05/al ... grams.html
Wie kan me vertellen wat ik moet doen met de groene draad van de ASI stekker en de groen rode draad van mij draadboom? Moet ik deze doorverbinden of juist ertussen uit halen of wat anders? Het is me helaas niet helemaal duidelijk hoe dit nu moet zitten.
Alvast bedankt!
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Aansluiten G3 alternator
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Aansluiten G3 alternator
Heb ik gedaan Ando maar het is me nog steeds niet duidelijk. Je gebruikt dezelfde tekening als ik. Moet ik de groene draad nu wel of niet aansluiten of een kabel trekken naar mijn contact? Of is dat die groen met rode kabel?
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Aansluiten G3 alternator
Groene kabel moet je aansluiten op de geschakelde plus vanaf je contactslot.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Aansluiten G3 alternator
Ok dat is duidelijk maar hou ik nog steeds de groen/rode draad over. Zal moeten meten of deze geschakeld is op het contact en anders een nieuwe draad trekken.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Aansluiten G3 alternator
Had jij bij je originele dynamo een externe spanningsregelaar? Dan kan het kloppen dat je niet helemaal uitkomt met je bedrading. Bij een 3G zit de spanningsregelaar in de dynamo ingebouwd. Je hoeft hierop alleen een geschakelde plus vanuit het contactslot, een min en de voeding naar de accu aan te sluiten, verder niets!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Aansluiten G3 alternator
Geen idee, ik zal van de week eens meten of kijken. Mocht het me dan niet duidelijk zijn kom ik wel in de lucht. Ben in ieder geval verder dus bedankt.
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Aansluiten G3 alternator
de groen met rode sluit je aan op het waarschuwingslampje de I terminal op je oude externe spanningsregelaar de rest van die bedrading en de oude regelaar kan je allemaal achterwegen laten
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Aansluiten G3 alternator
Ok! Top weet ik dat ook meteen weer. Zal alleen ff moeten zoeken waar de spanningsregelaar zit. Geen idee hoe zo'n ding eruit ziet maar google is mijn vriend. Bedankt voor de hulp heren! En als ik er verder niet uitkom dan kom ik in de lucht
Prettige dagen nog!
Flip
Prettige dagen nog!
Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Aansluiten G3 alternator
Met een 3G kan je de spanningsregelaar toch laten vervallen?
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Aansluiten G3 alternator
66hipowannebee schreef:Met een 3G kan je de spanningsregelaar toch laten vervallen?
Edit; sorry ,ik lees je andwoord verkeerd
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: Aansluiten G3 alternator
@ MustangFlip zilverkleurig doosje in de buurt van je accu 1 draad uit het draadboompje leid naar het waarschuwingslampje de rest naar de dynamo kan niet mis eigenlijk ...
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen