1976 LTD Country Squire
Moderator: Shelby GT-H
1976 LTD Country Squire
Dit is m'n vrijetijdscruiser dus:
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: 1976 LTD Country Squire
Mooi man! Daar heb je een aardige parkeerplaats voor nodig!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: 1976 LTD Country Squire
Thx! Ja, waar een wil is, is een parkeerplaatsAndo schreef:Mooi man! Daar heb je een aardige parkeerplaats voor nodig!
Re: 1976 LTD Country Squire
vette bak: national lampoon
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Re: 1976 LTD Country Squire
ik zie geen plaatjes, alleen maar kruisjes
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: 1976 LTD Country Squire
Werkt gewoon hoor Piet. Ik zie alles ondanks mijn smerige bril
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: 1976 LTD Country Squire
sweet ride
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: 1976 LTD Country Squire
Thx!
Deze is +/- 2009 van Florida naar Nederland gekomen; ik heb m zelf nog maar van dit jaar. Volgens de district code op de door-tag was ie oorspronkelijk besteld door een dealer in de regio Chicago, IL.
De luikjes voor de koplampen blijven ook weer minstens een uurtje of 4 - 5 dicht. Oorspronkelijk moest een vacuumreservoir ze +/- 18u kunnen dichthouden, als ik me niet vergis. De vacuumzuigertjes bij mijne waren zo lek als een zeef, ze bleven enkel nog dicht zolang de motor liep. Aardig vacuumlek dus. Ik heb ze zo goed mogelijk dichtgemaakt: De onderkant van de zuigers, die de luikjes sluit, houdt nu weer mooi vacuum. Nou blijven ze +/- 5 u dicht. Close enough De vacuumluchtklep aan de lichtschakelaar lekt waarschijnlijk ook wel een heel klein beetje.
Een veer houdt de luikjes open, normaal gezien komt er aan de bovenkant in de zuigers ook vacuum om de luikjes sneller open te trekken, maar dat was niet meer te redden; heb ik afgekoppeld en dichtgeplugd. De veer die erin zit opent ze ook wel, alleen iets langzamer. Misschien vind ik wel s nieuwe vacuumpods, maar zolang m'n MacGyver-herstelling het uithoudt is het OK. Als je al zo'n andere pods vind vragen ze stevig geld voor.
De extra metertjes die voorlopig op de asbak liggen moeten nog een deftig plaatsje krijgen. Het is een leuke seventies-vondst, een "mini-trio-gauge" set van +/- 1979, was te koop als aftermarket accessoire in amerikaanse autowinkels toen. Zat nog in de verpakking, met sensoren erbij, nooit gebruikt.
Echt nauwkeurig verwacht ik niet dat dat ding is, maar dan heb ik toch een beetje een zicht op temperatuur en oliedruk.
Een originele bagagedrager heb ik onlangs ook gevonden, eerder toevallig, hier in België nog wel.
Dat is de enige Ford klassieker die ik heb; maar voor de volledigheid hieronder ook nog een foto van de 72 LTD brougham die ik ooit s gehad heb. Oorspronkelijk donkergroen, maar vanwege versleten lak en een deuk in de achtervleugel, volledig laten herspuiten, toen ben ik voor het lichtgroen gegaan, vanwege de undercover-Galaxies in Dirty Harry en Streets of San Francisco. Die vond ik er super mee staan.
Ik had m van Speedshop in Stekene, van +/- 2001 tot 2007, deze kwam van Los Angeles, CA. Ik denk dat hij nadien in Duitsland terechtgekomen is.
En dan is er ook nog heel even een witte 72 Galaxie 500 4-dr sedan geweest, die stond te koop, en in mijn voorliefde voor het model kon het niet maken van hem niet te kopen...
351 ( 5,8 )
Helaas kwam het op een super-ongelegen moment, dus die heb met spijt weer verkocht, zonder hem zelf nog maar ingeschreven te hebben.
Nu wou ik echt eens zo'n wagon met imitatie-hout-flanken. Super-cult-auto, vind ik. Wat model betreft vind ik het frontje van de 71-72 fullsize Ford het mooiste. Maar in wagon-versie zie ik liever de 73-78. Het imitatie-hout ligt daar mooier op, in een smallere strook in plaats van de volledige flank, daarom dat ik deze 1976 eens in huis gehaald heb
Momenteel staat ie bij Emiel van American Vintage Cars in hulshout, voor een grondig nazicht van de motor (afstelling); vanwege een onrustige & onregelmatige stationair-loop, ondanks dat ie verder heerlijk rijdt Hopelijk is het wat oppervlakkig van afstelling (carbu, ontsteking, EGR defekt?, vacuum...), en niks intern... Maar goed, dat zien we dan weer wel. Ben s benieuwd wat ie gaat vinden
Bougies had ik geprobeerd na te kijken, maar zaten stevig vast, als ik er hier thuis 1 afbreek staat ie hier mooi te blinken, dus om dat risico ook effe te vermijden laat ik alles aan de specialist over. Zo'n jongens hebben toch altijd truukjes om zo'n dingen los te weken waar ik zelf geen ervaring mee heb.
Ik herinner me nu dat mijn 72 LTD dat ook had, maar heb toch liever een mooi zachte stationairloop
Niets zo zalig om te cruisen als zo'n dikke Ford !
Deze is +/- 2009 van Florida naar Nederland gekomen; ik heb m zelf nog maar van dit jaar. Volgens de district code op de door-tag was ie oorspronkelijk besteld door een dealer in de regio Chicago, IL.
De luikjes voor de koplampen blijven ook weer minstens een uurtje of 4 - 5 dicht. Oorspronkelijk moest een vacuumreservoir ze +/- 18u kunnen dichthouden, als ik me niet vergis. De vacuumzuigertjes bij mijne waren zo lek als een zeef, ze bleven enkel nog dicht zolang de motor liep. Aardig vacuumlek dus. Ik heb ze zo goed mogelijk dichtgemaakt: De onderkant van de zuigers, die de luikjes sluit, houdt nu weer mooi vacuum. Nou blijven ze +/- 5 u dicht. Close enough De vacuumluchtklep aan de lichtschakelaar lekt waarschijnlijk ook wel een heel klein beetje.
Een veer houdt de luikjes open, normaal gezien komt er aan de bovenkant in de zuigers ook vacuum om de luikjes sneller open te trekken, maar dat was niet meer te redden; heb ik afgekoppeld en dichtgeplugd. De veer die erin zit opent ze ook wel, alleen iets langzamer. Misschien vind ik wel s nieuwe vacuumpods, maar zolang m'n MacGyver-herstelling het uithoudt is het OK. Als je al zo'n andere pods vind vragen ze stevig geld voor.
De extra metertjes die voorlopig op de asbak liggen moeten nog een deftig plaatsje krijgen. Het is een leuke seventies-vondst, een "mini-trio-gauge" set van +/- 1979, was te koop als aftermarket accessoire in amerikaanse autowinkels toen. Zat nog in de verpakking, met sensoren erbij, nooit gebruikt.
Echt nauwkeurig verwacht ik niet dat dat ding is, maar dan heb ik toch een beetje een zicht op temperatuur en oliedruk.
Een originele bagagedrager heb ik onlangs ook gevonden, eerder toevallig, hier in België nog wel.
Dat is de enige Ford klassieker die ik heb; maar voor de volledigheid hieronder ook nog een foto van de 72 LTD brougham die ik ooit s gehad heb. Oorspronkelijk donkergroen, maar vanwege versleten lak en een deuk in de achtervleugel, volledig laten herspuiten, toen ben ik voor het lichtgroen gegaan, vanwege de undercover-Galaxies in Dirty Harry en Streets of San Francisco. Die vond ik er super mee staan.
Ik had m van Speedshop in Stekene, van +/- 2001 tot 2007, deze kwam van Los Angeles, CA. Ik denk dat hij nadien in Duitsland terechtgekomen is.
En dan is er ook nog heel even een witte 72 Galaxie 500 4-dr sedan geweest, die stond te koop, en in mijn voorliefde voor het model kon het niet maken van hem niet te kopen...
351 ( 5,8 )
Helaas kwam het op een super-ongelegen moment, dus die heb met spijt weer verkocht, zonder hem zelf nog maar ingeschreven te hebben.
Nu wou ik echt eens zo'n wagon met imitatie-hout-flanken. Super-cult-auto, vind ik. Wat model betreft vind ik het frontje van de 71-72 fullsize Ford het mooiste. Maar in wagon-versie zie ik liever de 73-78. Het imitatie-hout ligt daar mooier op, in een smallere strook in plaats van de volledige flank, daarom dat ik deze 1976 eens in huis gehaald heb
Momenteel staat ie bij Emiel van American Vintage Cars in hulshout, voor een grondig nazicht van de motor (afstelling); vanwege een onrustige & onregelmatige stationair-loop, ondanks dat ie verder heerlijk rijdt Hopelijk is het wat oppervlakkig van afstelling (carbu, ontsteking, EGR defekt?, vacuum...), en niks intern... Maar goed, dat zien we dan weer wel. Ben s benieuwd wat ie gaat vinden
Bougies had ik geprobeerd na te kijken, maar zaten stevig vast, als ik er hier thuis 1 afbreek staat ie hier mooi te blinken, dus om dat risico ook effe te vermijden laat ik alles aan de specialist over. Zo'n jongens hebben toch altijd truukjes om zo'n dingen los te weken waar ik zelf geen ervaring mee heb.
Ik herinner me nu dat mijn 72 LTD dat ook had, maar heb toch liever een mooi zachte stationairloop
Niets zo zalig om te cruisen als zo'n dikke Ford !
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: 1976 LTD Country Squire
Ziet er netjes uit!!
mooie wagen.
mooie wagen.
Re: 1976 LTD Country Squire
Succes met het onderhoud; idd hopen dat het iets kleins is Niet zo mijn smaak auto, maar zeker wel een aparte (en in de Benelux) zeldzame verschijning. Geen plaatsgebrek binnenin . Cool; die achterstoelen tegenover elkaar; kun je een potje kaarten
- 1970 Mach 1 -
Re: 1976 LTD Country Squire
mooi bak. zie er ook goed uit.
mij zusje heeft een mercury, das ook zo'n giga back. erg heerlijk om mee te rijden.
mij zusje heeft een mercury, das ook zo'n giga back. erg heerlijk om mee te rijden.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
Re: 1976 LTD Country Squire
Hey Gert-Jan,
Thx. Da's dan zo'n Marquis... Cool! Welk jaar? Heb je daar ergens fotos van?
Thx. Da's dan zo'n Marquis... Cool! Welk jaar? Heb je daar ergens fotos van?