Ford Mustang 2000 V6 vragen
Moderator: Shelby GT-H
Ford Mustang 2000 V6 vragen
hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit form (mocht ik iets gepost hebben op de verkeerde plek hoor ik het graag)
ik ben al een enige tijd liefhebber van de mustang en ben daar ook voor aan het sparen om deze in de toekomst aan te kunnen schaffen.
echter heb ik wel wat vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen
zo als het onderwerp al zegt gaat het om een ford mustang uit 2000 met een v6
op het moment dat ik er een aan wil gaan schaffen waar moet ik op letten (de belangrijke punten)
en wat mag ik ver wachten van deze auto in verbruik van benzine? heb al wat rond gekeken op dit form en op het internet maar het verschild nog al de ene zegt 1:7 en andere zeggen 1:9,5 en op snelweg zelf 1:11 (lang afstanden)
en ook heb ik gelezen dat het natuurlijk mogelijk is om een lpg installatie te kunnen inbouwen en mijn vraag daarover is wat zou daar het verbruik van zijn dan mag je dan ongeveer het zelfde verwachten of ligt dit veel lager?
alvast bedankt
met vriendelijke Groet,
Giel
ik ben nieuw op dit form (mocht ik iets gepost hebben op de verkeerde plek hoor ik het graag)
ik ben al een enige tijd liefhebber van de mustang en ben daar ook voor aan het sparen om deze in de toekomst aan te kunnen schaffen.
echter heb ik wel wat vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen
zo als het onderwerp al zegt gaat het om een ford mustang uit 2000 met een v6
op het moment dat ik er een aan wil gaan schaffen waar moet ik op letten (de belangrijke punten)
en wat mag ik ver wachten van deze auto in verbruik van benzine? heb al wat rond gekeken op dit form en op het internet maar het verschild nog al de ene zegt 1:7 en andere zeggen 1:9,5 en op snelweg zelf 1:11 (lang afstanden)
en ook heb ik gelezen dat het natuurlijk mogelijk is om een lpg installatie te kunnen inbouwen en mijn vraag daarover is wat zou daar het verbruik van zijn dan mag je dan ongeveer het zelfde verwachten of ligt dit veel lager?
alvast bedankt
met vriendelijke Groet,
Giel
- MustangMan010
- †
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
- Locatie: Albrandswaard
- Contacteer:
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Hallo Giel,ten eerste welkom op dit forum.Je hebt dit bericht op de juiste plek gepost. Ik heb zelf een 99er V6 gehad en zover ik weet zijn er geen echt belangrijke aandachtspunten te noemen. Wat het verbruik betreft is het maar net hoe jij je rechter voet in bedwang kunt houden en kom je inderdaad op een verbruik tussen de 1 : 8 en 1 : 11
Het maakt ook nog iets uit of je schakelbak hebt of automaat.
Met een moderne G3 LPG installatie is het verbruik niet veel meer dan op benzine.
We hebben hier trouwens ook nog een "Welkom" topic waar jij je netjes voor kan stellen als je dat wil.
http://www.dmff.nl/viewforum.php?f=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark
Met een moderne G3 LPG installatie is het verbruik niet veel meer dan op benzine.
We hebben hier trouwens ook nog een "Welkom" topic waar jij je netjes voor kan stellen als je dat wil.
http://www.dmff.nl/viewforum.php?f=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
geeft weinig problemen, alleen de bj 94 en 95 v6`s hadden koppakking problemen, de jaren erna is dit probleem aangepakt
(langere kopbouten, en de aandraai momenten veranderd).
Goede wagens verder!
(langere kopbouten, en de aandraai momenten veranderd).
Goede wagens verder!
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Ik kan over de V6 niet veel zeggen, maar het verbruik met de V8 is wel iets meer als de V6, maar over het geheel maakt het niet bijster veel uit. Zelf zit ik met de V8 gemiddeld op 1:8, al is 1:12 me ook 1 keer gelukt (daarna ook nooit meer
). 1:6 heb ik ook 1 keer gehad (en daarna nooit meer), maar dat was meer omdat de auto een behoorlijke tijd (6 maanden) stilgestaan had, en voor het eerst weer een lange rit kreeg.
Er geld wel (over het algemeen) dat een nieuwer model binnen de modeljaargangen minder problemen zal hebben als de eerdere versies. Dus een 2003 of 2004 model zal mogelijk wat fixes hebben die de 2000 modellen nog niet hebben, of via TSB's nadien gekregen zouden moeten hebben. Over het geheel genomen denk ik dat dat echter wel meevalt.
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchSafetyIssues" onclick="window.open(this.href);return false; <-- er zijn er 9 voor de Mustang van 2000.
6 gaan over de verlichting, 1 over mogelijke problemen met bepaalde benzine filters, een mogelijk probleem waarbij op hellingen met de handrem de auto toch in beweging zou kunnen komen en een issue met betrekking tot de gordel wat een probleem zou kunnen zijn. Grote kans dat die zaken overigens allemaal al bekeken zijn. Let er ook op welke datum die TSB's gemeld zijn. Gebaseerd op de bouw-datum van de auto is er grote kans dat die aanpassingen gelijk al meegenomen zijn. Met mijn 2002 heb ik buiten het reguliere onderhoud weinig andere problemen gehad, dus ik durf met normaal gebruik het model best betrouwbaar te noemen.
Qua LPG kan ik je niets vertellen. Ik heb er geen ervaring mee. Punten om op te letten zijn niet anders als voor een standaard auto. Rijd de auto goed, klinkt deze motorisch goed, is de verlichting allemaal in orde (mistachterlicht, stadsverlichting en richtingaanwijzers ter hoogte van de buitenspiegels). APK aanwezig, en is er iets bekend over de onderhoudsgeschiedenis van de auto? Enige modificaties (qua uiterlijk of motorisch) die gedaan zijn waar je met onderhoud of gebruik nog rekening mee moet houden? Als het een cabriolet is, ziet het dak er behoorlijk uit (niet versleten of met bepaalde scheurtjes op vouwpunten). Remmen in orde, voor een handbak koppelt/schakelt de auto goed? Houd er overigens rekening mee met een handbak: de koppeling gaat zwaar, en dat is normaal. Er zit in deze auto's geen hydraulische koppeling, maar eentje met een kabel.
Onderhoud laat ik gewoon doen bij de Ford dealer. Heb ik een goede relatie mee, maar dat blijkt ook met de contacten die de Ford dealer Hendriks in Oss heeft op het US Ford vlak gewoon goed te lopen. Anderen doen het of zelf, of kiezen voor een op USA cars gespecialiseerde garage. Het onderhoud staat als ik het wel heb om de 5000 mijl in het boekje van Ford, maar ik houd het gewoon aan 1x per jaar, met circa 12.000 kilometer, en dat gaat zonder enig probleem. Kan ik 'm gelijk met de APK meenemen. APK raad ik wel aan te doen zodra dat kan (2 maanden vooraf). Als er dan iets besteld moet worden dan is er ook ruim de tijd voor het onderdeel om geleverd te worden.
Houd er verder rekening mee dat de kennis van de auto bij de dealer beperkt is. Reparaties zijn geen vaste prijzen maar gaan op basis van nacalculatie. Ook voor onderdelen is de levertijd in de meeste gevallen langer (en zijn de prijzen met het oog op verzending mogelijk hoger), al zijn de gangbare onderdelen gewoon vlot voor handen.
Ik kan aanraden een Haynes manual te kopen voor het model zodat je dingen kunt nakijken. Die manuals zijn gebaseerd op een complete tear-down van de auto. Zelfs als je er zelf niets aan hebt kan het de dealer helpen om te zien hoe ze bij de Mustang bepaalde dingen hebben gedaan. http://www.haynes.com/repairmanuals/ford/mustang" onclick="window.open(this.href);return false; - Meestal op meetings is er wel iemand die die dingen voorhanden heeft. (USACar gifts via 1967coupe heeft die dingen volgens mij ook in de verkoop).
Een OBD2 reader (om de boordcomputer uit te lezen op fouten) is ook wenselijk. Ik heb er op het forum eentje gezien: viewtopic.php?f=2&t=26801" onclick="window.open(this.href);return false; - De OBD readers bij de dealers kunnen blijkbaar niet met het US systeem overweg of zo. Meestal als ik de auto terug krijg van de dealer brand er een leuk lampje: 'Service Engine Soon'. Wat gewoon inhoud dat er een foutcode in de boordcomputer staat. In mijn geval meestal te vaak proberen te starten met het after-market alarm systeem erop, die de brandstofpomp uitschakelt, met als gevolg dat de foutcode meld dat de brandstofpomp niet werkt. De dealer schijnt dat ding niet te kunnen uitlezen/clearen, dus ben ik blij dat ik het zelf kan doen.
Ik kan je verder alleen aanraden eens op een meeting te komen en gewoon te kijken. Eventueel een gesprek met een eigenaar over vragen waar je mee zit, of dingen die je vooraf toch even goed wilt bekijken aan de autos. Op 7 September is er een grote meeting op Zandvoort: viewtopic.php?f=99&t=26453" onclick="window.open(this.href);return false; of aankomend weekend de BMCC meeting in Borsbeek (bij Antwerpen): viewtopic.php?f=4&t=26523" onclick="window.open(this.href);return false;
Er geld wel (over het algemeen) dat een nieuwer model binnen de modeljaargangen minder problemen zal hebben als de eerdere versies. Dus een 2003 of 2004 model zal mogelijk wat fixes hebben die de 2000 modellen nog niet hebben, of via TSB's nadien gekregen zouden moeten hebben. Over het geheel genomen denk ik dat dat echter wel meevalt.
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchSafetyIssues" onclick="window.open(this.href);return false; <-- er zijn er 9 voor de Mustang van 2000.
6 gaan over de verlichting, 1 over mogelijke problemen met bepaalde benzine filters, een mogelijk probleem waarbij op hellingen met de handrem de auto toch in beweging zou kunnen komen en een issue met betrekking tot de gordel wat een probleem zou kunnen zijn. Grote kans dat die zaken overigens allemaal al bekeken zijn. Let er ook op welke datum die TSB's gemeld zijn. Gebaseerd op de bouw-datum van de auto is er grote kans dat die aanpassingen gelijk al meegenomen zijn. Met mijn 2002 heb ik buiten het reguliere onderhoud weinig andere problemen gehad, dus ik durf met normaal gebruik het model best betrouwbaar te noemen.
Qua LPG kan ik je niets vertellen. Ik heb er geen ervaring mee. Punten om op te letten zijn niet anders als voor een standaard auto. Rijd de auto goed, klinkt deze motorisch goed, is de verlichting allemaal in orde (mistachterlicht, stadsverlichting en richtingaanwijzers ter hoogte van de buitenspiegels). APK aanwezig, en is er iets bekend over de onderhoudsgeschiedenis van de auto? Enige modificaties (qua uiterlijk of motorisch) die gedaan zijn waar je met onderhoud of gebruik nog rekening mee moet houden? Als het een cabriolet is, ziet het dak er behoorlijk uit (niet versleten of met bepaalde scheurtjes op vouwpunten). Remmen in orde, voor een handbak koppelt/schakelt de auto goed? Houd er overigens rekening mee met een handbak: de koppeling gaat zwaar, en dat is normaal. Er zit in deze auto's geen hydraulische koppeling, maar eentje met een kabel.
Onderhoud laat ik gewoon doen bij de Ford dealer. Heb ik een goede relatie mee, maar dat blijkt ook met de contacten die de Ford dealer Hendriks in Oss heeft op het US Ford vlak gewoon goed te lopen. Anderen doen het of zelf, of kiezen voor een op USA cars gespecialiseerde garage. Het onderhoud staat als ik het wel heb om de 5000 mijl in het boekje van Ford, maar ik houd het gewoon aan 1x per jaar, met circa 12.000 kilometer, en dat gaat zonder enig probleem. Kan ik 'm gelijk met de APK meenemen. APK raad ik wel aan te doen zodra dat kan (2 maanden vooraf). Als er dan iets besteld moet worden dan is er ook ruim de tijd voor het onderdeel om geleverd te worden.
Houd er verder rekening mee dat de kennis van de auto bij de dealer beperkt is. Reparaties zijn geen vaste prijzen maar gaan op basis van nacalculatie. Ook voor onderdelen is de levertijd in de meeste gevallen langer (en zijn de prijzen met het oog op verzending mogelijk hoger), al zijn de gangbare onderdelen gewoon vlot voor handen.
Ik kan aanraden een Haynes manual te kopen voor het model zodat je dingen kunt nakijken. Die manuals zijn gebaseerd op een complete tear-down van de auto. Zelfs als je er zelf niets aan hebt kan het de dealer helpen om te zien hoe ze bij de Mustang bepaalde dingen hebben gedaan. http://www.haynes.com/repairmanuals/ford/mustang" onclick="window.open(this.href);return false; - Meestal op meetings is er wel iemand die die dingen voorhanden heeft. (USACar gifts via 1967coupe heeft die dingen volgens mij ook in de verkoop).
Een OBD2 reader (om de boordcomputer uit te lezen op fouten) is ook wenselijk. Ik heb er op het forum eentje gezien: viewtopic.php?f=2&t=26801" onclick="window.open(this.href);return false; - De OBD readers bij de dealers kunnen blijkbaar niet met het US systeem overweg of zo. Meestal als ik de auto terug krijg van de dealer brand er een leuk lampje: 'Service Engine Soon'. Wat gewoon inhoud dat er een foutcode in de boordcomputer staat. In mijn geval meestal te vaak proberen te starten met het after-market alarm systeem erop, die de brandstofpomp uitschakelt, met als gevolg dat de foutcode meld dat de brandstofpomp niet werkt. De dealer schijnt dat ding niet te kunnen uitlezen/clearen, dus ben ik blij dat ik het zelf kan doen.
Ik kan je verder alleen aanraden eens op een meeting te komen en gewoon te kijken. Eventueel een gesprek met een eigenaar over vragen waar je mee zit, of dingen die je vooraf toch even goed wilt bekijken aan de autos. Op 7 September is er een grote meeting op Zandvoort: viewtopic.php?f=99&t=26453" onclick="window.open(this.href);return false; of aankomend weekend de BMCC meeting in Borsbeek (bij Antwerpen): viewtopic.php?f=4&t=26523" onclick="window.open(this.href);return false;
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Persoonlijk zou ik een V8 ook niet uitsluiten omwille van verbruik. Tenzij het een nieuwe 3.7 V6 betreft, welke zeer zuinig en krachtig is. Het verschil tussen de 3.8/4.0 een 4.6 V8 is verwaarloosbaar als je de pk/geluid voordelen meeweegt. M'n huidige '03 cobra is geen eerlijk vergelijk, want die lust wel wat. Maar m'n vorige '96 cobra (DOHC 32v V8) was in mijn ogen zeer zuinig voor een V8. 1:8 gemiddeld en makkelijk 1:12 op de lange afstand. Niet slecht voor dik 300pk.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Een LPG installatie inbouwen in een 14 jaar oude auto? Dat lijkt me je reinste kapitaalvernietiging. Als je zo ontzettend veel rijdt dat je dat überhaupt ooit nog kunt terugverdienen (en let wel dan heb je nog geen euro bespaard) dan kun je denk ik toch echt beter een moderne diesel kopen.
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Zorg er in ieder geval ook voor dat je de verzekering even navraagt vooraf. Juist omdat er geen vaste aanschafprijs voor deze auto's is, kan dat tusen de verschillende verzekeraars nogal eens wat schelen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- PersMustang
- Berichten: 417
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2005 21:06
- Locatie: Schelluinen
Re: Ford Mustang 2000 V6 vragen
Dit misschien wat?
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t=24312" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Perry.
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t=24312" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Perry.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!